Naziv
Kreiranje kulture kolaboracije
Organizacijska jedinica
Primijenjena kognitivna znanost
ECTS
5
Šifra
251787
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30

Cilj
Cilj ovog kolegija je osnažiti studente za kreiranje i održavanje kulture kolaboracije na studiju i radnom mjestu. U takvoj kulturi ključni sudionici rade zajedno u visoko-učinkovitim timovima i radnim skupinama implementirajući protokole za rješavanje problema, kolaborativno učenje i organizaciju znanja. Studenti će naučiti voditi kolegijalni dijalog kao komunikacijski obrazac koji podupire rast liderstva. Naučit će o različitim stilovima liderstva, grupirati suradnike u timove te implementirati protokole za facilitaciju sastanaka, generiranje ideja, inovativno razmišljanje, sukcesivno planiranje i uspostavu partnerstva. Studenti će iz studija slučaja i terenske nastave učiti o prepoznavanju, vrednovanju i ostvarenju intelektualnog kapitala pojedinca, radnih skupina i cijelih organizacija. Iskustvenim učenjem, studenti će se uključiti u aktivnosti kojima se podržava različitost te potiče uključivanje svih sudionika s ciljem povećanja liderskog kapaciteta organizacije.
Sadržaj
  1. Uvod u kulturu kolaboracije. Izgradnja međuljudskih odnosa.
  2. Kolaboracija kao liderstvo. Kolaborativno informacijsko ponašanje.
  3. Stilovi liderstva i uloge članova tima. Formiranje interdisciplinarnih timova i radnih skupina.
  4. Individualna znanja i vještine za visoko-učinkovite interdisciplinarne timove. Poticanje individualne i grupne inovativnosti. Kultiviranje inovacija.
  5. Kolaborativno učenje i stjecanje znanja.
  6. Komunikacijske vještine. Kolegijalni dijalog.
  7. Pružanje i primanje povratne informacije. Refleksija. Međuispit.
  8. Intelektualni kapital i liderski kapacitet organizacije. Kreiranje institucijske memorije i nasljeđivanja uloga.
  9. Komunikacijski kanali. Platforme za kolaboraciju na daljinu za podršku hibridnog rada timova. Osnaživanje zajedništva i kohezije radnih skupina u radu na daljinu.
  10. Rad s protokolima 1. Planiranje, kolaborativno donošenje odluka i postizanje konsenzusa.
  11. Rad s protokolima 2. Izazovne i konfliktne situacije. Hrabri razgovori. Priprema za intervju (za posao).
  12. Opunomoćavanje entuzijasta kao autonomnih motivirajućih agenata.
  13. Pitchanje i okupljanje saveznika. Prihvaćanje promjena. Povjerenje i rizik. Gostujuće predavanje: organizacijske promjene.
  14. Uspostava partnerstava. Studije slučaja iz tvrtki. Gostujuće predavanje: rad na daljinu.
  15. Osvrt na kolegij. Ponavljanje. Predrok.

Ishodi učenja
  1. Utvrditi razinu motivacije suradnika te djelovati na podizanje motivacije i osvješćivanje individualnih uloga u interdisciplinarnim timovima i radnim skupinama.
  2. Procijeniti individualna znanja i vještine suradnika te u skladu s utvrđenim znanjima i vještinama oformiti interdisciplinarne timove i radne skupine.
  3. Analizirati učinke upravljanja znanjem na organizacijske procese.
  4. Evaluirati učinke upravljanja kreativnim procesima u odnosu na inovativna rješenja.
  5. Utvrditi karakteristike i razinu intelektualnog kapitala te osmisliti adekvatne načine njegova usmjeravanja i povećanja.
  6. Primijeniti strategije i alate za suradničko učenje i stjecanje znanja, kontaktno i putem kolaborativnih platformi.
Metode podučavanja
Predavanja, Seminari i radionice, Mješovito e-učenje, Samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, Pismeni ispit, Seminarski rad, Usmeni ispit, Projekt, Praktični rad

Obavezna literatura
  1. Michael Prilla, Viktoria Pammer, Silke Balzert: The Push and Pull of Reflection in Workplace Learning: Designing to Support Transitions between Individual, Collaborative and Organisational Learning. 21st Century Learning for 21st Century Skills, 2012, Volume 7563, Springer, ISBN : 978-3-642- 33262-3
  2. Sanja Kišiček: Stvaranje i održavanje kolaborativne radne okoline. Miroslav Tuđman i paradigma znanja, str. 89-101. Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2023
  3. Richard E. Boyatzis, and Udayan Dhar: When Normal is Not Normal: A Theory of the Non-Linear and Discontinuous Process of Desired Change and its Managerial Implications, The Journal of Applied Behavioral Science, pp 1-27, 2023
  4. Daniel Golman, Richard Boyatzis, Annie McKee: Primal Leadership. Realizing the power of emotional intelligence. Harvard Business School Press, USA, 2002
  5. Richard Boyatzis, Melvin Smith, Ellen Van Oosten: Helping People Change. Coaching with Compassion. Harvard Business Review, USA 2018
Dopunska literatura
  1. Elena Aguilar: The Art of Coaching Teams. Building Resilient Communities. Jossey-Bass. USA, 2016
  2. Brene Brown: Daring greatly. How the courage to be vulnerable transforms the way we live, love, parent and lead. Penguin Books. USA, 2012
  3. Jim Knight, Ann Hoffman, Michelle Harris, Sharon Thomas: The Instructional Playbook: The Missing Link for Translating Research into Practice. Instructional coaching group. USA, 2019

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Primijenjena kognitivna znanost, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1. semestar