Naziv
Akademske i komunikacijske vještine
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
4
Šifra
266227
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
15
Auditorne vježbe
30

Cilj
Studenti će moći prepoznati i opisati osnove uspješne komunikacije te primijeniti tehnike i vještine potrebne za uspješnu komunikaciju s pojedincima, u grupi i s publikom. Studenti će poznavati i moći primijeniti pravila akademskog usmenog i pismenog izražavanja te pretraživati baze i pravilno citirati stručnu literaturu.
Sadržaj
  1. Vještine u odnosima s ljudima. Vrste i ciljevi komunikacije.
  2. Elementi komunikacijskog procesa i načela komunikacije
  3. Neverbalna komunikacija.
  4. Verbalna komunikacija.
  5. Argumentacija.
  6. Bibliografske baze podataka. Tehnike pretraživanja na primjeru baze PsycINFO.
  7. Pristup psihologijskoj literaturi u tiskanom i elektroničkom obliku.
  8. Prikupljanje i organiziranje bibliografskih referenci. Korištenje alata Zotero.
  9. Navođenje bibliografskih referenci prema APA stilu.
  10. Akademsko pisanje.
  11. Važnost komunikacije za međuljudske odnose. Prepreke u komunikaciji.
  12. Asertivno izražavanje.
  13. Aktivno slušanje.
  14. Vještine izlaganja pred publikom. Struktura i priprema prezentacije.
  15. Oblikovanje prezentacije. Izvedba izlaganja.

Ishodi učenja
  1. Pretraživati bibliografske i druge izvore i pravilno se koristiti online bazama podataka.
  2. Selektirati informacije, kritički procijeniti relevantnost teksta i razlikovati znanstvene, stručne i popularne publikacije.
  3. Primijeniti standardne postupke i norme akademskog pisanja te načela akademske etičnosti.
  4. Argumentirano zastupati vlastite stavove te psihologijske znanstvene spoznaje i kritički procjenjivati argumentaciju u pisanoj i usmenoj komunikaciji.
  5. Osmisliti, oblikovati i izvesti prezentaciju pred publikom.
  6. Primijeniti načela jasne i direktne verbalne komunikacije te prepoznati distorzije i prepreke u komunikaciji kod sebe i drugih.
  7. Prepoznati neverbalne znakove kod sebe i kod drugih ljudi, te protumačiti njihovo značenje u komunikaciji.
  8. Izraziti svoje potrebe na asertivan način.
  9. Opisati pravila aktivnog slušanja i primijeniti osnovne tehnike aktivnog slušanja (postavljanje pitanja, parafraziranje, reflektiranje) u interpersonalnoj komunikaciji.
Metode podučavanja
Interaktivna predavanja, instrukcije, seminari i radionice, vježbe, suradničko učenje, rasprave, samostalni zadaci, mješovito e-učenje
Metode ocjenjivanja
Konačna ocjena iz kolegija formirat će se na osnovi sljedećih elemenata:
aktivnost na predavanjima i vježbama
uredno izvršavanje domaćih zadaća
pretraživanje i prikazivanje literature
prezentacija i izlaganje pred publikom
pokazano znanje na pismenom kolokviju/ispitu

Obavezna literatura
  1. Arambašić, L. (2021). Svemoć i nemoć komunikacijskog procesa – Priča o zelenom kvadratu i žutom šesterokutu. Naklada Slap.
  2. Pearson, J. C., Spitzberg, B. H. (1990). Interpersonal communication: concepts, components and contexts. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers.
  3. Egan, G. (1977). You and me: the skills of communicating and relating to others. Monterey: Brooks/Cole Publishing Company.
  4. Bolton, R. (1986). People skills. New York: Touchstone.
  5. Lucas, S. E. (1998). The art of public speaking. New York: McGraw-Hill.
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Psihologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1. semestar