Naziv
Teaching about the Shoah
Organizacijska jedinica
Katedra za židovske studije i istraživanje Holokausta
ECTS
6
Šifra
170917
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Cilj kolegija je upoznati studenta s poviješću i uzrocima Šoa: povijesnim perspektivama o životu Židova prije i za vrijeme Šoa, Šoa u europskom i izraelskom sjećanju te poučavanja o Šoa u 21. stoljeću.

Ovo je kolegij koji je izborni i za studente studija židovstva i za studente povijesti i osposobljava studente sa znanjem i vještinama za pristup proučavanju Šoa, posebno iz perspektive povjesničara.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij: Opis kolegija, pregled literature i uvod u metodologiju na temu "Što znamo o Šoa/Holokaustu?"
  2. Jad Vašem: uvod u institucije Jad Vašema, strukturu institucije i njezine ciljeve.
  3. Od 3. do 9. tjedna: Povijesne perspektive o židovskom životu prije i tijekom Šoa/Holokausta. Emancipacija, asimilacija i židovski identitet od prosvjetiteljstva do razdoblja nacizma.
  4. Od modernog antisemitizma do nacističke ideologije.
  5. Struktura židovske zajednice u habsburškom i jugoslavenskom razdoblju na području Hrvatske i u širem geopolitičkom kontekstu.
  6. Od uspona nacističke stranke u Njemačkoj do "Operacije Barbarossa".
  7. Židovska zajednica u Hrvatskoj za vrijeme Šoa/Holokausta.
  8. Šoa/Holokaust i genocid u 21. stoljeću.
  9. 13. Od 13. d 15. tjedna: Podučavanje o Šoa/Holokaustu u 21. stoljeću. Tekst i kontekst: Zašto bismo trebali podučavati o Šoa/Holokaustu?
  10. Šoa/Holokaust kao događaj formiranja sjećanja – koncepti kolektivnog sjećanja.
  11. Komemoracija i sjećanje u postkomunističkim zemljama – koncepti nacionalizacije sjećanja.
  12. Šoa/Holokaust u izraelskom kolektivnom sjećanju.
  13. Od 13. do 14. tjedna: Podučavanje o Šoa/Holokaustu u 21. stoljeću Tekst i kontekst: Zašto bismo trebali podučavati o Shoahu/holokaustu?
  14. Kako možemo poučavati u višeperspektivnom pristupu? Poučavanje o izborima.
  15. Zaključna razmatranja.

Ishodi učenja
  1. samostalno analizirati i objasniti složenost židovskih društava, kultura i identiteta od razdoblja židovskog prosvjetiteljstva i emancipacije do nacističke ere
  2. razumjeti kako su se razvili moderni antisemitizam i nacistička ideologija
  3. objasniti sličnosti i razlike između Šoa i kasnijih genocida
  4. upoznati se sa Šoa u europskom i izraelskom sjećanju
  5. upoznati se s obilježavanjem i sjećanjem na Šoa u postkomunističkim zemljama
  6. upoznati se s podučavanjem o Šoa/Holokaustu u 21. stoljeću
  7. objasnite zašto bismo trebali podučavati Šoa i kako možemo podučavati u interdisciplinarnom pristupu
Metode podučavanja
Metoda izlaganja i tumačenja. Raspravljanje i razgovor sa studentima. Analiza primarnih i sekundarnih izvora. Predavanja u kombinaciji sa seminarom i terenskom nastavom.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjuje se: redovno prisustvo studenta i aktivno sudjelovanje u nastavi; završni pismeni ispit.

Završna ocjena uključuje vrednovanje rada i uspjeha studenta tijekom semestra iskazanih preko spomenutih obveza.

Obavezna literatura
  1. Assmann, Jan and John Czaplicka. Collective Memory and Cultural Identity. New German Critique No. 65, Cultural History/Cultural Studies (Spring - Summer, 1995), pp. 125-133.
  2. Bauer, Yehuda. Rethinking the Holocaust. Yale University Press; New edition (2002)
  3. Bauer, Yehuda. The Holocaust and Genocide Today. (http://www.yadvashem.org/yv/en/education/international_projects/chairmanship/yehuda_bauer_genocide_today.pdf)
  4. Browning, Christopher R. The Origins of the Final Solution: The Evolution of Nazi Jewish Policy, September 1939-March 1942 (2004)
  5. Cesarani, David. Final Solution: The Fate of the Jews 1933−1949. London: Macmillan, 2016
  6. Friedländer, Saul. Nazi Germany and the Jews : Volume 1: The Years of Persecution 1933-1939 (1998); Volume 2: Nazi Germany and the Jews 1939-1945: The Years of Extermination. Harper Collins (2007)
  7. Gutman, Israel, Gutman, Yisrael, and Berenbaum, Michael, eds. Anatomy of the Auschwitz death camp (1994)
  8. Hilberg, Raul. Perpetrators, Victims, Bystanders: The Jewish Catastrophe 1933-1945, (1992)
  9. Himka, John-Paul and Joanna Beata Michlic, eds. Bringing the Dark Past to Light: The Reception of the Holocaust in Postcommunist Europe. Lincoln: University of Nebraska Press (2013)
  10. Kershaw, Ian, The Nazi Dictatorship: Problems and Perspectives of Interpretation (2000)
  11. Longerich, Peter. Holocaust: The Nazi Persecution and Murder of the Jews. Oxford: University Press (2010)
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  2. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Ljetni semestar