Naziv
Pedagogija
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
ECTS
4
Šifra
132342
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Upoznavanje s osnovama pedagogije kao znanosti, njezino utemeljenje i teorijski okviri. Kolegij nudi cjelovit uvid u pedagogijsku znanost kao osnovicu za izučavanje ostalih disciplina u okviru studija.
Sadržaj
  1. Upoznavanje sa sadržajem kolegija. Predstavljanje predviđenog načina rada. Prikaz ispitne literature te načina određivanja konačne ocjene u kolegiju.
  2. Pedagogija i njezin predmet istraživanja
  3. Sustav pedagogijskih znanosti
  4. Temelji odgoja i antropološke pretpostavke odgoja
  5. Odgojni ideal
  6. Osnovni pedagoški procesi – odgoj
  7. Osnovni pedagoški procesi – obrazovanje
  8. Osnovni pedagoški procesi – naobrazba
  9. Suvremeno društvo i odgoj
  10. Pedagoški pojmovi, terminologija i terminološke raznolikosti
  11. Teorija kurikuluma - nacionalni i školski kurikulum
  12. Objektivističko – pozitivistički pristup i subjektivističko – emancipacijski pristup
  13. Pedagogijska hermeneutika
  14. Pedagogija i komplementarne znanosti
  15. Pedagogija kao integrativna znanost

Ishodi učenja
  1. Definirati pedagogiju kao znanost i staviti pedagogiju u odnos sa srodnim znanostima.
  2. Analizirati različite pedagogijske teorije i diskurse.
  3. Ustanoviti sličnosti i razlike među pedagogijskim teorijama i diskursima.
  4. Izdvojiti, analizirati i prezentirati osnovne karakteristike pojedinih segmenata formalnoga sustava odgoja i obrazovanja
Metode podučavanja
Metoda predavanja, seminari i radionice, vježbe, samostalni zadaci i mentorski rad.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjuje se pohađanje nastave, seminarski rad, kritički osvrt i pismeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Matijević M., Bilić V. Opić, S. (2016), Pedagogija, Školska knjiga, Zagreb
  2. Mušanović, M: Lukaš, M. (2011), Osnove pedagogije. Hrvatsko futurološko društvo, Rijeka.
  3. Gisecke, H. (1993), Uvod u pedagogiju. Educa, Zagreb.
Dopunska literatura
  1. Mijatović, A. (ur.) (1998), Osnove suvremene pedagogije, HPKZ, Zagreb
  2. König, E.&Zedler, P. (1998), Teorije znanosti o odgoju, Educa Zagreb.
  3. Mijatović, A. (2000), Leksikon temeljnih pedagogijskih pojmova, EDIP, Zagreb

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Povijest i geografija; smjer: nastavnički, sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij, 7. semestar