Naziv
Kvantitativna metodologija u pedagogiji
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
6
Šifra
265595
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Upoznavanje studenata s osnovnim značajkama kvantitativnih istraživanja te osposobljavanje za samostalno praćenje znanstvene i stručne literature iz područja metodologije pedagogijskih i društvenih znanosti. Osposobljavanje studenata za razumijevanje specifičnosti pojedinih kvantitativnih istraživačkih metoda i pristupa te mogućnosti njihova korištenja u istraživanjima s naglaskom na području odgoja i obrazovanja. Upoznati studente s osnovnim pokazateljima deskriptivne i inferencijalne statistike i postupcima obrade podataka u pedagogijskim istraživanjima te osposobljavanje za kritičko praćenje literature i samostalno provođenje jednostavnijih obrada podataka.
Sadržaj
  1. Detaljno predstavljanje syllabusa kolegija, upoznavanje studenata s njihovim obavezama u ovom kolegiju i načinom rada.
  2. Statistika, njena povijest i uloga u opisivanju i istraživanju pedagoških pojava i problema. Definicija statistike. Osnovna područja statistike: deskriptivna i inferencijalna statistika.
  3. Sređivanje i tabeliranje podataka. Nesređeni podaci, rangiranje. Tabeliranje s grupiranjem podataka, pojam distribucije frekvencija.
  4. Grafičko prikazivanje podataka. Vrste grafičkih prikaza. Vrste distribucija. Normalna distribucija: svojstva i temeljna obilježja.
  5. Mjere centralne tendencije. Dominantna vrijednost, centralna vrijednost, aritmetička sredina i primjene.
  6. Mjere raspršenja rezultata (pojam i vrste). Raspon rezultata, kvartilno odstupanje, prosječno odstupanje, standardna devijacija, varijanca, koeficijent kvartilne devijacije, interkvartilni raspon.
  7. Usmjeravanje i procjene na osnovi decila i centila te na osnovu standardiziranih z-vrijednosti.
  8. Površine ispod normalne krivulje. Procjena parametara populacije.
  9. Uvod u inferencijalnu statistiku. Osnovni pojmovi teorije vjerojatnosti.
  10. Vjerojatnost, kombinatorika i relacije sa statistikom i statističkim rezoniranjem.
  11. Pojam hipoteze i vrste hipoteza. Testiranje statističkih hipoteza. Jednosmjerno i dvosmjerno testiranje hipoteza. Testiranje statističke značajnosti razlika među aritmetičkim sredinama.
  12. Korelacija, izračunavanje Pearsonovog i Spearmanovog koeficijenta korelacije i interpretacija značajnosti. Pravac regresije na dijagramu raspršenja i pojam regresijske analize.
  13. Uvod u neparametrijsku statistiku. Neparametrijske procjene. Vrste neparametrijskih procjena. Hi-kvadrat test i primjene.
  14. Analiza varijance- ANOVA i F-test. Post-hoc testovi i analiza varijance.
  15. Evaluacija rada i nastave na kolegiju.

Ishodi učenja
  1. Navesti temeljne metode kvantitativnih istraživanja i prepoznati mogućnosti njihove primjene u pedagogijskim istraživanjima.
  2. Izdvojiti osnovne postupke obrade podataka u pedagogijskim istraživanjima te analizirati i interpretirati relevantne statističke pokazatelje.
  3. Isplanirati jednostavniji istraživački nacrt odgojno-obrazovne prakse te izdvojiti mogućnosti za to primjerenog kvantitativno-metodološkog pristupa.
  4. Interpretirati i prezentirati rezultate obrade statističkih testova deskriptivne i inferencijalne analize u kontekstu pedagogijskih istraživanja
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Petz, B. (1981.): Osnovne statističke metode za nematematičare. Zagreb: SNL.
  2. Cohen, L..; Holliday, M. (1996): Practical Statistic for Students. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
Dopunska literatura
  1. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007): Metode obrazovnih istraživanja. Zagreb: Slap.