Naziv
Vještine motiviranja i vođenja istraživačkih skupina
Organizacijska jedinica
Klinička lingvistika i fonetika
ECTS
4
Šifra
266258
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15
Vježbe u praktikumu
15

Cilj
Cilj predmeta je razviti osnovne vještine poslovnog komuniciranja, te vođenja i motiviranja istraživačkih skupina kroz vježbanje kritičkog slušanja i govorenja, javnog govora, razrade argumenata na određene teme, sudjelovanje u seminarskim raspravama, simulacijama sastanaka i analizu pojedinih formi i vlastitog napretka.
Sadržaj
  1. P: Uvodno o kolegiju. Slušanje – aktivno, kritičko, empatičko. S: Upute za seminarske rasprave. Praćenje i vrednovanje kritičkog slušanja. V: Određivanje komunikacijskih kompetencija studenata.
  2. P: Kritičko govorenje. Učinkovito postavljanje pitanja. S: Seminarska rasprava o sastavnicama kritičkog govorenja. V: Priprema i vrednovanje kritičkog govorenja.
  3. P: (Samo)predstavljanje. S: Seminarska rasprava o određenim govornim vrstama. V: Priprema prvog seminarskog zadatka – online anketa.
  4. P: Uvod u argumentaciju. S: Seminarska rasprava o retorici i argumentaciji u znanosti. V: Priprema drugog seminarskog zadatka – argumentacija aktualnih istraživačkih pitanja iz područja kliničke lingvistike i fonetike.
  5. P: Argumentacijske sheme. S: Seminarska rasprava o argumentaciji aktualnih istraživačkih pitanja iz područja kliničke lingvistike i fonetike. V: Priprema argumentativnog eseja.
  6. P: Javno govorenje S: Oblikovanje središnjeg dijela govora/izlaganja/prezentacije. V: Izlaganje rezultata prvog seminarskog zadatka.
  7. P: Motivacijski i inspirativni govori. S: Seminarska rasprava o TED govorima. V: Analiza tvrdnji u različitim govorima.
  8. P: Retorika poslovnog komuniciranja – priprema, provedba i evaluacija sastanka. S: Seminarska rasprava o vrstama sastanka. V: Izlaganje drugog seminarskog zadatka (prezentacije različitog vremenskog trajanja).
  9. P: Vrste i tehnike brainstorminga. S: Seminarska rasprava o komunikacijskim mogućnostima (raz)govora. V: Analiza izlaganja drugog seminarskog zadatka.
  10. P: Vještine vođenja timova. S: Seminarska rasprava o suvremenim potrebama i osobinama pojedinaca na čelu timova. V: Priprema sastanka.
  11. P: Vještine vođenja timova (2). S: Seminarska rasprava o komunikacijskoj dinamici timova. V:Izvedba trećeg seminarskog zadatka – izvedba sastanaka.
  12. P: Motivacija pojedinca i timova. S: Seminarska rasprava o načinima vođenja (raz)govorom. V: Tehnike analize sastanka i praćenje izvršavanja zaključaka.
  13. P: Motivacija pojedinaca i timova (2). S: Seminarska rasprava o načinima motiviranja (raz)govorom. V: Izvedba sastanka s ciljem rješavanja problema (primjena tehnika i alata brainstorminga).
  14. P&S: Okrugli stol na temu iz područja kliničke lingvistike i fonetike. V: Analiza dinamike rasprave i zaključaka okruglog stola.
  15. P&S&V: Predstavljanje studentskih aktivnosti tijekom kolegija i vrednovanje napretka.

Ishodi učenja
  1. 1. Raščlaniti sastavnice kritičkoga govorenja i slušanja
  2. 2. Prezentirati ideje u zadanom vremenu i zadanoj formi
  3. 3. Voditi radni sastanak
  4. 4. Rješavati probleme (raz)govorom
  5. 5. Motivirati suradnike (raz)govorom
  6. 6. Jasno i strukturirano argumentirati tvrdnju
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i vježbe
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, seminarski zadatci i zadaće, vježbe i zadatci na vježbama,

Obavezna literatura
  1. Bens, I. (2018). Facilitating with ease! (4th edition). John Wiley & Sons, Inc.
  2. Blair, A., J. (Ed.). (2019). Studies in Critical Thinking. Windsor Studies in Argumentation.
  3. Lucas, S. (2008). The art of public speaking. McGraw-Hill Higher Education.
  4. Katzenbach, J. R., & Smith, D. K. (1999). The wisdom of teams: Creating the high-performance organization. HarperBusiness.
  5. Weston, A. (2009). A rulebook for arguments (4th edition). Hackett Pub.
  6. Aktualna zbirka članaka za seminarske rasprave
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Klinička lingvistika i fonetika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 4. semestar