Naziv
Seminar iz metodike nastave filozofije II
Organizacijska jedinica
Odsjek za filozofiju
ECTS
3
Šifra
124358
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Razmotriti, usvojiti i uvježbati nastavne metode, komunikacijske vještine i argumentacijske strategije potrebne za izvođenje nastave filozofije i minimalnu nastavničku kompetenciju.
Sadržaj
  1. Raspraviti metodičke scenarije, načine izvođenja i argumentacijske strategije odabranih nastavnih jedinica i tema iz nastavnih kurikula filozofije i etike Obrada zadanih tema kroz kratka uvodna izlaganja studenata, nakon kojih slijede analize i kritička diskusija. Zadana teme su namjerno široko zadane da bi studenti u raspoloživu vremenu izabrali najprimjereni način predstavljanja teme.
  2. Moralna ideja jednakosti
  3. Kierkegaard
  4. Kantova etika
  5. Rat i mir u etičkoj perspektivi
  6. Nietzsche
  7. Politika i fenomen prljavih ruku.
  8. Marx
  9. Etika masovnih medija
  10. Ljudska prava
  11. Moralna vrednota odgovornosti
  12. Filozofija Johna Rawlsa
  13. Etička argumentacija
  14. Filozofski aspekti problematike terorizma.
  15. Moralne vrednote patriotizma i kozmopolitizma.

Ishodi učenja
  1. Ovladati postupcima pripremanja i strukturiranja javnog izlaganja.
  2. Razviti sposobnost stvaranja logičkih i narativnih postupaka koji čine uspješno javno komuniciranje.
  3. Razvijati i primjeniti umijeća nastavne komunikacije.
  4. Uvježbati različite metodičke scenarije s kojima se znanstveno znanje metodički i didaktički oblikuje na primjereni način.
  5. Razumjeti, primijeniti i uvježbati razvedenosti i strukturu filozofskog dijaloga.
  6. Usvojiti različite postupke motiviranja i stvaranja prirodnog kritičkog ozračja.
  7. Razvijati i primjenjivati kulturu dijaloga, tolerancije i međusobnog uvažavanja u raspravama.
  8. Uvježbati adekvatnu neverbalnu komunikaciju koja se tiče boje i visine glasa, držanja, kretnji i gestikulacija.
  9. Uvježbati i savladati umijeće poticanja na učenje.
  10. Usvojiti i primjenjivati postupke metakognitivnosti i autokorektivnosti u izvođenju nastavnih jedinica.
Metode podučavanja
Korištene metode: kratka uvodna izlaganja studenata, dijalog, rasprave, diskusije, rad u skupinama, rad na tekstu ili predlošku, komparativne analize, vježbe.
Metode ocjenjivanja
Seminar iz Metodike nastave filozofije II primarno se opisno ocjenjuje s obzirom na kvalitetu participacije u zajedničkom radu te shodno savladanim i usvojenim ishodima seminara. Od posebne je važnosti kvalitete utemeljenosti, postavljanja problema, argumentiranja i komunikativnosti u uvodnom izlaganju i/ili pisanom seminarskom radu.
Sekundarno se uspješnost izvedbe u seminaru uzima u obzir u okvirima polaganja ispita iz Metodike nastave filozofije.

Obavezna literatura
  1. Stručna literatura ovisi o odabranoj temi za svaki od 2. do 15. susreta. Student sam odlučuje o potrebnoj literaturi, a na konzultacijama brani svoj odabir. Metodička literatura je istaknuta u syllabusu predavanja.
Dopunska literatura
  1. Za svaku samostalnu temu uvodnog izlaganja, shodno vlastitom stručnom i metodičkom rješenju, student sam pronalazi dodatnu literaturu i na konzultcijama brani svoj izbor.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Filozofija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij