Naziv
Rumunjske jezične vježbe IV
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Rumunjski
ECTS
5
Šifra
265881
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Lektorske vježbe
90
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Usvajanje gramatičkoga gradiva, vokabulara i frazeologije; uvježbavanje struktura te razvijanje jezične i komunikacijske kompetencije studenata.
Sadržaj
  1. Ponavljanje (konjunktiv, pokazne zamjenice, redni brojevi, stupnjevanje pridjeva).
  2. Ponavljanje (imenice u dativu, lične zamjenice u dativu i u akuzativu, imperati).
  3. Cjelina: În oraș. GRAMATIKA: opće imenice u genitivu s određenim članom. VOKABULAR: upute u prometu; prometna pravila.
  4. Cjelina: În oraș. GRAMATIKA: opće imenice u genitivu s neodređenim članom. VOKABULAR: gradski objekti.
  5. Cjelina: În oraș. GRAMATIKA: prijedlozi s genitivom. VOKABULAR: strane svijeta; putovanja.
  6. Cjelina: Vremea. GRAMATIKA: kratko ponavljanje: množina imenica; imenice bez množine. VOKABULAR: vremenske pojave.
  7. Cjelina: Vremea. GRAMATIKA: složenice koje se pišu i s crticom i bez nje. VOKABULAR: ekstremne vremenske pojave.
  8. Cjelina: Meserii. GRAMATIKA; određeni / neodređeni član s imenicama bez množine i nepromjenjivim imenicama. VOKABULAR: prava zaposlenika.
  9. Cjelina: Meserii. GRAMATIKA: uzročne i dopusne rečenice: veznici pentru că, deoarece, deşi. VOKABULAR. karijera; tržište rada.
  10. Cjelina: Veşti importante. GRAMATIKA: povratni glagoli sa zamjenicom u dativu; ponavljanje. VOKABULAR: pisanje obavijesti; kratki članak za novine.
  11. Cjelina: Cu burta pe carte. GRAMATIKA: indikativ imperfekta. VOKABULAR: škola i obrazovanje – problemi, rješenja.
  12. Cjelina: Cu burta pe carte. GRAMATIKA: imperfekt i složeni perfekt - uporaba. VOKABULAR. opisivanje profesora i studenata; vrline i mane.
  13. Cjelina: Oraș. GRAMATIKA: Izražavanje pogodbe u sadašnjosti; kondicional sadašnji. VOKABULAR: grad.
  14. Cjelina: Oraș. GRAMATIKA: kondicional prošli; slaganje vremena. VOKABULAR: grad.
  15. Ponavljanje.

Ishodi učenja
  1. pravilno upotrebljavati morfosintaktičke strukture rumunjskog jezika te čitati i slušati s razumijevanjem na razini A2/B1 prema ZEROJ-u
  2. komunicirati dovoljno tečno i spontano za normalnu interakciju s izvornim govornikom koji govori relativno polako i spreman je po potrebi preformulirati rečenice
  3. obrazložiti i objasniti svoja stajališta i planove o poznatim temama u usmenom ili pisanom obliku koristeći jednostavan jezik
  4. uočavati odnose među riječima na sintagmatskoj razini, sigurnije upotrebljavati otprije poznate gramatičke i sintaktičke konstrukcije rumunjskog jezika te primjenjivati novonaučene strukture po planu i programu
Metode podučavanja
Rad prema udžbeniku te na didaktički osmišljenim tekstovima, diktati, gramatički i leksički zadaci. Vođeno uvježbavanje i praćenje izvedbe.
Metode ocjenjivanja
Usmeni i pismeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Platon, E., Sonea, I., Vîlcu, D., Manual de limba română ca limbă străină (RLS) A1-A2, Editura Casa Cărţii de Știinţă, Cluj-Napoca, 2012.
  2. Cazacu, T., Vrabie, D., Gramatica limbii române în scheme și tabele, Integritas, 2006.
Dopunska literatura
  1. Dorobăţ, A., Fotea, M., Limba română de bază, Institutul European, 1999, vol. II.
  2. Suciu, R., Fazakas, V. Româna la prima vedere. București: Editura Compania, 2006.