Naziv
Psihologija obrazovanja nadarenih učenika
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
5
Šifra
125505
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Upoznati studente s karakteristikama darovite djece, načinima njihove identifikacije te mogućnostima rada s darovitima u okviru školskog sustava.
Sadržaj
  1. Mitovi o darovitima.
  2. Teorijski pristupi i definicije darovitosti
  3. Kognitivne karakteristike darovite djece
  4. Motivacija darovitih
  5. Proces identifikacije
  6. Mjerenje darovitosti
  7. Procjenjivanje darovitosti
  8. Posebnosti rada s darovitima unutar školskog sustava
  9. Akceleracija
  10. Obogaćenje programa
  11. Kreiranje programa za darovite
  12. Savjetovanje i profesionalna orijentacija darovitih
  13. Osobine učitelja važne za rad s darovitima
  14. Rad psihologa s učiteljima darovitih učenika
  15. Rad psihologa roditeljima darovitih učenika

Ishodi učenja
  1. Analizirati kognitivna, emocionalna i motivacijska obilježja darovitih
  2. Odabrati primjeren identifikacijski postupak i instrumente s obzirom na teorijski pristup
  3. Preporučiti primjeren oblik rada/školovanja darovitih učenika
  4. Kreirati radionicu za darovite učenike ili njihove nastavnike/roditelje.
  5. Kreirati program rada s darovitima i surađivati s drugim stručnjacima u izvedbi i evaluaciji programa.
Metode podučavanja
Predavanja, vježbe, terenska nastava, samostalni zadaci.
Metode ocjenjivanja
Ocjena se formira na temelju vrednovanja seminarskog rada (30%) i uspjeha na završnom ispitu (70%).

Obavezna literatura
  1. Čudina Obradović, M. (1991.). Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Školska knjiga, Zagreb.
  2. Vlahović-Štetić,V.(Ur.) (2008.): Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
Dopunska literatura
  1. Heller, K.A., Monks, F.J., Sternberg R.J., Subotnik, R.(2000.). International handbook of giftedness and talent. Oxford: Elsevier Science Ltd
  2. Koren, I. (1989.). Kako prepoznati i identificirati nadarenog učenika. Školske novine, Zagreb

Izborni predmet na studijima
  1. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar