Naziv
Metodika nastave romskog jezika 2
Organizacijska jedinica
Odsjek za indologiju i dalekoistočne studije - romistika
ECTS
4
Šifra
147520
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Metodičke vježbe
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno položiti za

Cilj
Osposobiti studente romskoga jezika za rad u nastavi, upoznati studente s nastavničkom praksom, pravima i obvezama nastavnika, približiti studentima cilj, korist i potrebu za učenjem romskog jezika te omogućiti studentima da ovladaju osnovnim nastavnim oblicima, metodama i strategijama.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje: sadržaj kolegija, ciljevi, način rada, obveze studenata; upoznavanje s izvedbenim planom;
  2. Pojam suvremene pismenosti (jezična, računalna, ostale vrste)
  3. Stilovi učenja, razredno ozračje, komunikacija u razredu
  4. Aktivna nastava
  5. Instruktivni okvir za razvijanje jezične pismenosti u razrednu nastavu.
  6. Početno čitanje i pisanje kao posebno područje nastave romskoga jezika
  7. Obilježja jezičnoga, spoznajnoga, afektivnoga i motoričkoga razvoja u ranoj dobi
  8. Jezikoslovne i psihološke pretpostavke početnog čitanja i pisanja,
  9. Poučavanje izgovora: fonetske osobitosti romskoga jezika - metodički postupci i tehnike
  10. Čitanje s razumijevanjem – metodički postupci i tehnike
  11. Usvajanje vokabulara te dekodiranje i analiza riječi - metodički postupci i tehnike
  12. Koncepti pisanog teksta - metodički postupci i tehnike
  13. Razvijanje fluentnosti - metodički postupci i tehnike
  14. Odabir I kreiranje nastavnih materijala
  15. Utvrđivanje i ponavljanje gradiva. Evaluacija- anonimni anketni upitnik s pitanjima o stupnju ispunjenosti studentskih očekivanja vezanih za program kolegija, način izvođenja nastave, vrednovanje

Ishodi učenja
  1. Znati opisati sadržj i nastanak dokumenata Ključne kompetencije za cjeloživotno obrazovanje Europske komisije (naglaskom na vrste pismenosti).
  2. Objasniti principe i postupke razvijanja učenikovih receptivnih i produktivnih vještina u ranoj dobi
  3. Objasniti obilježja aktivne nastave i stilove učenja
  4. Objasniti obilježja jezičnoga, spoznajnoga, afektivnoga i motoričkoga razvoja u ranoj dobi
  5. Znati komponente instruktivnog okvira jezične pismenosti u razrednu nastavu
  6. Razmotriti prednosti i nedostatke različitih metoda i postupaka poučavanja jezičnih znanja i vještina
Metode podučavanja
Usmeno izlaganje, razgovor, rad s tekstom, rad sa slikovnim materijalima, rad sa audio i video materijalima, praktični rad, Power point prezentacije, analiza i demonstracija.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjuje se cjelokupni rad studenata u kolegiju tijekom semestra. Završna ocijena proizlazi iz vrednovanja rada studenata tijekom semestra i završnoga ispita.

Obavezna literatura
  1. Bežen, Ante (2008): Metodika – znanost o poučavanju nastavnog predmeta. Zagreb: Profil
  2. Bežen, Ante (2007): Metodički pristup početnom čitanju i pisanju na hrvatskome jeziku, Zagreb: Profil
  3. Bežen, Ante (2007): Metodički pristup početnom čitanju i pisanju na hrvatskome jeziku, Zagreb: Profil .
  4. Kipper, H. Mischke, W. (2008). Uvod u opću didaktiku (odabrana poglavlja). Zagreb:Educa. Kyriacou, K. (1997), Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
  5. Demir, Ljatif and Demir, Fatime eds. Lavustik./Rečnik. Romani-makedonikani. Makedonikani-Romani. Romsko-makedonski. Makedonsko-romski. Skopje: Romski kulturni i edukativni centar “Darhija”, 2010.
  6. Demir, Ljatif and Durmiš, Nevsija eds. Gramatika romskoga jezika. Zagreb: Udruga za promicanje obrazovanja Roma u RH “Kali Sara”, 2012.
Dopunska literatura
  1. Matte, W. (2007), Nastavne metode. 75 kompatnih pregleda za nastavnike i učenike. Zagreb: Naklada Ljevak.
  2. Matte, W. (2007), Rutinski planirati – učinkovito planirati. Zagreb: Naklada Ljevak.
  3. Palekčić, M. (2007). Od kurikuluma do obrazovnih standarda. Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb : Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. Str. 35-101
  4. Aktualni udžbenici (početnice) i priručnici za učenje romskog jezika
  5. Nastavni planovi i programi za osnovne škole u izučavanju Romskog jezika i kulture , Ministarstva obrazovanja Kosovo i Makedonija

Obavezan predmet na studijima
  1. smjer Nastavnički, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
Izborni predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Ljetni semestar