Naziv
Pedagogija sporta
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
4
Šifra
265594
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj

Upoznavanje studenata s područjem pedagogije sporta. Prepoznati ulogu i potencijal pedagogije u kontekstu cjelovitog razvoja pojedinca kroz bavljenje sportom te uvidjeti odgojnu ulogu sporta u procesu odrastanja i socijalizacije mladih.
Sadržaj
  1. Detaljno predstavljanje syllabusa, temeljnih sadržaja i ciljeva kolegija. Upoznavanje studenata s njihovim obavezama i načinom rada u toku semestra.
  2. Odgojni potencijal sporta.
  3. Koncept i ideja sporta kao istaknuti elementi odgoja.
  4. Konstitutivnost pedagogijske teorije i pedagoške prakse u odnosu sportskih trenera s mladim sportašima.
  5. Neuroznanost, kognitivni razvoj i povezanost sa tjelesnim i fizičkim odgojem.
  6. Povezanost tjelesnog i emocionalnog razvoja.
  7. Pedagoške kompetencije sportskih trenera.
  8. Pedagoški takt u sportskom treniranju i metodama rada sportskih trenera.
  9. Određenja timskog i individualnog sporta i distinkcije u kontekstu odgojnog procesa i cjelovitog razvoja.
  10. Pedagoška vrijednost rada sportskih klubova.
  11. Proces učenja kroz tjelesni i zdravstveni odgoj.
  12. Učenje o fizičkom i psihičkom zdravlju kroz aktivno bavljenje sportom.
  13. Rodne razlike u kontekstu bavljenja sportom.
  14. Opća motivacija, samopouzdanje i samoodređenje kao determinante i rezultat tjelesnog i fizičkog odgoja.
  15. Evaluacija rada i nastave na kolegiju.

Ishodi učenja
  1. Analitički identificirati i objasniti temeljne pojmove i određenja područja pedagogije sporta.
  2. Prepoznati odgojni potencijal bavljenja sportom.
  3. Prepoznati povezanost fizičkog i tjelesnog razvoja sa kognitivnim razvojem kroz relevantna istraživanja iz područja neuroznanosti, kineziologije i drugih društvenih znanosti.
  4. Usporediti i razlikovati različite perspektive odgoja u kontekstu bavljenja sportom.
  5. Kritički prosuditi svoju perspektivu i stavove o sportu i sportskom treniranju te povezati isto sa općim i neposrednim pedagoškim djelovanjem.
Metode podučavanja
Predavanja i seminari
Metode ocjenjivanja
1. Seminarski radovi (20% bodova)
2. Završni ispit (80% bodova)

Obavezna literatura
  1. Armour, K. (2011). Sport Pedagogy - An Introduction for Teaching and Coaching. Routledge, 1st Ed.
  2. Schipper van Veldhoven, N. (2017). Sports and physical education from a pedagogical perspective: a golden opportunity.
  3. Škerbić, Matija Mato, Filozofija sporta. Nastanak i razvoj jedne discipline. Zagreb: Pergamena, 2021 (monografija).
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar