Naziv
Učiteljske vještine u nastavi stranog jezika
Organizacijska jedinica
Odsjek za germanistiku
ECTS
3
Šifra
118029
Semestri
zimski
Satnica
Seminar
30

Cilj
osvijestiti različite oblike nastavničkih postupaka i razvijati nastavničke vještine studenata/studentica
Sadržaj
  1. analiza stilova podučavanja, učiteljskih vještina i aktivnosti
  2. verbalno i neverbalno ponašanje nastavnika, interakcija nastavnika s učenicima
  3. aspekti i tehnike praćenja nastave, analiza ponašanja nastavnika i učenika na temelju video snimaka satova
  4. administracija (dnevnici, imenici), razredništvo, suradnja s roditeljima, stručni ispiti
  5. ocjenjivanje, pravilnik o ocjenjivanju, individualno praćenje i savjetovanje, domaće zadaće
  6. planiranje (godišnje, po nastavnim jedinicama, tjedno, dnevno; nastavni plan i program)
  7. odobreni udžbenici, drugi izvori i materijali, upotreba medija, profesionalne organizacije
  8. planiranje provedbe jedne nastavne jedinice; postupci motiviranja i oblici rada u nastavi
  9. postupci poticanja učenika na sudjelovanje i samostalni rad, organiziranje grupnog rada
  10. nastavna frazeologija na njemačkom jeziku
  11. /
  12. /
  13. /
  14. /
  15. /

Ishodi učenja
  1. analizirati različite stilove poučavanja stranog jezika, učiteljske vještine i aktivnosti
  2. objasniti temeljna obilježja prikladnog neverbalnog i verbalnog ponašanja nastavnika
  3. objasniti svrhu administrativnih obveza nastavnika i osnovne pedagoške dokumentacije
  4. primijeniti tehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika
  5. analizirati i izraditi nastavni plan i program uvažavajući kurikularni pristup nastavi
  6. planirati nastavnu jedinicu primjenjujući postupke i oblike rada koji potiču motivaciju i samostalnost učenika
  7. organizirati grupni rad u nastavi stranog jezika
  8. organizirati suradnju s roditeljima i profesionalnim organizacijama
  9. ispravno i prikladno se služiti nastavnom frazeologijom
  10. pronaći odobrene udžbenike, prikladne izvore, medije i materijale za rad u nastavi stranog jezika
Metode podučavanja
diskusija, pojedinačni rad, rad u paru, rad u grupi
Metode ocjenjivanja
kontinuirano praćenje rada studenata na temelju redovitog pohađanja nastave i aktivnog sudjelovanja u nastavi, pisani i usmeni zadaci tijekom semestra, referati

Obavezna literatura
  1. Grell, J. (1979): Techniken des Lehrerverhaltens. Weinheim und Basel: Beltz, 9. Aufl.
  2. Heidemann, Rudolf (2003): Körpersprache im Unterricht. Wiebelsheim: Quelle & Meyer, 7. Aufl.
  3. Weidemann, Bernd (2002): Gesprächs- und Vortragstechnik. Weinheim usw.: Beltz.
  4. Vrhovac, Y. i suradnice (2019): Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi. Zagreb: Ljevak.
Dopunska literatura
  1. autentični njemački tekstovi po vlastitom izboru studenata
  2. Lütze-Miculinić, Marija i Jelaska, Zrinka (2019): Hrvatsko-njemački rječnik školskoga jezika. 1. svezak. Zagreb: Hrvatsko filološko društvo.

Izborni predmet na studijima
  1. Germanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij