Naziv
Pedagogija ranog djetinjstva
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
35976
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente sa suvremenim znanstvenim spoznajama o ranom odgoju i obrazovanju. Na temelju stečenog znanja očekuje se razvijanje sposobnosti za interpretiranje tih fenomena s teorijske i praktične razine te spoznavanje, razumijevanje i primjena suvremenih spoznaja o djeci rane dobi, uočavanje njihove praktične primjene, osposobljavanje studenata za samostalan i kritički odnos prema korištenoj literaturi, razvijanje sposobnosti za refleksiju i samorefleksiju odgojno-obrazovne prakse.
Sadržaj
  1. Upoznavanje s koncepcijom i sadržajem kolegija. Predstavljanje predviđenog načina rada. Prikaz ispitne literature te načina određivanja konačne ocjene u kolegiju.
  2. Pedagogija ranog djetinjstva kao sustav znanstvenih činjenica, istraživačkih metoda i znanstvenih teorija
  3. Odnos odgoja, razvoja i socijalizacije, odgoj kao čimbenik razvoja djeteta, odgoj kao distinktivno svojstvo čovjeka
  4. Društvena i kulturna uvjetovanost odgoja rane dobi u obitelji i izvan obiteljskog konteksta
  5. Povijesni prikaz ranog odgoja u obitelji i u institucijama. Suvremene pedagoške koncepcije.
  6. Humanistički usmjeren kurikulum
  7. Pedagogija dječje igre i značaj igre za odgoj djece rane dobi
  8. Učenje djece rane dobi, konstruiranje i sukonstruiranje znanja
  9. Značaj materijalnog i socijalnog okruženja za učenje i razvoj djeteta rane dobi
  10. Socijalne i emocionalne dimenzije razvoja i učenja djece
  11. Utjecaj okruženja na govorni razvoj djeteta
  12. Ustanova kao važan čimbenik u razvijanju kurikuluma
  13. Kultura ustanove
  14. Uloga odgajatelja u dječjim aktivnostima
  15. Analiza studentskih pisanih uradaka. Rasprava. Analiza i vrednovanje rada profesorice i studenata. Priprema završnoga ispita.

Ishodi učenja
  1. Razložiti suvremene znanstvene spoznaje o ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
  2. Definirati i interpretirati osnovne fenomene ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
  3. Analizirati spoznaje o ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju s teorijske i praktične razine
  4. Diskutirati o različitim paradigmama i koncepcijama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
  5. Prepoznati primjere razvojno primjerene prakse za djecu rane i predškolske dobi
  6. Pokazati osposobljenost za samostalan i kritički odnos prema korištenoj literaturi
Metode podučavanja
U radu se koristi metoda predavanja, seminari i radionice, vježbe, samostalni zadaci i mentorski rad.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjuje se pohađanje nastave, seminarski rad, kritički osvrt, pismena analiza i pismeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Gopnik,A. i dr. (2003.):Znanstvenik u kolijevci. Zagreb, Educa. (str. 23-172.)
  2. Miljak,A. (1996) : Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja. Zagreb, Persona
  3. Šagud,M. (2004.): Odgajatelj u dječjoj igri. Zagreb, Školske novine.(str.11-123.)
Dopunska literatura
  1. Slunjski. E. (2001) :Integrirani predškolski kurikulum. Zagreb, Mali profesor
  2. Anning.A.;Cullen,J.; Fleer.M. (2004.) (eds. ) :Early Childhood Education :Society and Culture. London, Sage pub.
  3. Mortimore.P. (ed.) (2000.) :Understanding Pedagogy. London, Paul Chapman. pub.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar