Naziv
Metodologija čitanja i pisanja za nastavnike
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Francuski
ECTS
2
Šifra
161635
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Metodičke vježbe
15

Cilj
Ovladati strategijama čitanja i pisanja tekstova na francuskom jeziku iz područja učenja i poučavanja stranih jezika; unaprijediti vještinu kreiranja vlastitih tekstova na zadanu ili odabranu temu uporabom različitih tehnika akademskog pisanja.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje.
  2. Razumijevanje teksta. Osnovne ideje.
  3. Znanstveni tekst i njegova struktura.
  4. Pisani, tiskani izvori, e-izvori.
  5. Rad na odabranom tekstu.
  6. Pisani rad.
  7. Metodologija izrade pisanoga teksta (résumé, synthèse, compte-rendu).
  8. Stručno i znanstveno nazivlje II. Analiza teksta.
  9. Stručno i znanstveno nazivlje II. Analiza teksta.
  10. Rad na odabranom tekstu. Koherentnost i kohezija.
  11. Pisani rad.
  12. Rad na odabranom tekstu. Konektori.
  13. Rad na odabranom tekstu. Konektori.
  14. Samostalni zadatci, analiza.
  15. Pisani rad.

Ishodi učenja
  1. Razumjeti i interpretirati znanstvene tekstove različitih razina složenosti
  2. Unaprijediti strategije čitanja znanstvenih tekstova, osobito kritičko čitanje i analiziranje teksta
  3. Ovladati osnovnim tehnikama bilježenja informacija iz relevantnih znanstvenih izvora
  4. Vrjednovati prikupljene informacije iz relevantnih tiskanih (papirnatih) i digitalnih izvora
  5. Izraditi kraće tekstove različitih razina složenosti, pritom argumentirajući uporabom različitih tehnika (citiranje, parafraziranje, sažimanje, upućivanje)
  6. Objasniti osnovnu lingvističku metodologiju i terminologiju te je primijeniti u analizi znanstvenih tekstova na francuskom jeziku
  7. Uočiti bitne elemente u nepoznatom tekstu, protumačiti i sažeti smisao tekstova na francuskom jeziku koji pripadaju različitim tipovima diskursa i funkcionalnim stilovima
  8. Poznavati tehnike istraživačkoga rada u nastavi stranih jezika
  9. Kritički promišljati proces učenja i poučavanja francuskog kao stranoga jezika
Metode podučavanja
Rad na tekstovima. Samostalni zadatci. Individualni i grupni rad.
Metode ocjenjivanja
Trajno praćenje. Samostalni zadatci (istraživanje, pisani rad). Aktivnost na nastavi.

Obavezna literatura
  1. Cortes, J. et al. (1982) Une introduction à la recherche scientifique en didactique des langues, Paris, Hatier-Credif
  2. Cuq, J.-P., Isabelle Gruca, Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble, Presses Universitaires de Grenoble, 2002
  3. Odabrani tekstovi iz područja usvajanja drugoga jezika i glotodidaktike te srodnih područja
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Francuski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij