Naziv
Statistika u pedagogijskim istraživanjima
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
235637
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
30

Cilj
Sadržaj kolegija je dominantno usmjeren na širi pregled metoda deskriptivne i inferencijalne statistike i primjenu odgovarajućih postupaka i kvantitativnih metoda kroz rad u SPSS-u u empirijskim istraživanjima. Sintezom područja deskriptivne i inferencijalne statistike prikazati će se temeljne pretpostavke i polazišta pri izboru parametrijskih i neparametrijskih testova s ciljem razvijanja pedagogijske kvantitativne metodologije. Temeljni fokus je na osposobljavanju studenta da prepoznaju istraživačke probleme čije rješavanje zahtjeva primjenu statističkih metoda te da kroz adekvatne metode i postupke to provedu u programskom sučelju SPSS-a ovisno o određenom istraživačkom problemu kod jednostavnih eksperimentalnih nacrta.
Sadržaj
  1. Detaljno predstavljanje syllabusa, temeljnih sadržaja i ciljeva kolegija. Upoznavanje studenata s njihovim obavezama i načinom rada u toku semestra.
  2. Upoznavanje s radom u SPSS-u (Statistical package for Social Sciences). Osnovno snalaženje u sučelju programa, unos podataka i pregled osnovnih opcija i korisničkih alata.
  3. Postupak kreiranja anketa, prebacivanje podataka iz Microsoft office Excela i Google forms-a u SPSS te adaptacija za incijalne statističke analize.
  4. Osnovni pregled statističkih metoda i analiza deskriptivne statistike kroz rad u SPSS-u.
  5. Osnovni pregled statističkih metoda i analiza inferencijalne statistike kroz rad u SPSS-u.
  6. Interpretacija rezultata provedenih statističkih analiza te relativna i apsolutna tumačenja rezultata testova. Evaluacija tumačenja rezultata te primjerenost interpretacije u pedagogijskim istraživačkim problemima.
  7. Valjanost rezultata pedagogijskih mjerenja, procjenjivanje i kvantifikacija valjanosti s obzirom na metrijske parametre te različite kriterije mjerenja u društveno-humanističkim znanostima.
  8. Objektivnost statističkih rezultata i različitih testova te provedenih statističkih metoda.
  9. Testiranje statističkih hipoteza u SPSS-u- teorijski pregled i primjena u istraživanjima.
  10. Razlike između jednosmjernog i dvosmjernog testiranja hipoteza te primjene u pedagogijskim istraživanjima.
  11. Testiranje statističke značajnosti razlika među aritmetičkim sredinama kroz izbor parametrijskih testova.
  12. Testiranje statističke značajnosti razlika među aritmetičkim sredinama kroz izbor neparametrijskih testova.
  13. Teorijska osnova i pretpostavke izradi istraživačkog nacrta pedagogijskog istraživanja.
  14. Izrada istraživačkog nacrta pedagogijskog istraživanja te izbor primjerenog kvantitativno–metodološkog pristupa u provedbi istraživanja i tumačenju rezultata.
  15. Evaluacija rada i nastave na kolegiju.

Ishodi učenja
  1. Prepoznati osnovne metode i pristupe kvantitativno usmjerenih pedagogijskih istraživanja te odabrati odgovarajuće statističko-matematičke postupke i metode u odnosu na postavljeni istraživački problem.
  2. Skicirati nacrt pedagogijskog istraživanja.
  3. Navesti vrste, metode i tehnike kvantitativnih istraživanja i predvidjeti mogućnosti njihove primjene u pedagoškoj praksi.
  4. Izraditi istraživački nacrt, izdvojiti osnovne postupke obrade podataka u pedagogijskim istraživanjima te analizirati i interpretirati relevantne statističke pokazatelje kroz rad u SPSS-u.
  5. Interpretacija statističkih pokazatelja usmjerena na razumijevanje znanstvene i stručne literature iz područja pedagogije i društvenih znanosti, s naglaskom na kritički odnos prema toj literaturi i prikazima provedenih statističkih obrada.
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Cohen, L..; Holliday, M. (1996): Practical Statistic for Students. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
  2. Landau, S.; Everitt, B.S. (2004). A handbook of statistical analyses using SPSS. Chapman & Hall/CRC Press LLC.
Dopunska literatura
  1. Petz, B. (1981.). Osnovne statističke metode za nematematičare. Zagreb: SNL.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 5. semestar