Naziv
Seminar iz metodike nastave filozofije I
Organizacijska jedinica
Odsjek za filozofiju
ECTS
3
Šifra
117499
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Seminar
30
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno položiti za

Cilj
Razmotriti, usvojiti i uvježbati nastavne metode i argumentacijske strategije potrebne za izvođenje nastave filozofije i minimalnu nastavničku kompetenciju.
Cilj kolegija je nadalje raspraviti metodičke scenarije, načine izvođenja i argumentacijske strategije odabranih nastavnih jedinica i tema iz nastavnih programa filozofije i etike. Na temelju kratkih uvodnih izlaganja studenata, otvara se rasprava koja treba propitati stručne i metodičke postupke izlaganja teme, utvrditi alternativne scenarije, pokazati načine otvaranja, vođenja i evaluacije diskusija. Teme obuhvaćaju tri bloka: filozofske discipline, monografske analize filozofskih učenja, obrade filozofskih problema, a što odgovra različitim tipovima nastavnih jedinica iz filozofije i etike.
Sadržaj
  1. Uvodno određenje uzajamnih očekivanja i zahtjeva. Povezanost seminarskog rada s predavanjima, te hospitacijama studenata i samostalnim javnim predavanjima.
  2. Uvodno izlaganje i demonstracija obrade nastavne jedinice, analize i diskusije
  3. Uz navedene, hotimice apstrakne i opće teme, od četvrtog do četrnaestog susreta, zadaća je uvodničara da načini i izvede logičko-znanstveni i metodički scenarij . Prva takva tema je : Uvođenje u filozofsko mišljenje. Sljedeće teme zadane su samo naslovima.
  4. Metafizika
  5. Filozofija politike
  6. Etika
  7. Heraklit
  8. Francis Bacon
  9. Hobbesova teorija društvenog ugovora
  10. Lockeova filozofija politike
  11. Sloboda i paternalizam
  12. Pravednost
  13. Etički smisao kazne
  14. Tolerancija
  15. Analiza seminarskog rada i zaključna rasprava

Ishodi učenja
  1. Odrediti, opisati i razumjeti povezanosti između teorijskog rada na predavanjima, praktičnog rada u seminarima i vježbanja u školama.
  2. Odrediti i razumjeti strukturu nastavne komunikacije
  3. Uvježbati pripremanje nastavnih jedinica obzirom na potrebnu selekciju gradiva i logičko -znanstvnu strukturiranost predavanja.
  4. Uvježbati različite metodičke scenarije s kojima se znanstveno znanje metodički i didaktički oblikuje na primjereni način.
  5. Razumjeti, primjeniti i uvježbati razvedenosti i strukturu filozofskog dijaloga.
  6. Njegovati i uvježbavati logičku i retoričku kvalitetu iskaza: dobar govor i adekvatna objašnjenja.
  7. Uvježbati i savladati različite načine postavljanja problema i vođenja dijaloga.
  8. Uvježbati i savladati umijeće poticanja na učenje.
  9. Uvježbati adekvatnu neverbalnu komunikaciju koja se tiče boje i visine glasa, govora tijela, kretnji i gestikulacija.
  10. Samostalno i kompetentno voditi nastavu komunikaciju i proces izvođenja nastavne jedinice od pripremanja do evaluacije i podrške.
Metode podučavanja
Korištene metode: kratka uvodna izlaganja studenata, dijalog, rasprave, diskusije, rad u skupinama, rad na tekstu ili predlošku, vježbe.
Metode ocjenjivanja
Seminar iz Metodike nastave filozofije I primarno se opisno ocjenjuje s obzirom na kvalitetu participacije u zajedničkom radu te shodno savladanim i usvojenim ishodima seminara. Od posebne je važnosti kvalitete utemeljenosti, argumentiranja i komunikativnosti u uvodnom izlaganju i/ili pisanom seminarskom radu.
Sekundarno se uspješnost izvedbe u seminaru uzima u obzir u okvirima polaganja ispita iz Metodike nastave filozofije.

Obavezna literatura
  1. Stručna literatura ovisi o odabranoj temi za svaki od 3. do 14. susreta. Student sam odlučuje o potrebnoj literaturi, a na konzultacijama brani svoj odabir. Metodička literatura je istaknuta u syllabusu predavanja.
Dopunska literatura
  1. Za svaku samostalnu temu uvodnog izlaganja, shodno vlastitom stručnom i metodičkom rješenju, student sam pronalazi dodatnu literaturu i na konzultcijama brani svoj izbor.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Filozofija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij