Naziv
Psiholingvistika
Organizacijska jedinica
Odsjek za germanistiku
ECTS
3
Šifra
128207
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Stjecanje znanja o procesima učenja jezika, upotrebljivih i u nastavi stranog jezika. Upoznavanje interdisciplinarnog pristupa lingvistici i pripadajuće metodologije, razvijanje sposobnosti kritičkog pristupa čitanju stručnih (i znanstvenih tekstova); razvijanje sposobnosti samostalnog i argumentiranog zaključivanja na temelju stečenih znanja (seminarski oblik rada)
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje
  2. Jezik i spoznaja
  3. Mentalni leksikon i gramatičko znanje
  4. Jezična produkcija
  5. Jezično razumijevanje
  6. Neurobiološka podloga jezičnog usvajanja
  7. Teorije jezičnog usvajanja
  8. Predverbalna komunikacija
  9. Usvajanje gramatike
  10. Usvajanje morfologije i sintakse
  11. Rani rječnik
  12. Uloga ulaznog jezika
  13. Individualne razlike
  14. Jezična patologija
  15. Višejezičnost

Ishodi učenja
  1. Objasniti procese jezične obrade (prema aktualnim spoznajama)
  2. Kritički čitati znanstvene tekstove iz područja psiholingvistike
  3. Povezati stečena znanja s postupcima poučavanja
  4. Praktično primijeniti jednostavne eksperimentalne psiholingvističke metode
Metode podučavanja
Predavanja; diskusija; tutorijal za izradu manjeg istraživanja koje uključuje planiranje i provedbu eksperimenta te interpretaciju podataka. Metodologija istraživanja je raznovrsna: upitnik, psiholingvistički eksperiment, korpusno istraživanje.
Metode ocjenjivanja
Seminarski rad u kojemu su predstavljeni rezultati vlastitog istraživanja.

Obavezna literatura
  1. Szagun, G. (2006): Sprachentwicklung beim Kind, München/Weinheim: Beltz
  2. Höhle, B. (2010): Psycholinguistik. Berlin: Akademie Verlag
Dopunska literatura
  1. Traxler, M. J. (2011): Introduction to Psycholinguistics. Chichester: Wiley-Blackwell

Izborni predmet na studijima
  1. Germanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij