Cilj
Cilj je kolegija da studenti usvoje temeljne književnoteorijske i pojmove i razviju osnovne vještine analitičkog čitanja tekstova te pisanja argumentacijskih tekstova za zadane teme.
Sadržaj
  1. Uvodni sastanak, pregled studentskih obaveza, sadržaja i ciljeva kolegija
  2. Što je književnost
  3. Književnost kao institucija
  4. Mimeza, problemi reprezentacije (1)
  5. Mimeza, problemi reprezentacije (2)
  6. Forma, književna forma
  7. Povijesnost književne forme
  8. Formalna analiza
  9. Pripovjedni tekst
  10. Ključni naratološki pojmovi (1)
  11. Ključni naratološki pojmovi (2)
  12. Čitanje, interpretacija (hermeneutika)
  13. Tipovi i namjene čitanja (1)
  14. Tipovi i namjene čitanja (2)
  15. Zaključne napomene

Ishodi učenja
  1. prepoznati, objasniti i upotrijebiti osnovnu kritičku aparaturu znanosti o književnosti – osnovne književnokritičke pojmove nužne za analizu književnoga djela
  2. izdvojiti i analizirati relevantne obrasce književno-povijesnih razdoblja i individualnih književnih djela engleskoga govornog područja
  3. primijeniti naučenu književnokritičku aparaturu i temeljne spoznaje o književnostilskim formacijama u analizi i tumačenju književnih djela
  4. napisati argumentacijski tekst na engleskom jeziku prema uzusima akademskog diskursa na zadanu temu
Metode podučavanja
Predavanja, diskusija
Metode ocjenjivanja
pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Course reader (selection of relevant theoretical and literary texts from above sources)
  2. Barry, Peter. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory, 4th edition, 2017.
  3. Selden, Raman, Peter Widdowson and Peter Brooker. A Reader's Guide to Contemporary Literary Theory, 6th edition, 2016.
  4. Abrams, M.H. and Geoffrey Galt Harpham. A Glossary of Literary Terms, 11th edition, 2014.
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1. semestar