Akademski stupanj
doktor znanosti
Zvanje
Docent
Organizacijska jedinica
Odsjek za germanistiku
Konzultacije
petkom 12.30 - 13.30
Soba
E-306
Telefon
++385 (0)1 409 2357
E-mail
mlandsma@ffzg.hr

MIRELA LANDSMAN VINKOVIĆ diplomirala je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu njemački i ruski (1998) te engleski jezik i književnost (2003). Na Poslijediplomskom doktorskom studiju Glotodidaktike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2022. godine obranila je disertaciju pod nazivom Učinak poučavanju razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njemačkoga.
Kao predavač stranih jezika počinje raditi još kao student 1995. godine. Od 1999. do 2003. radi kao profesor njemačkog i engleskog jezika u Centru za strane jezike Vodnikova 12. Od 2003. do 2009. zaposlena je kao predavač, a od 2009. do 2018. kao viši predavač njemačkog i engleskog jezika na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Od listopada 2017. radi kao vanjski suradnik, od ožujka 2018. kao asistent, a od 2024. godine stalno je zaposlena na Odsjeku za germanistiku u zvanju docenta i izvodi nastavu na sljedećim kolegijima: Rad s udžbenicima njemačkog jezika, Učenički jezici, analiza pogrešaka i vrednovanje znanja i vještina, Školska praksa i praktikum s metodičarom, Metodika nastave njemačkog jezika, Učiteljske vještine u nastavi stranih jezika te Germanistika u praksi.
Sudjelovala je u radu šest projekata posvećenih istraživanju razrednog diskursa te u dva projekta posvećena kreativnosti i konceptualnoj integraciji u učenju i poučavanju stranih jezika i matematike. U okviru projekta Učenje kroz rad i sustav upravljanja studentskim iskustvom na Filozofskom fakultetu u Zagrebu radi na unapređenju stručne prakse u školama. Od 2018. godine vodi i organizira projekt „Vlakićem kroz Europu“, posvećen ranom učenju njemačkog jezika.
Član je Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika i Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku. Stipendist je DAAD-a, Bayhost-a te u više navrata Goethe-Instituta.

Razdoblje Naziv Uloga
2021 - 2022 Međukulturni aspekti školskoga jezika Suradnik
2020 - Kreativnost i konceptualna integracija u učenju i poučavanju stranih jezika i matematike – izrada i pilotiranje instrumenata Suradnik
2020 - 2023 Učenje kroz rad i sustav upravljanja studentskim iskustvom na Filozofskom fakultetu u Zagrebu Suradnik
2019 - 2019 Pragmalingvističko supostavno istraživanje školskoga jezika Suradnik
2018 - 2018 Pragmalingvističko istraživanje razrednoga diskursa Suradnik
2018 - Vlakićem kroz Europu Voditelj
2017 - 2017 Razredni jezik kao jezik struke u didaktici inih jezika Suradnik
2016 - 2016 Višejezični rječnik razrednoga jezika Suradnik

Ključni istraživački interes
  • Razredni jezik
  • Višejezičnost
  • Samostalnost u učenju
  • Učenički jezici
  • Engleski i njemački kao jezik struke na visokoškolskim ustanovama
  • Rad s udžbenicima stranog jezika
Članstva u profesionalnim udruženjima, stručnim i građanskim udrugama i javnim tijelima
  • Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) (redovni član)
  • Kroatischer Deutschlehrerverband (KDV) (redovni član)

Opis znanstvene djelatnosti
Bibliografija odabranih radova:

Landsman Vinković, Mirela; Lütze-Miculinić, Marija (2022). Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika (Contrastive Analysis of Mastering Classroom Language by Students and Teachers of English and German as a Foreign Language). U: Zbornik radova s XXXIV. Međunarodnog znanstvenog skupa HDPL-a Jezično i izvanjezično u međudjelovanju. Matešić, Mihaela; Nigoević, Magdalena (ur.). Zagreb: Srednja Europa; HDPL. 21- 38. ISBN 978-953-8281-52-5 - izvorni znanstveni rad

Landsman Vinković, Mirela; Kocijan, Kristina (2021): Preparing the NooJ German Module for the Analysis of a Learner Spoken Corpus // Formalizing Natural Languages: Applications to Natural Language Processing and Digital Humanities / Bekavac, Božo ; Kocijan, Kristina ; Silberztein, Max ; Šojat, Krešimir (ur.).
Switzerland: Springer, Cham, 146-158 doi:10.1007/978-3-030-70629-6_13 - izvorni znanstveni rad

Bjelobaba, Saša; Landsman Vinković, Mirela (2020). Positive synergy between learning syntax and learning domain-specific LSP content. In: Scripta Manent, 15, 1; 3-29. ISSN: 1854-2042 - izvorni znanstveni rad

Landsman Vinković, Mirela; Jelaska, Zrinka (2020): Povratnost u ruskomu kao polaznomu i hrvatskomu kao ciljnomu jeziku // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.). Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 97-112 - izvorni znanstveni rad

Lütze-Miculinić, Marija; Landsman Vinković, Mirela (2017): Wie gut beherrschen Germanistikstudenten und Deutschlehrer in Kroatien die Unterrichtssprache Deutsch? – eine Erhebung der aktuellen Sachlage u Zagreber Germanistische Beiträge, 277-302. - izvorni znanstveni rad

Landsman Vinković, Mirela (2016): Jezik struke i inkluzija na tercijarnoj razini obrazovanja u Zbornik radova I. međunarodne konferencije Od teorije do prakse u jeziku struke. Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 85 – 97.