Naziv
Suvremeni nizozemski jezik III
Organizacijska jedinica
Katedra za nederlandistiku
ECTS
6
Šifra
46850
Semestri
zimski
Satnica
Lektorske vježbe
90
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno odslušati za

Cilj
Utvrđivanje gradiva kolegija Suvremeni nizozemski jezik II. Uvježbavanje usvojenog znanja na originalnim tekstovima. Proširivanje jezične kompetencije. Navikavanje na usmeno i pismeno komuniciranje na korektnom nizozemskom jeziku. Pomoć studentima koji imaju poteškoće u svladavanju gradiva.
Sadržaj
  1. Tjedan 1-3: De Sprong poglavlje 1: Studija i profesija (ponavljanje perfekt, imperfekt, redoslijed riječi, …) Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Rečenice – Glagoli - Imenice Samostalno čitanje: Minoes
  2. Tjedan 1-3: De Sprong poglavlje 1: Studija i profesija (ponavljanje perfekt, imperfekt, redoslijed riječi, …) Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Rečenice – Glagoli - Imenice Samostalno čitanje: Minoes
  3. Tjedan 1-3: De Sprong poglavlje 1: Studija i profesija (ponavljanje perfekt, imperfekt, redoslijed riječi, …) Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Rečenice – Glagoli - Imenice Samostalno čitanje: Minoes
  4. Tjedan 4-6: De Sprong poglavlje 2: Društvo (te + infinitiv, glavna i podređena klauzula, dati mišljenje, …) Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pridjevi – Zamjenice – Prijedlozi – Glavne rečenici – upitne fraze Samostalno čitanje: Minoes
  5. Tjedan 4-6: De Sprong poglavlje 2: Društvo (te + infinitiv, glavna i podređena klauzula, dati mišljenje, …) Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pridjevi – Zamjenice – Prijedlozi – Glavne rečenici – upitne fraze Samostalno čitanje: Minoes
  6. Tjedan 4-6: De Sprong poglavlje 2: Društvo (te + infinitiv, glavna i podređena klauzula, dati mišljenje, …) Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pridjevi – Zamjenice – Prijedlozi – Glavne rečenici – upitne fraze Samostalno čitanje: Minoes
  7. Tjedan 7-10: De Sprong poglavlje 3: Vrijeme i geografija Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Klauzule – Infinitiv – Refleksivni i odvojivi glagoli Samostalno čitanje: Minoes
  8. Tjedan 7-10: De Sprong poglavlje 3: Vrijeme i geografija Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Klauzule – Infinitiv – Refleksivni i odvojivi glagoli Samostalno čitanje: Minoes
  9. Tjedan 7-10: De Sprong poglavlje 3: Vrijeme i geografija Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Klauzule – Infinitiv – Refleksivni i odvojivi glagoli Samostalno čitanje: Minoes
  10. Tjedan 7-10: De Sprong poglavlje 3: Vrijeme i geografija Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Klauzule – Infinitiv – Refleksivni i odvojivi glagoli Samostalno čitanje: Minoes
  11. Tjedan 11-14: De Sprong poglavlje 4 : Komunikacije Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pasivne konstrukcije – korištenje “er” Samostalno čitanje: Minoes
  12. Tjedan 11-14: De Sprong poglavlje 4 : Komunikacije Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pasivne konstrukcije – korištenje “er” Samostalno čitanje: Minoes
  13. Tjedan 11-14: De Sprong poglavlje 4 : Komunikacije Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pasivne konstrukcije – korištenje “er” Samostalno čitanje: Minoes
  14. Tjedan 11-14: De Sprong poglavlje 4 : Komunikacije Gramatika: Nederlands in hoofdlijnen (B-vježbe): Pasivne konstrukcije – korištenje “er” Samostalno čitanje: Minoes
  15. Tjedan 15. Ponavljanje i pripremanje za ispit.

Ishodi učenja
  1. Upotrijebiti morfološki, sintaktički i semantički ispravne govorene i pismene izraze u skladu s pravilima standardnog nizozemskog jezika na razini B1 prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike. 
  2. Identificirati osnovne fonetske, morfološke i sintaktičke pojavnosti nizozemskoga jezika. 
  3. Koristiti osnovni vokabular potreban za komunikaciju o sljedećim temama i situacijama: posao, studij, vrijeme, mediji. 
  4. Analizirati glavne misli jasnog standardnog razgovora o poznatim temama koje se javljaju na poslu, u školi i u slobodno vrijeme. 
  5. Čitajući shvatiti kratke i srednje kratke tekstove koji su pisani standardnim jezikom i sadrže više frekventne riječi, a mogu biti privatnog, informativnog ili stručnog karaktera. 
  6. Napisati i prezentirati jednostavan, koherentan i kohezivan tekst o poznatoj temi ili temi od osobnog interesa. 
  7. Uključiti se u razgovor o poznatim temama koje su od osobnog interesa ili se odnose na svakodnevni život. 
Metode podučavanja
Aktivan i interaktivan proces učenja jezika pri čemu studenti (uz vodstvo izvornoga govornika) jezik koriste u međusobnoj komunikaciji i uče jedni od drugih, i to pomoću ciljanog jezičnog sadržaja i komunikacijski usmjerenih zadataka. Složenost takvoga jezičnog sadržaja postepeno se nadograđuje: od jednostavnih i svakodnevnih komunikacijskih radnji (koje zahtjevaju jednostavnu i direktnu interakciju o poznatim i svakodnevnim pojavama te odgovaraju razini temeljnoga korisnika A2) prema kontekstu manje svakodnevnih situacija u kojima je riječ o opisima, iskustvima, događajima, snovima, očekivanjima, ambicijama, argumentima i objašnjenjima (na razini samostalnoga korisnika B1), a pri čemu je neposredna pažnja usmjerena upotrebi točnih (gramatičkih) oblika.
Metode ocjenjivanja
Redovito pohađanje satova, predaja obveznih zadaća, pismeni i usmeni ispit (čitanje, slušanje, pisanje, vokabular, gramatika).

Obavezna literatura
  1. De sprong : van NT2-niveau A2 naar B1 / Maud Beersmans, Wim Tersteeg. - 6de oplage - Amsterdam : Boom
  2. Nederlands in hoofdlijnen : praktische grammatica voor anderstaligen : oefeningenboek / - 2e dr., 2e opl. - Groningen : Walters-Noordhoff, 2007
  3. Schmidt, A.M.G. Minoes
Dopunska literatura
  1. Nederlands in actie, de Boer et al., Bussum: Coutinho, 2014.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Nederlandistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3. semestar