Naziv
Švedski jezik u društvenom kontekstu III
Organizacijska jedinica
Katedra za skandinavistiku
ECTS
3
Šifra
184301
Semestri
ljetni
Satnica
Seminar
15
Lektorske vježbe
15

Cilj
Cilj je kolegija omogućiti studentima dublje poznavanje različitih aspekata švedskog jezika i kulture s naglaskom na fenomene poput žanrovskih karakteristika te pisanja jasnim (klarspråk) i uključivim jezikom (inkluderande språk). Očekuje se da studenti na taj način, kao i upoznajući se s osnovnim načelima retorike i vježbajući izgovor, dodatno razviju svoju govornu jezičnu kompetenciju. Također je cilj podići kompetenciju studenata u pismenom izražavanju, naročito u pisanju akademskih tekstova, čime se ujedno pripremaju za izradu svog završnog rada na preddiplomskom studiju.
Sadržaj
  1. Predstavljanje kolegija; silabusa, popisa literature i studentskih obaveza. Prezentacija teme ”Stil”. Predstavljanje zadatka za sljedeći tjedan
  2. Tema: ”Stil” (1/2). Upoznavanje s različitim stilovima u pismu. Kratke usmene prezentacije
  3. Tema: ”Stil” (2/2). Prezentacija teme jezika (”Språk”). Predstavljanje usmenih i pismenih zadataka. Kratke usmene prezentacije. Predstavljanje tjedne novosti.
  4. Tema: ”Språk” (1/3). Diskusija na temelju pročitanih tekstova. Predavanje i rad u grupi. Predstavljanje tjedne novosti.
  5. Tema: ”Språk” (2/3). Diskusija na temelju pročitanih tekstova. Predavanje, rad u grupi. Predstavljanje tjedne novosti. Rok za predaju nacrta pismenog zadatka.
  6. Tema: ”Språk” (3/3). Usmene prezentacije. Predstavljanje tjedne novosti. Rok za predaju pismenog zadatka.
  7. Tema: ”Retorika” (1/4). Predstavljanje usmenog zadatka. Predstavljanje tjedne novosti
  8. Tema: ”Retorika” (2/4). Kratki film: svečani govor. Zadatak na nastavi: komentirati pogledano. Diskusija o temama svečanih govora. Predstavljanje tjedne novosti.
  9. Tema: ”Retorika” (3/4). Usmeni zadatak: prezentacije i povratna informacija kolega. Predstavljanje tjedne novosti.
  10. Tema: ”Retorika” (4/4). Usmeni zadatak: prezentacije i povratna informacija kolega.
  11. Tema: ”Influencers & filterbubblor” (1/2). Uvod u diskusiju/zadatak za debatu. Rad u grupi. Predstavljanje tjedne novosti.
  12. Tema: ”Influencers & filterbubblor” (2/2). Debata. Predstavljanje tjedne novosti.
  13. Tema: ”Akademiskt skrivande” (1/3). Predstavljanje završnog pismenog zadatka. Predavanje na temu akademskog pisanja i diskusija. Predstavljanje tjedne novosti.
  14. Tema: ”Akademiskt skrivande” (2/3). Diskusija na temelju pročitanih tekstova. Predstavljanje tjedne novosti. Rok za predaju nacrta pismenog zadatka.
  15. Tema: ”Akademiskt skrivande” (3/3). Razgovor u manjim grupama i povratna informacija kolega. Zajednička povratna informacija u cijeloj grupi.

Ishodi učenja
  1. Studenti će biti sposobni sudjelovati u razgovoru na švedskom jeziku o općim temama, kao i o stručnim temama u pojedinim skandinavističkim područjima;
  2. moći razumjeti, protumačiti i kritički promišljati složene tekstove opće tematike te srednje složene tekstove stručne skandinavističke tematike na švedskome standardnom jeziku;
  3. znati isplanirati strukturu vlastitog pisanog teksta na švedskome jeziku, poštujući zadanu formu pri pisanju stručnih radova u području skandinavistike, vodeći računa o konvencijama akademskog pisanja i etičkoj odgovornosti.
Metode podučavanja
vježbe, izlaganja, rasprava, pisani seminarski rad
Metode ocjenjivanja
seminarski rad, ocjenjivanje izlaganja, pismeni ispit na kraju semestra

Obavezna literatura
  1. Alfredsson, R. (2002). Skrivtrappan. Folkuniversitetes förlag: Stockholm
  2. Queneau, Raymond. (2005). Stilövningar. Bakhåll. Lund.
  3. Svensson, Nils. (2011). "Historien om när det svarta ordet skulle bytas ut". Språktidningen. 8 juni.
  4. Negar Josephis. (2020). "Lektor anmäld för användning av N-ordet". Sveriges radio. 25 februari.
  5. Lind Palicki, Lena. (2019). Inkluderande språk. [Video]. Inspelat den 11:e april på Hilton Slussen, Stockholm.
  6. Ekonomibyrån: Makthavarna. (2021). SVT. 22 februari.
  7. Kronlöf, Bianca. (2021). Brev till Soran. Instagram. 14 april.
  8. Young, Nathan. (2019). Benim är vårt nya jag. Språktidningen. Nr. 8/2019.
  9. Dodatna obavezna literatura, o kojoj zajedno odlučuju studenti i nastavnica tijekom semestra.
Dopunska literatura
  1. Brantenberg, Gerd. (1977). Egalias döttrar. Pocky. Stockholm.

Obavezan predmet na studijima
  1. Švedski jezik i kultura, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 6. semestar