Naziv
Stručno-razvojne službe i upravljanje
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
124382
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente s profesionalnom kompetencijom školskog pedagoga. Razvijati smisao za timski rad i suradnju općenito. Vježbati planiranje i programiranje u različitim područjima rada školskoga pedagoga. Poseban naglasak staviti na istraživačke kompetencije kao pretpostavku studijskog pristupa u radu školskog pedagoga.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje – upoznavanje s obvezama i strukturom kolegija. Uvodni seminar – upoznavanje s obvezama i podjela seminarskih tema
  2. Pedagog u odgojno-obrazovnoj instituciji (pojam, određenost, kritički pogledi). Stručni suradnik u suvremenoj školi
  3. Temeljne funkcije stručnog suradnika-pedagoga. Pedagoške djelatnosti stručnog suradnika - operativna, studijsko-analitička, informativno-dokumentacijska, instruktivna, savjetodavno-terapijsko-supervizijska, istraživačka.
  4. Osnove za određivanje uloge pedagoga u kurikulumu odgojno-obrazovnih institucija. Razvojno pedagoške djelatnosti školskog pedagoga unutar školskog kurikuluma.
  5. Područja rada stručnog suradnika-pedagoga u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Stručni suradnik – pedagog danas za sutra (problemi - odgovori - očekivanja).
  6. Specifičnosti u radu pedagoga s odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima, djecom, učenicima, odgajanicima i roditeljima. Pedagog u odgojno-obrazovnoj instituciji (pojam, određenost, kritički pogledi).
  7. Kolokvij I
  8. Stručni suradnik - pedagog i razvoj odgojno-obrazovne prakse uz predviđanje, programiranje i planiranje postupaka. Pedagog i razvoj odgojno-obrazovne prakse.
  9. Unapređivanje odgojno-obrazovne djelatnost ustanove timskim radom i interdisciplinarnim pristupom sa svrhom optimalizacije odgojno-obrazovnog procesa. Specifičnosti u radu pedagoga s učenicima i roditeljima.
  10. Rad i suradnja na razvojno-pedagoškim poslovima. Učinkovit rad s učiteljima/nastavnicima - oslonac školskom pedagogu u razvojno-pedagoškoj djelatnosti škole.
  11. Rad na akcijskim istraživanjima i projektima. Inovativni pedagog u kontekstu suvremenog kurikuluma.
  12. Stručni suradnik-pedagog u (samo)vrednovanju odgojno-obrazovne ustanove. Profesionalnost i razvojni put stručnog suradnika – pedagoga.
  13. Profesionalnost i razvojni put stručnog suradnika – pedagoga. Školski pedagog u (samo)vrednovanju škole
  14. Kolokvij II. Analiza rezultata seminarskih radova
  15. Analiza rada na kolegiju, analiza rezultata kolokvija.

Ishodi učenja
  1. Kreirati programe razvoja kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika.
  2. Prepoznati, opisati i rješavati pedagoške probleme na razini odgojno-obrazovne ustanove.
  3. Procijeniti, analizirati i interpretirati socijalne odnose u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
  4. Organizirati i provoditi pedagošku radionicu na zadanu problematiku.
  5. Demonstrirati vještinu komuniciranja informacija, ideja, problema i rješenja u profesionalnom kontekstu na razini tima te jasno i nedvosmisleno komunicirati sa subjektima odgojno-obrazovnog procesa (roditelji, nastavnici, učenici)
  6. Kritički prosuđivati i evaluirati odgojno-obrazovnu teoriju i praksu
  7. Opisati razvoj odgojne i obrazovne djelatnosti i pedagoške misli u suvremenoj školi
  8. Objasniti područja rada stručnog suradnika-pedagoga u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
  9. Opisati profesionalne kompetencije stručnog suradnika-pedagoga u odgojno-obrazovnim ustanovama
  10. Objasniti razvoj istraživačkih kompetencija kao pretpostavku studijskog pristupa u radu stručnog suradnika-pedagoga u odgojno-obrazovnim ustanovama
Metode podučavanja
predavanja, seminari, vježbanja, diskusije, analiza i interpretacija didaktičkih situacija, rješavanje problemskih situacija u nastavi.
Metode ocjenjivanja
formativno i sumativno

Obavezna literatura
  1. Jurić, V. (2004), Metodika rada školskog pedagoga. Zagreb: Školska knjiga.
  2. Mijatović, A. (2000), Učitelj i pedagoška služba, Napredak, Vol 141, br. 1, (str.7 – 16).
  3. Mušanović, M. (2000), Teorijska polazišta razvojne pedagoške djelatnosti. u: Vrgoč, H. (ur.) Pedagozi i stručni suradnici u inovacijskom vrtiću i školi. HPKZ, Zagreb, (str. 19-28).
  4. Previšić,V. (2000), Suvremeni modeli i sadržaji obrazovanja i usavršavanja pedagoga. U: Vrgoč,H. (ur.) Pedagozi-stručni suradnici u inovacijskom vrtiću i školi. Zagreb: HPKZ.
  5. Staničić, S. (2005), Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja. Br. 1 (2), str. 35-48.
Dopunska literatura
  1. Mušanović, M. i sur. (1992), Koncepcija razvojno-pedagoške djelatnosti u institucijama odgoja i obrazovanja. Napredak, Zagreb, br. 2, (str. 189-194).
  2. Prange, K. (2005). Kompetencije između profesionalizacije i evaluacije, Pedagogijska istraživanja, br.1, (str. 49-57).
  3. Resman, M. (2000), Savjetodavni rad u vrtiću i školi. Zagreb: HPKZ
  4. Staničić, S. (2003), Povezanost kompetencija ravnatelja i pedagoga za vođenje u školi, u: Vrgoč, H., (ur.). Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva, zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske Zagreb: HPKZ

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 4. semestar