Naziv
Lectures du journal d`André Gide
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Francuski
ECTS
3
Šifra
78476
Semestri
zimski
Satnica
Seminar
30

Cilj

Kolegij doprinosi studijskom programu, odnosno kompetencijama studenta kroz 4 ishoda učenja studija Francuskog jezika i književnosti koje mobilizira :
1. kreirati vlastiti usmeni ili pisani tekst na francuskom jeziku prema zadanim elementima ili samostalno primjenjujući vokabular iz različitih područja života, kulture, znanosti i tehnologije
2. učinkovito se koristiti rječnikom u cilju proširenja vokabulara te preoblikovati i sažeti jednostavnije tekstove različitih funkcionalnih stilova tako da postignu gramatičku, stilsku i komunikacijsku prihvatljivost
3. uočiti bitne elemente u nepoznatom tekstu, protumačiti i sažeti smisao tekstova na francuskom jeziku koji pripadaju različitim tipovima diskursa i funkcionalnim stilovima
4. upoznati elemente i razviti poznavanje francuske i frankofone civilizacije i kulture, te razumjeti i komentirati kulturne, društvene i povijesne obrasce i pojave u frankofonim zemljama.
Kolegij predviđa kombiniranu nastavu, najprije upoznavanje s građom, a potom praksu na kojoj bi studenti stekli kompetencije koje nipošto nisu ograničene samo na nastavu iz francuske književnosti jer razvijaju vještine koje su potrebne svakom mladom čovjeku. No, ovaj bi seminar trebao studentima predstaviti i cijeli niz paradigmatskih odlika dnevničkoga pisma na reprezentativnom primjeru Gideova dnevnika. Rad na tekstovima trebao bi pokazati svu raznovrsnost diskursa i stilova koji su sastavni dio dnevnika kao žanra, i omogućiti uvođenje nekoliko temata koji bi bili osnova njihovih praktičnih zadataka. Ovaj bi seminar trebao studentima pokazati plodnost susreta samoga teksta i interpretacija, i omogućiti praćenje promjena u samoj recepciji žanra. Naposljetku, ovaj seminar posredno omogućuje i praćenje francuske književnosti (neoromantizma, simbolizma, krize reprezentacije i ironije, te antimodernizma i modernog klasicizma) i određenje jedne od figura intelektualca koju utjelovljuje ovaj francuski nobelovac.
Sadržaj
  1. 2 sata Uvod – Pojašnjenje koncepta nastave : prvo razdoblje obuhvaća upoznavanje s građom, Dnevnikom nobelovca Andrea Gidea, uz jasnu usmjerenost nastave na 2 zadatka koje obuhvaća praksa, jedan na hrvatskom i jedan na francuskom jeziku : studenti će morati sami organizirati okrugli stol i u njemu sudjelovati na temu Gideovog opusa (zajednički dogovor o temama koje ćemo obraditi i predstaviti na nastavi) (HRV) i studenti će predstaviti Gideovo djelo javno (na fakultetu i/ili na jednoj od institucija široj publici), ono koje smatraju najaktualnijim za današnje doba (FRA). Studenta pripremiti za iskustvo prakse, zadatke studenta i mentora. Studenti će trebati pisati izvještaj. Upute za izvještaj : svaki student mora u izvještaju opisati proces pripreme za okrugli stol i/ili prezentaciju, samu organizaciju, vlastitu ulogu i poteškoće s kojima se susreo i kako ih je riješio, te opće komentare o iskustvu u okviru samorefleksije o praksi. Mentor će trebati napisati izvještaj koji bi sadržavao informacije o sudjelovanju pojedinih studenata, o suradnji u timu, prednostima i nedostacima organizacije, i opće komentare o iskustvu. Mentor će dati potvrdu o pohađanju svakom studentu i pisani komentar.
  2. 3 sata Uvod : André Gide i njegov dnevnik : generičko razgraničavanje prema njegovoj autobiografiji, Si le grain ne meurt, fikcionalnom opusu (Bilježnice Andrea Waltera, Dnevnik krivotvoritelja novca) i dnevnicima drugih koji su se neposredno ili posredno bavili i Gideom (Les Cahiers de la Petite Dame M. Van Rysselberghe, i ini dnevnici); pitanje izdanja; kroničar i kritičar (Montaigne, Dostojevski, Wilde); slika o sebi : Počeci dnevnika (prva bilješka); autofikcionalnost; intertekstualnost;
  3. 3 sata ANGAŽMAN : PUTOPISI (Prvi svjetski rat, komunizam, kolonije - Čad, Kongo, SSSR)– tematizacija onovremene društvene i književne zbilje i njena funkcija u dnevniku; Povijest / Povijesti (događaji i ličnosti; marginalia / memorabilia); pitanje antimodernizma u Gidea (usporedba s Bilježnicama M. Barrèsa); Cuverville;
  4. 3 sata ANGAŽMAN : Ne sudite – pravda, pravo (porotnik)
  5. 3 sata GLAZBA : Bilješke o Chopinu, glazba i glasovir, amater
  6. 3 sata LJUBAV : Madeleine (od Emmanuele do Em.) i „tajna“ – pederastija i kodiranje seksualnosti, pitanje identiteta (od „anđelizma“ do Afrike, fikcija, borbe i samosvijesti Corydona)
  7. 3 sata : završne upute prije prakse i GOST PREDAVAČ – osnove javnog nastupa, upute za učinkoviti javni nastup (Odsjek za fonetikiu FFZG-a)
  8. PRAKSA 40 sati (izvještaj studenta, izvještaj mentora) – treba obaviti u 6 tjedana.
  9. 10 sati Završne riječi i završna aktivnost (diskusije o povratnim informacijama, izvještajima studenata i izvještaju mentora) Završne riječ i završna aktivnost (diskusije o povratnim informacijama, izvještajima studenata i izvještaju mentora)

Ishodi učenja
  1. analizirati i usporediti pojedine probleme kojima se bavio Gide i komentirati ih.
  2. kritički zastupati mišljenje u pristupu pojedinom književnom djelu i kritički prosuđivati teme iz književnosti.
  3. planirati i organizirati okrugli stol o temama iz književnosti.
  4. javnosti prezentirati teme iz francuske književnosti na francuskom jeziku prema uzusima učinkovitog javnog nastupa.
Metode podučavanja
NENASTAVNIČKA PRAKSA - klasične metode podučavanja (content based learning) i razvoj generičkih vještina (organizacija okruglog stola, zajedničkih ili pojedinačnih prezentacija na instituciji izvan Fakulteta na francuskom i hrvatskom jeziku pred publikom)
Metode ocjenjivanja
brojčano temeljem prezentacija na hrvatskom i francuskom te na temelju izvještaja o praksi (dnevnik)

Obavezna literatura
  1. 1. Odlomci iz opusa i dnevnika A. Gidea koje je odabrao nastavnik (Journal I, 1887-1925, Journal II, 1926-1951), Pariz, Gallimard, Pléiade (1996/1997)
  2. 2. Vukušić Zorica, Maja, André Gide : les gestes d’amour-l’amour des gestes, Pariz, Editions Orizons, 2013.
Dopunska literatura
  1. 3. Marty, Eric. Écriture du jour, le Journal d`André Gide, Éditions du Seuil, Paris, 1985;

Izborni predmet na studijima
  1. Francuski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 5. semestar