Naziv
Osnove muzejskog rada
Organizacijska jedinica
Odsjek za arheologiju
ECTS
3
Šifra
265829
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Vježbe u praktikumu
30

Cilj
Osnovni cilj kolegija je stjecanje teorijskog i praktičnog znanja o temeljnim principima muzeologije i rada u muzeju – prikupljanje, čuvanje, obrada i izlaganje muzejske (arheološke) građe. Kroz samostalni rad studenti tijekom kolegija prate arheološki predmet kroz cjelokupni proces i time stječu potpun uvid u muzejski rad od prikupljanja nalaza do prezentacije građe javnosti.
Sadržaj
  1. Uvod i povijest muzeologije
  2. Vrste i mreža muzeja. Muzeografija i muzej. Organizacija muzeja.
  3. Prikupljanje muzejske građe
  4. Obrada muzejske građe – teorijski dio
  5. Obrada muzejske građe – praktični dio
  6. Obrada muzejske građe – praktični dio
  7. Zaštita i čuvanje muzejske građe – teorijski dio
  8. Zaštita i čuvanje muzejske građe – praktični dio
  9. Zaštita i čuvanje muzejske građe – praktični dio
  10. Prezentacija i popularizacija muzejske građe
  11. Prezentacija (izložbe) – teorijski dio
  12. Prezentacija (izložbe) – praktični dio
  13. Arheologija javnosti - osnovna načela
  14. Muzejska pedagogija i marketing u muzeju
  15. Financiranje projekata u kulturi

Ishodi učenja
  1. Prepoznati različite vrste muzeja, njihovu organizaciju i ulogu u suvremenom društvu
  2. Prepoznati i primijeniti specifičnosti rada u muzejskoj ustanovi
  3. Objasniti principe i načela postupanja s muzejskom građom i njezinom prezentacijom javnosti
  4. Vrednovati muzejsku građu i dokumentaciju, potrebu njezinog prikupljanja, obade i zaštite
Metode podučavanja
Tijekom predavanja koristit će se razni socijalno-djelatni oblici rada: frontalni, individualni i grupni oblik, te praktičan rad.
Metode ocjenjivanja
Potpisom i predanom zadaćom i esejom se potvrđuje sustavna nazočnost kolegiju i krajnji rezultat.

Obavezna literatura
  1. Gob, A., Drouguet, N., 2007. Muzeologija – povijest, razvitak, izazovi današnjice. Antibarbarus, Zagreb.
  2. Maroević, I.,1993. Uvod u muzeologiju. Zavod za informacijske studije, Zagreb.
Dopunska literatura
  1. Šola, T., 2001. Marketing u muzejima, ili o vrlini i kako je obznaniti. Hrvatsko muzejsko društvo, Zagreb.
  2. Piacente, M. (ur.), 2022. Manual of Museum Exhibitions (A Lord Cultural Resources Book). 3rd edition. Rowman & Littlefield Publishers, Lanham, Maryland
  3. Lord, B, Lord, G. D., Martin, L. (ur.), 2012.. Manual of Museum Planning: Sustainable Space, Facilities, and Operations. 3rd edition. AltaMira Press, California
  4. Babić, D., 2009. O muzeologiji, novoj muzeologiji i znanosti o baštini. U: Vujić, Ž., Špikić, M. (ur.), Ivi Maroeviću baštinici u spomen. Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb,43-60
  5. Gajski, A., Klarić, V., Laszlo, Ž., Nevidal, R., Pintarić, S., 2011. Muzeji i turizam. Djelovanje muzeja kao dionika kulturnog turizma. Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb.
  6. Vujić, Ž. (ur), 2002. Upravljanje u muzejima. Informatica museologica 33 (1-2), 6-60
  7. Smith L., Waterton, E., 2009. Heritage, Communities and Archaeology. Gerald Duckworth and Co. Ltd., London
  8. Moshenska, G., Dhanjal, S. (ur.), 2011. Community Archaeology: Themes, Methods and Practices. Oxbow Books, Oxford.
  9. Miklošević, Ž., 2015. Muzejska izložba i stvaranje značenja. Muzeologija 52, 11–162.
  10. Ambrose, T., Paine, C. 2012. Museum Basics. 3rd edition. Routledge, London

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Arheologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar