Akademski stupanj
doktor znanosti
Zvanje
Docent
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
Konzultacije
sri 9:30-10:30
i prema dogovoru
Soba
A-310
Telefon
E-mail
scar@m.ffzg.hr

Sandra Car (rođ. Citković) rođena je 20. srpnja 1978. godine u Zagrebu. Osnovnu školu i Gimnaziju završila je u Požegi. Diplomirala je pedagogiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (2001.) obranivši diplomski rad na temu Slobodno vrijeme adolescenata.

Nakon završenog studija zapošljava se kao stručni suradnik u Odjelu za djecu i mlade tadašnjeg Državnog zavoda za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži (kasnije Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti). Istovremeno obnaša funkciju tajnice Povjerenstva Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladih (2002.-2004.). Nakon odrađenog pripravničkog staža polaže Državni stručni ispit (2004.). U razdoblju od 2004.-2005. odlazi na usavršavanje engleskog jezika u Cambridge, Velika Britanija, gdje stječe međunarodno priznatu diplomu CAE. Po povratku se zapošljava kao stručni suradnik - pedagog u tri gradska dječja vrtića u Zagrebu (poslovi na određeno vrijeme u ukupnom trajanju od godine dana).

Akademske godine 2006./2007. zapošljava se kao znanstveni novak na projektu ‘Metodologija i struktura nacionalnog kurikuluma’ te potom na projektu ‘Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi’ na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Registrirana je kao znanstveni istraživač pod MB 291503. Iste godine (2006./2007.) upisuje poslijediplomski doktorski studij pedagogije. Doktorski rad pod naslovom Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata obranila je u veljači 2014. godine i stekla zvanje doktorice društvenih znanosti, znanstveno polje pedagogija. U statusu je postdoktorandice od ožujka 2014. godine, a u svibnju 2017. godine biva izabrana u znanstveno zvanje znanstvenog suradnika u znanstvenom području društvenih znanosti – polje pedagogija.

Od akademske godine 2006./2007. radi na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu kao asistent u nastavi preddiplomskog i diplomskog studija na kolegijima Pedagogija adolescencije, Osnove socijalne pedagogije, Pedagogija slobodnog vremena i Alternativne pedagoške ideje i škole. Od akademske godine 2014./2015. (do 2020./2021.) kao postdoktorandica samostalno izvodi cjelokupnu nastavu (predavanja i seminari) iz navedenih kolegija.
Od akademske godine 2020./2021. do kraja prvoga semestra 2024./2025. godine radi na Odsjeku za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija kao nositeljica i izvoditeljica kolegija u nastavi preddiplomskog i diplomskog studija: Alternativni odgoj i obrazovanje, Medijski odgoj i obrazovanje, Medijska pedagogija, Pedagogija mladosti te Korelacijske vježbe i nastavna praksa. U istom razdoblju i na istom odsjeku, na programu Pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja nastavnika (PPDMN) izvodi kolegije Medijska pedagogija i Praktične vježbe i hospitacije.
Krajem prvoga semestra 2024./2025. zapošljava se kao docent u Centru za obrazovanje nastavnika Filozofskog fakulteta u Zagrebu gdje kao nositeljica preuzima obvezne kolegije Opća pedagogija (preddiplomski studij) i Sustavna pedagogija (diplomski studij) za koje drži predavanja i seminarsku nastavu.

Mentorirala je više od 50 diplomskih radova iz područja alternativnih škola, medijske pedagogije, pedagogije adolescencije, pedagogije slobodnog vremena i socijalne pedagogije. Napisala je desetke recenzija znanstvenih i stručnih radova u navedenim područjima. Gostovala je kao nastavnik na nekoliko fakulteta u Hrvatskoj i inozemstvu. Održala je više stručnih predavanja na stručnim skupovima za stručne suradnike – pedagoge dječjih vrtića i osnovnih škola u Hrvatskoj. Objavila je nekoliko znanstvenih i stručnih članaka te sudjelovala na velikom broju domaćih i međunarodnih znanstvenih skupova iz područja pedagogije. S ciljem znanstvenog usavršavanja sudjelovala je u modulima Pestalozzi programa Vijeća Europe održanima u Grazu i Parizu.

Završila je stručno usavršavanje iz Montessori pedagogije (2013.-2015.) u organizaciji Montessori – Vereinigung Steiermark KPH Graz i Instituta za Montessori pedagogiju Zagreb te stručno usavršavanje za Montessori docenta iz područja teorije (2016.-2020.) u organizaciji istih institucija. Obje edukacije izvode se prema programu Austrijskog Montessori udruženja (Montessori Osterreich/Bundersverband) koji je član organizacije Montessori Europe.

Područja njezina znanstvenog interesa su alternativne pedagogije, medijska pedagogija, pedagogija adolescencije i pedagogija slobodnog vremena.

Razdoblje Naziv Uloga
2016 - 2020 Obrazovanje na manjinskim jezicima, interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti Suradnik

Članstva u profesionalnim udruženjima, stručnim i građanskim udrugama i javnim tijelima
  • Hrvatsko pedagogijsko društvo (redovni član)
  • Montessori Osterreich Bundesverband (redovni član)
  • Savjet za mlade Republike Hrvatske, Vlada Republike Hrvatske

Opis znanstvene djelatnosti
https://bib.irb.hr/lista-radova?autor=291503