Naziv
Psihologija roditeljstva
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
6
Šifra
118183
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
45
Seminar
30

Cilj
Primijeniti znanje o teorijskim pristupima i istraživačkim rezultatima u području psihologije roditeljstva u kreiranju i provedbi projekata usmjerenih na podršku roditeljstvu.
Sadržaj
  1. Struktura roditeljstva i individualne razlike u roditeljstvu.
  2. Subjektivni doživljaj roditeljstva
  3. Procjenjivanje roditeljskog ponašanja i doživljaja roditeljstva
  4. Modeli roditeljskog utjecaja na dijete. Preventivni i intervencijski programi u području roditeljstva.
  5. Modeli determinanti roditeljskog ponašanja
  6. Karakteristike roditelja kao odrednice roditeljskog ponašanja
  7. Kontekstualni činitelji roditeljstva
  8. Karakteristike djeteta kao determinante roditeljskog ponašanja
  9. Motivacija za roditeljstvo, tranzicija u roditeljsku ulogu i faze roditeljstva
  10. Specifičnosti roditeljstva s djetetom dojenačke dobi
  11. Specifičnosti roditeljstva s djetetom predškolske dobi
  12. Specifičnosti roditeljstva s djetetom rane školske dobi
  13. Specifičnosti roditeljstva s djetetom adolescentne dobi
  14. Roditelji i odrasla djeca
  15. Roditeljstvo u specifičnim okolnostima (maloljetni roditelji, jednoroditeljske i rekonstituirane obitelji, homoseksualni roditelji, roditelji djece atipičnog razvoja, udomiteljstvo, posvojenje)

Ishodi učenja
  1. Kreirati, provoditi i evaluirati znanstveno utemeljene preventivne i intervencijske programe namijenjene podršci roditeljstvu i povećanju kvalitete odnosa roditelj-dijete
  2. Analizirati specifičnosti roditeljstva u različitim fazama i okolnostima
  3. Kritički evaluirati transakcijske odnose između roditelja, djeteta i konteksta u kojima se nalaze
  4. U pružanju podrške roditeljima imati u fokusu prava i najbolje interese djeteta
Metode podučavanja
Predavanja i društveno korisno učenje
Metode ocjenjivanja
Znanje o teorijama i istraživanjima u području psihologije roditeljstva ocjenjuje se pismenim i usmenim ispitom. Projekti koji se provode metodom društveno korisnog učenja vrednuju se na temelju studentskih dnevnika rada i izvještaja o napretku i ishodima projekta.

Obavezna literatura
  1. Holden, G. W. (2010). Parenting: A dynamic perspective. London, UK: SAGE.
Dopunska literatura
  1. Bornstein, M.H. (2002). Handbook of parenting. Vol. 1-5. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  2. Noviji izvorni znanstveni radovi

Izborni predmet na studijima
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Zimski semestar