Naziv
Cool Britannia? Britanska drama u razdoblju od 1956. do 2008
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
5
Šifra
266092
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Ukazati na ulogu britanske drame u formuliranju viđenja uloge Velike Britanije u postimperijalističkom razdoblju.
Sadržaj
  1. 1. TJEDAN Ideja da književnost konstituira diskurse s pomoću kojih suvremeno doba tumači svijet (Marion Halligan, J. Hillis Miller); preispitivanje metanaracija (Lyotard, White, Foucault)
  2. 2. TJEDAN Moć i identitet (Hall, Bhabha, Anderson, Duara, Balibar, Spivak); odnosi moći i pravo na reprezentaciju (Foucault); kraj metanaracija i relativizacija Istine (Baudrillard)
  3. 3. TJEDAN Povijesna kontekstualizacija dramaturgije «gnjevnih mladih ljudi», dramaturgije «krvi i sperme», te Verbatim dramaturgije: Britanija u drugoj polovici 20. stoljeća i u prvom desetljeću 21. stoljeća; utjecaj Samuela Becketta i teatra apsurda
  4. 4. TJEDAN Pokret «gnjevni mladi ljudi»; John Osborne: Look Back in Anger, 1956; sraz klasnih kultura s dominantnom temom bespomoćnosti i ljutnje: otkriće da je idealizirana Britanija za koju se žrtvovalo tijekom rata lažna, a s time u skladu formuliran nacionalni identitet izdaja; isječci iz televizijske adaptacije drame iz 1976. u okviru programa «BBC Play of the Month»
  5. 5. TJEDAN Harold Pinter: The Dumb Waiter, 1960; sraz individualnog i kolektivnog identiteta kroz političku metaforu, tema «Velikog brata»; isječci iz intervjua s Michaelom Billingtonom i Karelom Reiszom
  6. 6. TJEDAN Edward Bond: Saved, 1965; kulturno siromaštvo i frustracija mladih na socijalnoj pomoći, pitanje cenzure
  7. 7. TJEDAN Tom Stoppard: Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead, 1966: sraz individualnog i kolektivnog identiteta u društvu u kojem su tradicionalne vrijednosti izvrnute, postmodernistička igra riječima, reinskripcija britanskog kanona; isječci iz filma Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead (1990)
  8. 8. TJEDAN 1. kolokvij
  9. 9. TJEDAN Dramaturgija «krvi i sperme» (In-Yer-Face Theatre); Sarah Kane: Blasted, tragedija povijesti; usporedba recepcije s Look Back in Anger i Saved
  10. 10. TJEDAN Mark Ravenhill: Shopping and Fucking, konzumerizam koji briše sve moralne kodove; snimka predstave izvedene u kazalištu &TD, Zagreb, premijera 7. svibnja 2004.
  11. 11. TJEDAN Verbatim dramaturgija
  12. 12. TJEDAN Političari na pozornici; David Hare: Stuff Happens; odnos prema britanskoj vanjskoj politici, igre moći, reprezentacija i samoreprezentacija
  13. 13. TJEDAN Drame o suđenjima; Richard Norton – Tylor: Bloody Sunday: Scenes from the Saville Inquiry; postkolonijalna Irska
  14. 14. TJEDAN Završna diskusija.
  15. 15. TJEDAN 2. kolokvij.

Ishodi učenja
  1. Definirati i reproducirati ključne informacije iz kolegija (identitet, predstavljanje, metanaracije nasuprot malim naracijama, pokret „gnjevni mladi ljudi“, dramaturgija krvi i sperme, verbatim dramaturgija)
  2. Prepoznati, povezivati i razumjeti glavne ideje kolegije
  3. Primijeniti naučeno u novoj situaciji oslanjanjem na glavne ideje i informacije kolegija (samostalni rad na tekstu)
  4. Kritički prosuđivati o idejama, uočavati sličnosti i razlike na temelju rada na književnim tekstovima i filmu (nacionalni identitet, sraz individualnog i kolektivnog identiteta kroz političku metaforu, reinskripcija britanskog kanona, konzumerizam koji briše sve moralne kodove)
  5. Sintetizirati i povezivati znanja iz različitih područja (književnost, antropologija, povijest, vizualna umjetnost) i koristiti tako stečeno znanje za stvaranje novih cjelina
Metode podučavanja
predavanje, seminar
Metode ocjenjivanja
Kontinuirana evaluacija (redovito pohađanje nastave, samostalne zadaće, kolokvij, seminarski rad)

Obavezna literatura
  1. John Osborne: Look Back in Anger
  2. Harold Pinter: The Dumb Waiter
  3. Edward Bond: Saved
  4. Tom Stoppard: Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead
  5. Timberlake Wertenbaker: Our Country’s Good
  6. Mark Ravenhill: Shopping and Fucking
  7. Sarah Kane: Blasted
  8. David Hare: Stuff Happens
  9. Richard Norton – Tylor: Bloody Sunday: Scenes from the Saville Inquiry
Dopunska literatura
  1. Christopher Innes: Modern British Drama: The Twentieth Century, Cambridge University Press, 2002
  2. Simon Trussler: The Cambridge Illustrated History of British Theatre, Cambridge University Press, 2000.
  3. Eley, Geoff and Suny, Ronald Grigor (eds.): Becoming National A Reader (1996)
  4. Bhabha, Homi K. (ed.). Nation and Narration (2002)
  5. Lyotard, Francois. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge (1989 edition)
  6. Jean Baudrillard: Simulations (1981)
  7. John Smart: Twentieth Century British Drama (2002)
  8. Colin Wilson: The Angry Years: The Rise and Fall of the Angry Young Men (2007)
  9. Rebecca D’Monte and Graham Saunders: Cool Britannia? British political Drama in the 1990s (2007)
  10. Alex Sierz: In-Yer-Face Theatre. British Drama Today (2000)
  11. Will Hammond and Dan Stuart (ed): Verbatim Verbatim: Techniques in Contemporary Documentary Theatre (2008)

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar