Naziv
Cool Britannia? Britanska drama u razdoblju od 1956. do 2008.
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
64244
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija

Cilj
Ukazati na ulogu britanske drame u formuliranju viđenja uloge Velike Britanije u postimperijalističkom razdoblju
Sadržaj
  1. Kolegij sagledava britansku dramu u razdoblju koje započinje premijerom Osebornove Osvrni se gnjevno i završava Pinterovom smrću na Badnjak 2008. godine u svjetlu njezina doprinosa formulaciji britanskog nacionalnog identiteta. Proučavajući djela dolje navedenih autora istražit ćemo način na koji se britanski dramatičar kroz tri generacije gnjevnih ljudi (izvornu u pedesetima i šezdesetima, drugu u devedesetima kroz dramaturgiju «krvi i sperme», te treću kroz Verbatim dramaturgiju– dokumentarni
  2. Ideja da književnost konstituira diskurse s pomoću kojih suvremeno doba tumači svijet (Marion Halligan, J. Hillis Miller); preispitivanje metanaracija (Lyotard, White, Foucault)
  3. Moć i identitet (Hall, Bhabha, Anderson, Duara, Balibar, Spivak); odnosi moći i pravo na reprezentaciju (Foucault); kraj metanaracija i relativizacija Istine (Baudrillard)
  4. Povijesna kontekstualizacija dramaturgije «gnjevnih mladih ljudi», dramaturgije «krvi i sperme», te Verbatim dramaturgije: Britanija u drugoj polovici 20. stoljeća i u prvom desetljeću 21. stoljeća; utjecaj Samuela Becketta i teatra apsurda
  5. Pokret «gnjevni mladi ljudi»; John Osborne: Look Back in Anger, 1956; sraz klasnih kultura s dominantnom temom bespomoćnosti i ljutnje: otkriće da je idealizirana Britanija za koju se žrtvovalo tijekom rata lažna, a s time u skladu formuliran nacionalni identitet izdaja
  6. Harold Pinter: The Dumb Waiter, 1960; sraz individualnog i kolektivnog identiteta kroz političku metaforu, tema «Velikog brata»
  7. Edward Bond: Saved, 1965; kulturno siromaštvo i frustracija mladih na socijalnoj pomoći, pitanje cenzure
  8. Tom Stoppard: Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead, 1966: sraz individualnog i kolektivnog identiteta u društvu u kojem su tradicionalne vrijednosti izvrnute, postmodernistička igra riječima, reinskripcija britanskog kanona; isječci iz filma Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead (1990)
  9. 1. kolokvij
  10. Tematika prekooceanske kolonizacije u britanskoj drami (Kidd, Tylor, Kipling)Timberlake Wertenbaker: Our Country’s Good
  11. Dramaturgija «krvi i sperme» (In-Yer-Face Theatre); Sarah Kane: Blasted, 1995; tragedija povijesti; usporedba recepcije s Look Back in Anger i Saved
  12. Mark Ravenhill: Shopping and Fucking, 1996; konzumerizam koji briše sve moralne kodove; snimka predstave izvedene u kazalištu &TD, Zagreb, premijera 7. svibnja 2004.
  13. Verbatim dramaturgija: političari na pozornici; David Hare: Stuff Happens; odnos prema britanskoj vanjskoj politici, igre moći, reprezentacija i samoreprezentacija
  14. Verbatim dramaturgija: drame o suđenjima; Richard Norton – Tylor: Bloody Sunday: Scenes from the Saville Inquiry; postkolonijalna Irska
  15. Drugi kolokvij

Ishodi učenja
  1. provesti samostalno istraživanje odgovarajućih književnih i društvenih pojavnosti iz područja kolegija
  2. usmeno prezentirati rezultate provedenog istraživanja
  3. usporediti i kritički prosuđivati o književnim i društvenim pojavnostima Velike Britanije i kultura engleskog govornog područja
  4. izdvojiti društveno-povijesne obrasce Velike Britanije i kultura engleskog govornog područja koji predstavljaju kulturološku konstantu od onih koji podliježu dinamici promjene
Metode podučavanja
Predavanja i seminari
Metode ocjenjivanja
Kontinuirano praćenje

Obavezna literatura
  1. John Osborne: Look Back in Anger
  2. Harold Pinter: The Dumb Waiter
  3. Edward Bond: Saved
  4. Tom Stoppard: Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead
  5. Timberlake Wertenbaker: Our Country’s Good
  6. Mark Ravenhill: Shopping and Fucking
  7. Sarah Kane: Blasted
  8. David Hare: Stuff Happens
  9. Richard Norton – Tylor: Bloody Sunday: Scenes from the Saville Inquiry
  10. Christopher Innes: Modern British Drama: The Twentieth Century, Cambridge University Press, 2002
  11. Simon Trussler: The Cambridge Illustrated History of British Theatre, Cambridge University Press, 2000.
Dopunska literatura
  1. Eley, Geoff and Suny, Ronald Grigor (eds.): Becoming National A Reader (1996)
  2. Bhabha, Homi K. (ed.). Nation and Narration (2002),
  3. Lyotard, Francois. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge (1989 edition)
  4. Colin Wilson: The Angry Years: The Rise and Fall of the Angry Young Men (2007),
  5. Rebecca D’Monte and Graham Saunders: Cool Britannia? British political Drama in the 1990s (2007),
  6. Alex Sierz: In-Yer-Face Theatre. British Drama Today (2000),
  7. Will Hammond and Dan Stuart (ed): Verbatim Verbatim: Techniques in Contemporary Documentary Theatre (2008).

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4., 6. semestar