Naziv
Nastavna praksa filozofije II
Organizacijska jedinica
Odsjek za filozofiju
ECTS bodovi
3
Šifra
124274
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
hrvatski
Nastavnici
Satnica
Auditorne vježbe
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Stjecanje i uvježbavanje osnovnih nastavničkih kompetencija u radu s mentorima i učenicima, a koje trebaju omogućiti samostalno pripremanje, izvođenje i prosuđivanje uspješnosti nastavne komunikacije u izvedbi nastavnih jedinica iz filozofije, logike i etike.
Sadržaj
  1. Uzorna mentorska nastava:demonstracijske metode i učenje po modelu
  2. Uzorna mentorska nastava:demonstracijske metode i učenje po modelu
  3. Analize mentorske nastave s posebnim osvrtom na primijenjene metode i načine izvođenja nastavnih sadržaja, te moguće alternativne metodičke scenarije
  4. Različite vrste i načini nastavne komunikacije s posebnim osvrtom na interaktivnu nastavu, strukturirani dijalog i njegovanje kritičkog mišljenja
  5. Planiranje i izvođenje kraćih (10-15 minutne) suradničkih priloga u nastavi sa stručnom i metodičkom obradom određenog filozofskog, logičkog ili etičkog problema
  6. Dnevnik nastavne prakse
  7. Planiranje i izvođenje kraćih (10-15 minutne) suradničkih priloga u nastavi sa stručnom i metodičkom obradom određenog filozofskog, logičkog ili etičkog problema
  8. Analize mentorske nastave s posebnim osvrtom na primijenjene metode i načine izvođenja nastavnih sadržaja, te moguće alternativne metodičke scenarije
  9. Samostalno izvođenje nastavnih jedinica
  10. Samostalno izvođenje nastavnih jedinica
  11. Zajednička analiza samostalnog izvođenja nastavnih jedinica
  12. Samostalno izvođenje nastavnih jedinica
  13. Samostalno izvođenje nastavnih jedinica
  14. Zajednička analiza samostalnih izvođenja nastavnih jedinica
  15. Stručni, metodički i etički zahtjevi nastavničkog poziva

Ishodi učenja
  1. Iskustveno usvojiti umijeća nastavničke komunikacije na temelju demonstracijskih metoda i oponašanjamodela
  2. Voditi dnevnik nastavne prakse kao temelj za analizu i refleksiju nastavne komunikacije
  3. Pripremiti primjerene metodičke scenarije za nastave jedinice iz filozofije, logike i etike
  4. Uvježbati umijeće vođenja strukturiranog dijaloga
  5. Razumjeti zahtjeve i postavke dobrih objašnjenja
  6. Razumjeti, prosuditi i primijeniti načela kritičkog mišljenja u nastavi
  7. Osposobiti se za samostalna izvođenja, argumentiranja i vođenja rasprava
  8. Samostalno izvoditi nastavne jedinice s refleksivnom autokorektivnosti
  9. Vrednovati angažman i napredak u radu učenika te voditi pedagošku dokumentaciju
  10. Stječu uvide u zahtjeve nastavničke profesije i etičke zahtjeve struke
Metode podučavanja
Studenti uče metodama: 1. neposrednoga iskustvenog uvida 2. demonstracijskim metodama 3. oponašanejm uspjelih postupaka mentora 4. aktivnom participacijom u nastavnoj komunikaciji i vođenjem Dnevnika nastavne prakse 5. samostalnim izvođenjem nastavnih jedinica 6. refleksivnom autokorektivnošću
Metode ocjenjivanja
Mentori u školskim vježbaonicma ocjenjuju uspješnost studenata u analizama nastavnih sati, iskazanim sposobnostima u desetminutnim nastupima te umijeću nastavne komunikacije. Na temelju neposrednog uvida ocjenjuje se uspješnost samostalnog izvođenja nastavnih jedinica.

Obavezna literatura
  1. Literatura je naznačena uz predavanja iz Metodike nastave filozofije. Studenti vode Dnevnik nastavn
Dopunska literatura
  1. Literatura istaknuta uz kolegij Metodika nastave filozofije

Obavezan predmet na studijima
  1. Filozofija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij