Naziv
Povijest i paradigme američkih studija 2
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
124212
Semestri
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Upoznavanje studenata s povijesnim razvojem discipline američkih studija u zadnjih nekoliko desetljeća. Gradivo se tematski i koncepcijski nadovezuje na kolegij u zimskome semestru, Povijest i paradigme američkih studija 1. Prepoznavanje metoda i teorija unutar discipline i mogućnosti njihove primjene u znanstvenome i istraživačkome radu.
Sadržaj
  1. Uspostavljanje i pozicioniranje polja "novih američkih studija". Disciplinarne premise i glavni teorijski pojmovi. (Pease, Fluck, L. Marx)
  2. Ideologija i čitanje američkih književno-kulturnih artefakata u 1980-ima. (Bercovitch i Jehlen)
  3. Ideologija i čitanje američkih književno-kulturnih artefakata u 1980-ima. (Fisher)
  4. Kraj Hladnoga rata i vanjsko i unutrašnje repozicioniranje discipline; novo "imaginarno polje discipline". (Pease)
  5. Kraj Hladnoga rata i vanjsko i unutrašnje repozicioniranje discipline; novo "imaginarno polje discipline". (Rowe)
  6. Kraj Hladnoga rata i vanjsko i unutrašnje repozicioniranje discipline; novo "imaginarno polje discipline". (Kaplan)
  7. 1. kolokvij.
  8. Uokvirivanje transnacionalnog zaokreta. (Radway)
  9. Uokvirivanje transnacionalnog zaokreta. (Porter)
  10. Uokvirivanje transnacionalnog zaokreta. (Elliott, Lauter)
  11. Razdoblje nakon 11. rujna i novo stanje discipline. (Aravamudan)
  12. Razdoblje nakon 11. rujna i novo stanje discipline. (Pease)
  13. Razdoblje nakon 11. rujna i novo stanje discipline. (Kaplan)
  14. Internacionalni američki studiji. (Chenetier, Kennedy)
  15. Evaluacija. Drugi kolokvij.

Ishodi učenja
  1. interdisciplinarno pristupati rješavanju problemâ iz područja upisanog diplomskog studija u novim situacijama
  2. objasniti društveno-povijesne obrasce SAD-a
  3. prepoznati i klasificirati specifičnosti odabranih književnih korpusa i pripadnih književnostilskih formacija Sjedinjenih Američkih Država
  4. usporediti i kritički prosuđivati o književnim i društvenim pojavnostima SAD-a
Metode podučavanja
Predavanja i seminarski tip rada. Čitanje, analiza i rasprava o pročitanim tekstovima. Usmena izlaganja studenata. Samostalne pisane zadaće.
Metode ocjenjivanja
Kontinuirana evaluacija (dva kolokvija; seminarski rad; aktivnost na satu (redovno pohađanje, usmena prezentacija, sudjelovanje u raspravama, pismene zadaće). Zaključna se ocjena temelji na pozitivno ocijenjenim svim segmentima rada u kolegiju.

Obavezna literatura
  1. Fluck, Winfried, Donald E. Pease, and John Carlos Rowe, eds. Re-Framing the Transnational Turn in American Studies. Hanover, NH: Dartmouth College Press, 2011. (selection)
  2. Pease, Donald, and Robyn Wiegman, eds. The Futures of American Studies. Durham and London: Duke University Press, 2002. (selection)
  3. Radway, Janice A., Kevin K. Gaines, Barry Shank, and Penny Von Eschen. American Studies: An Anthology. Chichester: Wiley-Blackwell, 2009. (selection)
  4. Rowe, John Carlos The Cultural Politics of the New American Studies. Ann Arbor: University of Michigan Library, 2012.Open Humanities Press.
  5. Castronovo, Russ, and Susan Gillman, eds. States of Emergency: The Object of American Studies. Chapel Hill: The University of North Carolina Press, 2009. (selection)
Dopunska literatura
  1. Fisher, Phillip. The New American Studies. Berkeley: University of California Press, 1991. (selection)
  2. Bercovitch, Sacvan, and Myra Jehlen, eds. Ideology and Classic American Literature. Cambridge: Cambridge University Press, 1986. (selection)