Naziv
Psihologija djetinjstva i adolescencije
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
5
Šifra
266284
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Vježbe u praktikumu
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Znati opisati ključne promjene u različitim područjima razvoja pojedinca (tjelesnom, kognitivnom i socio-emocionalnom), koje se događaju od začeća do kraja adolescencije, analizirati kontekste u kojima se razvoj događa i objasniti mehanizme koji uzrokuju razvojne promjene.
Sadržaj
  1. Faze i rizici prenatalnog razvoja
  2. Rođenje i perinatalno razdoblje
  3. Tjelesni i motorički razvoj u dojenačkoj dobi
  4. Perceptivni, kognitivni i jezični razvoj u dojenačkoj dobi
  5. Emocionalni i socijalni razvoj u dojenačkoj dobi
  6. Tjelesni i motorički razvoj u ranom i srednjem djetinjstvu
  7. Perceptivni, kognitivni i jezični razvoj u ranom i srednjem djetinjstvu
  8. Emocionalni i socijalni razvoj u ranom i srednjem djetinjstvu
  9. Tjelesni razvoj u adolescenciji
  10. Kognitivni razvoj u adolescenciji
  11. Emocionalni i socijalni razvoj u adolescenciji
  12. Temelji razvojne psihopatologije
  13. Instrumenti za ispitivanje razvoja u dojenačkoj dobi
  14. Instrumenti za ispitivanje kognitivnog razvoja u ranom djetinjstvu
  15. Instrumenti za ispitivanje kognitivnog razvoja u srednjem djetinjstvu i adolescenciji

Ishodi učenja
  1. Opisati tipične karakteristike, ponašanja i sposobnosti djece i adolescenata različite dobi.
  2. Razlikovati normativne i nenormativne razvojne promjene u tjelesnom, kognitivnom i socio-emocionalnom funkcioniranju i primijeniti te spoznaje u razumijevanju specifičnosti funkcioniranja pojedinog djeteta.
  3. Analizirati mehanizme koji uzrokuju razvojne promjene i kontekste u kojima se razvoj događa.
  4. Prepoznati i procijeniti rizične i zaštitne čimbenike u različitim periodima razvoja, od prenatalnog do kraja adolescencije, te njihove moguće ishode.
  5. Kritički promišljati o jakim i slabim stranama instrumenata za procjenu razvoja u dojenačkoj dobi, djetinjstvu i adolescenciji te imenovati instrumente koji se najčešće primjenjuju.
  6. Analizirati i kritički evaluirati znanstvenu literaturu iz područja psihologije djetinjstva i adolescencije.
  7. Štititi i promovirati prava i dobrobit djeteta te etička načela u istraživanjima i stručnom radu s djecom i adolescentima.
Metode podučavanja
Interaktivna predavanja, seminarska izlaganja studenata, metodičke vježbe
Metode ocjenjivanja
Kolokviji i studentski zadaci tijekom semestra. Završni pismeni i usmeni ispiti.

Obavezna literatura
  1. Berk, L. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja (poglavlja 3-12). Jastrebarsko: Naklada Slap.
  2. Buggle, F. (2002). Razvojna psihologija Jeana Piageta (poglavlja 5 i 6). Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Noviji znanstveni radovi za seminare
Dopunska literatura
  1. Duran, M. (1995). Dijete i igra. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  2. Lacković-Grgin, K. (2005). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Oatley-Jenkins (2003). Razumijevanje emocija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  4. Vasta, R., Haith, M.M. i Miller, S.A. (1998). Dječja psihologija: Moderna znanost (poglavlja 5-16). Jastrebarsko: Naklada Slap.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Psihologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 4. semestar