Naziv
Književnost u nastavi II.
Organizacijska jedinica
Odsjek za kroatistiku
ECTS
3
Šifra
124360
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Upoznati studente s praktičnom školskom intepretacijom pjesničkih opusa te djela pripovjedne i dramske naravi. Osposobiti studente za samostalne interpretacije umjetnina riječi u osnovnim i srednjim školama.
Sadržaj
  1. Pristup pjesničkomu opusu i projektna nastava: Dubravko Horvatić
  2. 2. Pristup pjesničkomu opusu u srednjoj školi: T.P. Marović
  3. 3. Novela u nastavi: A.G. Matoš: Kip domovine leta 188*
  4. 4. Novela u nastavi: Dubravko Horvatić: Vruća listopadska noć
  5. 5. Pripovijetka u nastavi: F. Kafka: Umjetnik u gladovanju
  6. 6. Fantastika u nastavi: N. Fabrio: Sedamdeset druga
  7. 7. Roman u osnovnoj školi: Božidar Prosenjak: Divlji konj
  8. 8. Roman u srednjoj školi: S. Novak: Mirisi, zlato i tamjan
  9. 9. Roman u nastavi: N. Fabrio: Vježbanje života (prvi dio)
  10. 10. Roman u nastavi: N. Fabrio: Vježbanje života (drugi dio)
  11. 11. Roman u nastavi: Mile Budak: Ognjište
  12. 12. Pristup klasiku: W. Shakespeare: Hamlet (prvi dio)
  13. 13. Pristup klasiku: W. Shakespeare: Hamlet (drugi dio)
  14. 14. Komedija u nastavi: Molière: Škrtac
  15. 15. Tragedija u nastavi: I. Brešan: Predstava Hamleta u Mrduši Donjoj

Ishodi učenja
  1. sposobnost interpretacije pjesničkoga opusa s učenicima OŠ i SŠ
  2. sposobnost inpterpretacije djela fantastične književosti s učenicima OŠ i SŠ
  3. sposobnost interpretacije pripovijetki i romana s učenicima OŠ i SŠ
  4. sposobnost interpretacije komedija i tragedija
  5. Sposobnost uporabe rasprave kao metode poučavanja
  6. Sposobnost primjene projektne nastave
Metode podučavanja
Predavanje, usmjereno čitanje i čitanje sa zadatkom
Studentske vježbe razrednih situacija
Rasprava

Metode ocjenjivanja
Znanje se provjerava tijekom seminara: studenti moraju pokazati kako su svladali teorijske upute s predavanja te kako ih umiju primijeniti u praktičnom radu.
Pisani ispit sastoji se od 15 upita, na koje učenici odgovaraju kratkim rečenicama.
Tijekom usmenoga ispita studenti dokazuju da su svladali i dijelove gradiva na koje nisu točno odgovorili u pisanom dijelu ispita (moraju također dokazati da poznaju gradivo u cijelosti).

Obavezna literatura
  1. Pandžić, Vlado: Hrvatski roman u školi, Profil, Zagreb 2001. (izabrana poglavlja)
  2. Rosandić, Dragutin: Metodika književnoga odgoja, Školska knjiga, Zareb 2005. (izabrana poglavlja)
  3. Slavić, Dean: Književnost u nastavi (izabrana poglavlja), Profil, Zagreb 2011.
  4. Baldick, Chris: Oxford Concise Dictionary of Literary Terms, Oxford University
Dopunska literatura
  1. Benjak, Mirjana: Suvremena srednjoevropska pripovjedna proza u gimnazijskoj nastavi književnosti, doktorska disertacija, Zagreb, 1998.
  2. Beker, Miroslav: Uvod u komparativnu književnost, Školska knjiga, Zagreb, 1995.
  3. Cuddon, J.A.: Literary Terms and Literary Theory, Penguin, London, 1998.
  4. Diklić, Zvonimir: Književnoznanstveni i metodički putokazi nastavi književnosti, Školska knjiga, Zagreb 2009.
  5. Groden, Michael; Martin, Kreiswirth; Szeman, Imre:Johns Hopkins Guide to Literary Theory and Criticism, Johns Hopkins University Press, 2005.
  6. Kajić, Rasima: Roman u sustavu problemske nastave, Školska knjiga, Zagreb, 1981.
  7. Pandžić, Vlado: Prilozi za hrvatsku povijest recepcije književnosti, Profil, Zagreb 2004.
  8. Visinko, Karol: Jezično izražavanje u nastavi hrvatskoga jezika: pisanje, Školska knjiga, Zagreb 2010.
  9. Žmegač, Viktor: Književnost i zbilja, Školska knjiga, Zagreb 1982.

Obavezan predmet na studijima
  1. Kroatistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij