Naziv
Počeci modernog romana u Engleskoj ranog 18. stoljeća
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
78052
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija

Cilj
Svrha ovoga kolegija je studente upoznati s jednim od perioda engleske književne povijesti te im na odabranom broju romana pokazati ona obilježja romana koja će se iskristalizirati kao karakteristična za romaneskni žanr. Pritom će se studenti upoznati i s teorijom žanra romana.
Sadržaj
  1. uvod u društvene, kulturne i ekonomske okolnosti ranog 18. stoljeća
  2. roman i društvenokulturna povijest
  3. kulturni i žanrovski preduvjeti za postanak romana - Behn, Oronooko
  4. engleski roman: što je tu novo? + Bakhtinova teorija romana; Henry Fielding, Tom Jones
  5. Daniel Defoe, Robinson Crusoe: roman kao putopis i hvalospjev Britanskom carstvu
  6. Daniel Defoe, Robinson Crusoe nastavak
  7. prvi kolokvij i upute za pisanje seminarskog rada
  8. William Hogarth, “A Harlot’s Progress” Daniel Defoe, Moll Flanders – “istinita pripovijest”, roman kao kronika skandala
  9. Daniel Defoe, Moll Flanders nastavak
  10. Jonathan Swift, Gulliver's Travels - novi žanr kao satira
  11. Jonathan Swift, Gulliver’s Travels nastavak
  12. Laurence Sterne, Tristram Shandy i proto-postmodernistički roman / fluidnost žanra
  13. Laurence Sterne, Tristram Shandy - nastavak
  14. reinskripcije Tristrama Shandyja - film Cock and Buill Story, (r. M. Winterbottom)
  15. zaključne napomene i drugi kolokvij

Ishodi učenja
  1. primijeniti naucenu književnokriticku aparaturu i temeljne spoznaje o književnostilskim formacijama u analizi i tumacenju književnih djela
  2. izdvojiti i analizirati relevantne obrasce književno-povijesnih razdoblja i individualnih književnih djela engleskoga govornog podrucja
  3. kriticki prosuðivati o pojedinim književnim pojavnostima engleskoga govornog podrucja u odnosu na društveno-povijesni kontekst
  4. osmisliti strukturu pisanog teksta na engleskom i prilagoditi je komunikacijskom kontekstu, vodeći se načelima etičke i društvene odgovornosti
Metode podučavanja
Predavanje; seminar; rasprave; kratki pisani zadaci; grupni rad u nastavi; izrada seminarskog rada uz mentorstvo nastavnika
Metode ocjenjivanja
Ispunjavanje svih elemenata kontinuirane provjere znanja (kontinuirana evaluacija) koji uključuju: redovito pohađanje nastave (broj dozvoljenih izostanaka: 4), pripremu za nastavu, aktivno sudjelovanje na nastavi, pravovremenu predaju seminarskog rada i obvezno pristupanje dvama kolokvijima. Konačna ocjena iz kolegija zbirna je ocjena kontinuirane provjere znanja (seminarski rad 40%; dva kolokvija 40%; ostalo 20%). Svi elementi kontinuirane provjere znanja moraju biti zadovoljeni da bi konačna ocjena bila pozitivna.

Obavezna literatura
  1. Behn, Aphra. Oroonoko
  2. Defoe, Daniel. Moll Flanders
  3. Defoe, Daniel. Robinson Crusoe
  4. Fielding, Henry. Tom Jones
  5. Sterne, Laurence. Tristram Shandy
  6. Swift, Jonathan. Gulliver’s Travels
Dopunska literatura
  1. Hunter, Paul J, Before Novels: The Cultural Contexts of Eighteenth-Century English Fiction - odabrana poglavlja
  2. Spencer, Jane, The Rise of the Woman Novelist, From Aphra Behn to Jane Austen - odabrana poglavlja
  3. Richetti, John, The Cambridge Companion to the Eighteenth-Century Novel - odabrana poglavlja
  4. McKeon, Michael. Theory of the Novel - odabrana poglavlja
  5. McKeon, Michael. The Origins of the English Novel - odabrana poglavlja
  6. Zwicker, Steven N., The Cambridge Companion to English Literature, 1650–1740 - odabrana poglavlja
  7. Richetti, John, The Cambridge Companion to Daniel Defoe - odabrana poglavlja

Izborni predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4., 6. semestar