Naziv
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
4
Šifra
265591
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente sa suvremenim znanstvenim spoznajama o ranom odgoju i obrazovanju. Na temelju stečenog znanja očekuje se razvijanje sposobnosti za interpretiranje tih fenomena s teorijske i praktične razine te spoznavanje, razumijevanje i primjena suvremenih spoznaja o djeci rane i predškolske dobi, uočavanje njihove praktične primjene, osposobljavanje studenata za samostalan i kritički odnos prema korištenoj literaturi, razvijanje sposobnosti za refleksiju i samorefleksiju odgojno-obrazovne prakse.
Sadržaj
  1. Pedagogija ranog odgoja i obrazovanja kao sustav znanstvenih činjenica, istraživačkih metoda i znanstvenih teorija.
  2. Odnos odgoja, razvoja i socijalizacije, odgoj kao čimbenik razvoja djeteta, odgoj kao distinktivno svojstvo čovjeka.
  3. Društvena i kulturna uvjetovanost odgoja rane i predškolske dobi u obitelji i izvan obiteljskog konteksta.
  4. Povijesni prikaz ranog i predškolskog odgoja u obitelji i u institucijama.
  5. Suvremene pedagoške ideje i koncepcije.
  6. Humanističke dimenzije ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
  7. Elementi adultocentrične prakse u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
  8. Pedagogija dječje igre i značaj igre za odgoj djece rane i predškolske dobi.
  9. Učenje djece rane dobi, konstruiranje i sukonstruiranje znanja.
  10. Razvoj metakognitivnih kapaciteta djeteta.
  11. Značaj okruženja za odgoj i učenje djeteta rane i predškolske dobi.
  12. Socijalne dimenzije odgoja i obrazovanja.
  13. Emocionalne dimenzije odgoja i obrazovanja.
  14. Razvoj komunikacije i govora djeteta
  15. Završni ispit.

Ishodi učenja
  1. Razložiti suvremene znanstvene spoznaje o ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
  2. Definirati i interpretirati osnovne fenomene ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
  3. Analizirati spoznaje o ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju s teorijske i praktične razine
  4. Diskutirati o različitim paradigmama i koncepcijama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Prepoznati primjere razvojno primjerene prakse za djecu rane i predškolske dobi.
  5. Pokazati osposobljenost za samostalan i kritički odnos prema korištenoj literaturi.
  6. Zastupati načela društvene pravde i jednakosti u obrazovanju.
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Anning.A.;Cullen,J.; Fleer.M. (2004.) (eds. ): Early Childhood Education: Society and Culture. London, Sage pub.
  2. Gopnik, A. i dr. (2003). Znanstvenik u kolijevci. Zagreb, Educa. (str. 23-172.)
  3. Slunjski, E., Ljubetić, M. (2014), Igra i njezin pedagoški potencijal u ustanovi ranog odgoja. Journal of Education/Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. 16 (2014), S.I.; str. 127-141.
  4. Slunjski, E. (2015), Izvan okvira, Kvalitativni iskoraci u shvaćanju i oblikovanju predškolskog kurikuluma. Zagreb: Element (odabrana poglavlja).
Dopunska literatura
  1. Mortimore.P. (ed.) (2000): Understanding Pedagogy. London, Paul Chapman. pub.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar