Naziv
Teaching about the Shoah
Organizacijska jedinica
Katedra za židovske studije i istraživanje Holokausta
ECTS
6
Šifra
170917
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Cilj kolegija je upoznati studenta s poviješću i uzrocima Šoa: povijesnim perspektivama o životu Židova prije i za vrijeme Šoa, Šoa u europskom i izraelskom sjećanju te poučavanja o Šoa u 21. stoljeću.

Ovo je kolegij koji je izborni i za studente studija židovstva i za studente povijesti i osposobljava studente sa znanjem i vještinama za pristup proučavanju Šoa, posebno iz perspektive povjesničara.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij: Opis kolegija, pregled literature i uvod u metodologiju na temu "Što znamo o Šoa/Holokaustu?"
  2. Jad Vašem: uvod u institucije Jad Vašema, strukturu institucije i njezine ciljeve.
  3. Od 3. do 9. tjedna: Povijesne perspektive o židovskom životu prije i tijekom Šoa/Holokausta. Emancipacija, asimilacija i židovski identitet od prosvjetiteljstva do razdoblja nacizma.
  4. Od modernog antisemitizma do nacističke ideologije.
  5. Struktura židovske zajednice u habsburškom i jugoslavenskom razdoblju na području Hrvatske i u širem geopolitičkom kontekstu.
  6. Od uspona nacističke stranke u Njemačkoj do "Operacije Barbarossa".
  7. Židovska zajednica u Hrvatskoj za vrijeme Šoa/Holokausta.
  8. Šoa/Holokaust i genocid u 21. stoljeću.
  9. 13. Od 13. d 15. tjedna: Podučavanje o Šoa/Holokaustu u 21. stoljeću. Tekst i kontekst: Zašto bismo trebali podučavati o Šoa/Holokaustu?
  10. Šoa/Holokaust kao događaj formiranja sjećanja – koncepti kolektivnog sjećanja.
  11. Komemoracija i sjećanje u postkomunističkim zemljama – koncepti nacionalizacije sjećanja.
  12. Šoa/Holokaust u izraelskom kolektivnom sjećanju.
  13. Od 13. do 14. tjedna: Podučavanje o Šoa/Holokaustu u 21. stoljeću Tekst i kontekst: Zašto bismo trebali podučavati o Shoahu/holokaustu?
  14. Kako možemo poučavati u višeperspektivnom pristupu? Poučavanje o izborima.
  15. Zaključna razmatranja.

Ishodi učenja
  1. samostalno analizirati i objasniti složenost židovskih društava, kultura i identiteta od razdoblja židovskog prosvjetiteljstva i emancipacije do nacističke ere
  2. razumjeti kako su se razvili moderni antisemitizam i nacistička ideologija
  3. objasniti sličnosti i razlike između Šoa i kasnijih genocida
  4. upoznati se sa Šoa u europskom i izraelskom sjećanju
  5. upoznati se s obilježavanjem i sjećanjem na Šoa u postkomunističkim zemljama
  6. upoznati se s podučavanjem o Šoa/Holokaustu u 21. stoljeću
  7. objasnite zašto bismo trebali podučavati Šoa i kako možemo podučavati u interdisciplinarnom pristupu
Metode podučavanja
Metoda izlaganja i tumačenja. Raspravljanje i razgovor sa studentima. Analiza primarnih i sekundarnih izvora. Predavanja u kombinaciji sa seminarom i terenskom nastavom.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjuje se: redovno prisustvo studenta i aktivno sudjelovanje u nastavi; završni pismeni ispit.

Završna ocjena uključuje vrednovanje rada i uspjeha studenta tijekom semestra iskazanih preko spomenutih obveza.

Obavezna literatura
  1. Assmann, Jan and John Czaplicka. Collective Memory and Cultural Identity. New German Critique No. 65, Cultural History/Cultural Studies (Spring - Summer, 1995), pp. 125-133.
  2. Bauer, Yehuda. Rethinking the Holocaust. Yale University Press; New edition (2002)
  3. Bauer, Yehuda. The Holocaust and Genocide Today. (http://www.yadvashem.org/yv/en/education/international_projects/chairmanship/yehuda_bauer_genocide_today.pdf)
  4. Browning, Christopher R. The Origins of the Final Solution: The Evolution of Nazi Jewish Policy, September 1939-March 1942 (2004)
  5. Cesarani, David. Final Solution: The Fate of the Jews 1933−1949. London: Macmillan, 2016
  6. Friedländer, Saul. Nazi Germany and the Jews : Volume 1: The Years of Persecution 1933-1939 (1998); Volume 2: Nazi Germany and the Jews 1939-1945: The Years of Extermination. Harper Collins (2007)
  7. Gutman, Israel, Gutman, Yisrael, and Berenbaum, Michael, eds. Anatomy of the Auschwitz death camp (1994)
  8. Hilberg, Raul. Perpetrators, Victims, Bystanders: The Jewish Catastrophe 1933-1945, (1992)
  9. Himka, John-Paul and Joanna Beata Michlic, eds. Bringing the Dark Past to Light: The Reception of the Holocaust in Postcommunist Europe. Lincoln: University of Nebraska Press (2013)
  10. Kershaw, Ian, The Nazi Dictatorship: Problems and Perspectives of Interpretation (2000)
  11. Longerich, Peter. Holocaust: The Nazi Persecution and Murder of the Jews. Oxford: University Press (2010)
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Komparativna književnost, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
  2. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
  3. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  4. Talijanistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  5. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  6. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  7. Povijest, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  8. smjer Nastavnički, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
  9. Arheologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  10. Sociologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  11. Filozofija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  12. Indologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1. semestar
  13. Judaistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  14. Komparativna književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  15. Nederlandistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  16. Portugalski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  17. Romistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  18. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  19. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  20. Južnoslavenski jezici i književnosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  21. Talijanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  22. Lingvistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  23. Germanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  24. Poljski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  25. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  26. Češki jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  27. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  28. Filozofija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  29. Rumunjski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  30. Sociologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Novi i reformirani studiji
  1. Digitalna lingvistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
  2. Romistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Zimski semestar