Naziv
Stručno-pedagoška praksa pedagogije slobodnog vremena
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
124380
Semestri
Nastavnici
Satnica
Seminar
0
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Upoznati ustanovu/organizaciju koja provodi aktivnosti u slobodnom vremenu djece i mladih i stečena teorijska znanja iz kolegija Pedagogija slobodnoga vremena primijeniti u odgojno-obrazovnoj praksi.
Sadržaj
  1. Uvod u stručno pedagošku praksu iz Pedagogije slobodnog vremena
  2. Teorijska polazišta Pedagogije slobodnog vremena, važna za nastanak praktičnih modela planiranja, organizacije, realizacije i vrednovanja slobodnovremenske aktivnosti
  3. Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
  4. Ustrojstvo ustanove/organizacije koja provodi aktivnosti u slobodnom vremenu, dokumentacija (statut, zakonski akti, pravilnici), program rada ustanove/organizacije, slobodnovremenske aktivnosti koje organizira i provodi, oblici rada, kadrovska struktura i struktura polaznika/korisnika
  5. Mogućnosti profesionalnog djelovanja pedagoga u području aktivnosti u slobodnom vremenu; pedagoški aspekt djelovanja voditelja slobodnovremenske aktivnosti
  6. Stilovi vođenja slobodnovremenskih aktivnosti
  7. Socijalno-emocionalna klima tijekom slobodnovremenske aktivnosti; socijalni odnosi među članovima određene skupine - sociometrija
  8. Savjetodavni razgovor s korisnicima aktivnosti
  9. Učenici s teškoćama i daroviti učenici kao korisnici aktivnosti
  10. Planiranje ili organizacija te vrednovanje sveukupne organizacje provođenja slobodnog vremena u ustanovi/organizaciji
  11. Hospitacija na slobodnovremenskim aktivnostima uz vođenje protokola praćenja istih
  12. Planiranje, izvođenje i evaluiracija slobodnovremenske aktivnosti prema izboru u trajanju dva nastavna sata
  13. Sudjelovanje na sastanku Uprave, na roditeljskom sastanku, u timskom planiranju, aktivnostima izvan ustanove (izleti), natjecanjima i sl.
  14. Pedagoška radionica
  15. Rad na projektu – pedagoško istraživanje

Ishodi učenja
  1. Analizirati, interpretirati i vrednovati socijalne odnose u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
  2. Organizirati i provesti pedagošku radionicu na zadanu temu.
  3. Demonstrirati vještine upravljanja pedagoškim resursima odgojno-obrazovne ustanove.
  4. Samoevaluirati pedagoška znanja, vještine i sposobnosti.
Metode podučavanja
Predavanja, vježbe, radionice, terenska nastava, konzultativna nastava.
Metode ocjenjivanja
Da bi uspješno položili ovaj predmet, studenti moraju predati završno izvješće u kojemu će dokumentirati i interpretirati sljedeća područja:
1) planiranje, organizacija i vrednovanje slobodnovremenskih aktivnosti u odabranoj ustanovi/organizaciji i njihova povezanost s pedagoškim značenjem slobodnoga vremena u životu djece i mladih
2) hospitacija na aktivnostima
3) stilovi rada voditelja aktivnosti
4) savjetodavni razgovor s korisnicima aktivnosti
5) mogućnosti profesionalnoga djelovanja pedagoga u području slobodnoga vremena djece i mladih

Obavezna literatura
  1. Livazović, G. (2018), Uvod u pedagogiju slobodnog vremena. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada; Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet.
Dopunska literatura