Naziv
Suvremena kanadska književnost na engleskom jeziku
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
125801
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija

Cilj
Upoznavanje studenata s novijom kanadskom kulturom i poviješću kroz relevantna djela suvremene kanadske književnosti.
Sadržaj
  1. uvod u Kanadu: povijest i zemljopis Kanade
  2. mit o Divljem zapadu i pogranična teorija – SAD vs. Kanada
  3. G. Bowering, Shoot! – uvod u 19.st. društvo, Prve Narode
  4. G. Bowering, Shoot! –Kanada kao postkolonijalna zemlja?
  5. historiografska metafikcija (Hutcheon) i rasvjetljavanje povijesti
  6. G. Vanderhaeghe, The Englishman’s Boy – stvaranje mita o naciji
  7. G. Vanderhaeghe, The Englishman’s Boy – nastavak
  8. prvi kolokvij + raspodjela tema za seminarske radove
  9. Anti-western – Johnson, "Cowboys and Indians" i King "One Good Story, That One"
  10. G. Bowering, Caprice – Divlji Zapad kao priča/mitopoeia
  11. G. Bowering, Caprice – nastavak
  12. P. deWitt, The Sisters Brothers –ironiziranje Divljeg Zapada
  13. P. deWitt, The Sisters Brothers – nastavak
  14. "novi" Zapad, Aritha van Herk "Leading the Parade" i "Shooting a Saskatoon (Whatever Happened to the Marlboro Man?)"
  15. zaključne opaske, ponavljanje i drugi kolokvij.

Ishodi učenja
  1. kriticki prosuðivati o pojedinim književnim pojavnostima engleskoga govornog podrucja u odnosu na društveno-povijesni kontekst
  2. prepoznati, objasniti i upotrijebiti osnovnu kriticku aparaturu znanosti o književnosti – osnovne književnokriticke pojmove nužne za analizu književnoga djela
  3. samostalno istražiti, kategorizirati i komentirati elemente pojedinih kultura engleskoga govornog podrucja i meðusobno ih usporediti
  4. primijeniti naucenu književnokriticku aparaturu i temeljne spoznaje o književnostilskim formacijama u analizi i tumacenju književnih djela
  5. pismeno oblikovati istraživanje (svrha istraživana s jasno oblikovanim argumentom, analiza korpusa i rezultati u skladu s argumentom, zaključak istraživanja) u skladu sa standardima akademskoga pisma;
Metode podučavanja
Predavanje; seminar; rasprave; kratki pisani zadaci; grupni rad u nastavi; izrada seminarskog rada uz mentorstvo nastavnika
Metode ocjenjivanja
Ispunjavanje svih elemenata kontinuirane provjere znanja (kontinuirana evaluacija) koji uključuju: redovito pohađanje nastave (broj dozvoljenih izostanaka: 4), pripremu za nastavu, aktivno sudjelovanje na nastavi, pravovremenu predaju seminarskog rada i obvezno pristupanje dvama kolokvijima. Konačna ocjena iz kolegija zbirna je ocjena kontinuirane provjere znanja (seminarski rad 40%; dva kolokvija 40%; ostalo 20%). Svi elementi kontinuirane provjere znanja moraju biti zadovoljeni da bi konačna ocjena bila pozitivna.

Obavezna literatura
  1. Bowering, George. Caprice
  2. Bowering, George. Shoot!
  3. deWitt, Patrick. The Sisters Brothers
  4. Vanderhaeghe, Guy. The Englishman’s Boy
  5. King, Thomas, "One Good Story, That One" u istoimenoj zbirci novela
  6. van Herk, Aritha, "Leading the Parade", u antologiji Felske & Rasporich ur, Challenging Frontiers: The Canadian West
  7. van Herk, Aritha. "Shooting a Saskatoon (Whatever Happened to the Marlboro Man?)"
  8. Johnson, Basil, "Cowboys and Indians"
Dopunska literatura
  1. Hutcheon, Linda. “Historiographic Metafiction”, The Canadian Postmodern.
  2. Turner, F. J. The Frontier in American History, odabrana poglavlja
  3. See. Scott W. The History of Canada
  4. Slotkin, Richard. Gunfighter Nation: the myth of the frontier in twentieth-century America – odabrana poglavlja
  5. kritički članci o romanima
  6. American Review of Canadian Studies, special issue: The West. 33, no. 4 (Winter 2003)
  7. Felske & Rasporich ur, Challenging Frontiers: The Canadian West

Izborni predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4., 6. semestar