Naziv
Hrvatski jezik za neizvorne govornike 2
Organizacijska jedinica
Odsjek za kroatistiku
ECTS
2
Šifra
265656
Semestri
ljetni
Satnica
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za polaganje kolegija se moraju

Cilj
Cilj je da studenti kojima hrvatski jezik nije prvi jezik, u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike, razviju vještine govorenja i pisanja na standardnom hrvatskom jeziku, posebice o akademskim i stručnim temama, te da ovladaju akademskim i stručnim vokabularom. Cilj je da, u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike, usvoje gramatičke i pravopisne norme standardnog hrvatskog jezika.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij. Upoznavanje sa studentskim obavezama i načinom ocjenjivanja. Upoznavanje s literaturom. Osnovna obilježja i struktura znanstvenog i stručnog teksta. Osnovna obilježja prezentacije. Osnovna obilježja rasprave.
  2. Uvježbavanje pravilne upotrebe načina i sredstava pomoću kojih se izriču suprotnost, zaključak i izuzimanje. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz slušanoga teksta. Pisanje bilježaka. Izricanje slaganja i neslaganja.
  3. Uvježbavanje pravilne upotrebe načina i sredstava pomoću kojih se opisuje i specificira. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz slušanoga teksta. Pisanje bilježaka. Izricanje argumenata.
  4. Uvježbavanje pravilne upotrebe načina i sredstava pomoću kojih se izriče uvjetnost. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz slušanoga teksta. Pisanje bilježaka. Oblikovanje definicija i pretpostavki.
  5. Uvježbavanje pravilne upotrebe načina i sredstava pomoću kojih se izriču uzrok, posljedica, način i namjera. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz slušanoga teksta. Pisanje bilježaka. Izricanje zaključka.
  6. Uvježbavanje pravilne upotrebe pasivnih i bezličnih konstrukcija. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz pisanoga teksta.
  7. Uvježbavanje pravilne upotrebe načina i sredstava pomoću kojih se uspoređuje. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz pisanoga teksta. Interpretacija i opis grafički prikazanih podataka.
  8. Uvježbavanje sročnosti s brojevima i brojevnim riječima. Brojivost i nebrojivost. Izdvajanje i strukturiranje najbitnijih informacija iz pisanoga teksta. Interpretacija i opis brojčanih podataka.
  9. Uvježbavanje pravilne upotrebe načina i sredstava pomoću kojih se parafrazira, prepričava i navode primjeri. Izdvajanje i strukturiranje bitnih informacija iz pisanoga teksta. Citiranje.
  10. Pisanje sažetka. Osnovna načela pisanja sažetka. Izdvajanje ključnih riječi.
  11. Pisanje eseja. Izrada plana eseja i razrada. Struktura eseja, koherencija i kohezija.
  12. Pisanje eseja. Izrada plana eseja i razrada. Struktura eseja, koherencija i kohezija.
  13. Usmeno izlaganje na temu iz struke i analiza izlaganja (strukturiranost, informativnost).
  14. Usmeno izlaganje na temu iz struke i analiza izlaganja (strukturiranost, informativnost).
  15. Usustavljivanje i utvrđivanje gradiva, priprema za ispit.

Ishodi učenja
  1. Student koristi gramatički pravilne oblike i strukture hrvatskog standardnog jezika (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  2. Student uočava i izbjegava prijenosna odstupanja iz prvog jezika (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  3. Student pravilno čita i izgovara na standardnom hrvatskom jeziku (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  4. Student pravilno piše na standardnom hrvatskom jeziku (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  5. Student upotrebljava primjerene jezične strukture i vokabular u usmenoj akademskoj komunikaciji (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  6. Student upotrebljava primjerene jezične strukture i vokabular u pisanoj akademskoj komunikaciji (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  7. Student izdvaja i sažima bitne informacije iz slušanog i čitanog teksta (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
  8. Student uspješno prezentira na hrvatskom jeziku te uspješno piše sažetke (u skladu sa svojom razinom poznavanja hrvatskog jezika prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike)
Metode podučavanja
Seminar i radionice, vježbe
Metode ocjenjivanja
Pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Matovac, Darko. Basic Croatian Grammar: For Croatian Language Learners. Zagreb: Croatian University Press, 2022.
  2. Udier, Sanda Lucija; Gulešić Machata, Milvia. Razgovarajte s nama! Gramatika i pravopis hrvatskoga jezika s vježbama za razine B2 i C1. Zagreb: FF press, 2022.
  3. Jozić, Željko; Blagus Bartolec, Goranka; Hudeček, Lana; Lewis, Kristian; Mihaljević, Milica; Ramadanović, Ermina; Birtić, Matea, Budja, Jurica; Kovačević, Barbara; Matas Ivanković, Ivana; Milković, Alen et al. Hrvatski pravopis. Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 2013.
Dopunska literatura
  1. Čilaš Mikulić, Marica; Gulešić Machata, Milvia; Udier, Sanda Lucija. Razgovarajte s nama! Udžbenik hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika za razinu B2. Zagreb: FF press, 2018
  2. Čilaš Mikulić, Marica; Gulešić Machata, Milvia; Udier, Sanda Lucija. Razgovarajte s nama! Vježbenica i zvučna vježbenica hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika za razinu B2. Zagreb: FF press, 2019.
  3. Grgić, Ana, Gulešić Machata, Milvia; Nazalević Čučević, Iva (ur.). (2013) Hrvatski B1: opisni okvir referentne razine B1. Zagreb: FF press. (odabrana poglavlja)
  4. Gulešić Machata, Milvia i Grgić, Ana (ur.). (2015) Hrvatski B2: opisni okvir referentne razine B2. Zagreb: FF press. (odabrana poglavlja)
  5. Stručni materijali (u skladu s potrebama studenata)

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Germanistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  2. Indologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  3. Japanologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  4. Judaistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  5. Lingvistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  6. Nederlandistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  7. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  8. Portugalski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  9. Rumunjski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  10. Sinologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  11. Slovački jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  12. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
  13. Talijanistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar