Naziv
Pedagoško savjetovanje i profesionalna orijentacija
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
124379
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Usvajanje temeljnih teorijskih spoznaja o pedagoškome savjetovanju; razvijanje temeljnih vještina (pedagoškoga) savjetovanja u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje.
  2. Povijest razvoja pedagoške savjetodavne djelatnosti.
  3. Pedagogijsko utemeljenje savjetovanja.
  4. Pedagoški odnos kao okvir pedagoškoga savjetovanja.
  5. Dispozicije za pedagoško savjetovanje.
  6. Komunikacija u savjetovanju.
  7. Metodika pedagoškoga savjetovanja: razumijevanje problema subjekta savjetovanja.
  8. Metodika pedagoškoga savjetovanja: faze, procesi i pokazivanje u savjetovanju.
  9. Temeljne vještine u savjetovanju 1.
  10. Temeljne vještine u savjetovanju 2.
  11. Pedagoško savjetovanje u odgojno-obrazovnim ustanovama.
  12. Pedagoško savjetovanje u odgojno-obrazovnim ustanovama: gostujuće predavanje.
  13. Etičnost u pedagoškome savjetovanju.
  14. Pedagoško savjetovanje u kontekstu društvenih razlika.
  15. Zaključna razmatranja.

Ishodi učenja
  1. Razlikovati pedagoško savjetovanje od psihoterapijskoga.
  2. Interpretirati teorijska polazišta i pristupe pedagoškome savjetovanju.
  3. Prepoznati razlike između individualnoga i grupnog pedagoškog savjetovanja.
  4. Identificirati uzroke problema učenika.
  5. Upotrijebiti različite metode i tehnike pedagoškoga savjetodavnog rada u cilju pomaganja djeci i odraslima u rješavanju problema.
  6. Primijeniti nedirektivni pristup u savjetovanju.
  7. Organizirati i primijeniti različite načine profesionalnoga informiranja i savjetovanja učenika.
  8. Razviti odgovornost u pridržavanju etičkih načela u savjetodavnome radu.
  9. Prepoznati ulogu pedagoga u pedagoškome savjetovanju i profesionalnoj orijentaciji.
Metode podučavanja
Predavanja; seminari; radionice; samostalni zadaci; supervizijski rad; gostujuća nastava.
Metode ocjenjivanja
Bodovima se vrednuju različiti oblici rada u seminaru.
Konačnu ocjenu definiraju bodovi ostvareni u seminaru i bodovi ostvareni na pismenome ispitu.


Obavezna literatura
  1. Bemak, F. i Chi-Ying Chung, R. (2005). Advocacy as a Critical Role for Urban School Counselors: Working Toward Equity and Social Justice. Professional School Counseling, 8(3), 196-202.
  2. Smith, L. C. (2015). Alterity Models in Counseling: When We Talk About Diversity, What Are We Actually Talking About? International Journal for the Advancement of Counselling, 37(3), 248-261. https://doi.org/10.1007/s10447-015-9241-8
  3. Schulz von Thun, F. (2001). Kako međusobno razgovaramo 1: Smetnje i razjašnjenja. Erudita. Dio A, str. 11-81.
  4. Hechler, O. (2012). Pedagoško savjetovanje: Teorija i praksa odgojnog sredstva. Erudita.
  5. Vrcelj, S. (2020). Pedagoško savjetovanje. Filozofski fakultet u Rijeci. Prvih 11 poglavlja, str. 9-90.
Dopunska literatura
  1. Gladding, S. T. (2000). Counseling: A Comprehensive Profession. Merrill.
  2. Hackney, H. L., Cormier, S. (2012). Savjetovatelj – stručnjak: Procesni vodič kroz pomaganje. Naklada Slap.
  3. Zuković, S. (2017). Savjetodavni rad u institucijama vaspitanja i obrazovanja: teorijski i praktični aspekti. Filozofski fakultet Novi Sad.
  4. Resman, M. (2000). Savjetodavni rad u vrtiću i školi. Hrvatski pedagoško-književni zbor.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 4. semestar