Naziv
Arheologija eneolitika
Organizacijska jedinica
Odsjek za arheologiju
ECTS
3
Šifra
251643
Semestri
zimski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Studenti samostalno obrađuju određenu užu temu vezanu uz razdoblje eneolitika, bilo na području Hrvatske ili na širem europskom prostoru. Rezultate samostalnog istraživanja i proučavanja relevantne literature izlažu kolegama-studentima kako bi se privikavali na javno izlaganje i obranu svojih stavova. Potom rad predaju u pisanom obliku čime ih se uvodi u osnove pisanja stručnih i znanstvenih radova.
Sadržaj
  1. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  2. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  3. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  4. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  5. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  6. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  7. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  8. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  9. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  10. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  11. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  12. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  13. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  14. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.
  15. Sadržaj predmeta čini proučavanje različitih aspekata života eneolitičkih zajednica, od prirodnog okolliša, organizacije naselja, izgradnje stambenih i drugih objekata, gospodarstva, trgovine, pokapanja, religioznosti, sagledanih na temelju arheološke građe. No, sadržaj nije unaprijed određen već se svaki semestar osmišljava novi ovisno o broju studenata, objavi novih rezultata istraživanja itd.

Ishodi učenja
  1. objasniti moguće uzroke i mehanizme prijelaza s neolitičkog na eneolitičko gospodarstvo
  2. objasniti različite tehnološke, gospodarske, socijalne, duhovne procese koji utječu na razvoj eneolitičkih zajednica na određenom području
  3. prikupiti i interpretirati arheološke podatke referirajući se na aktualne spoznaje o eneolitičkom načinu života i teorije o nastanku u razvoju metalurgije te revolucije sekundarnih proizvoda
  4. kritički promišljati kronološki i tipološki položaj arheološke građe unutar postojećih eneolitičkih kronologija i tipologija za različita područja Europe i Hrvatske
  5. prezentirati saznanja o određenoj eneolitičkoj temi ostalim studentima
  6. napisati seminarski rad sa svim parametrima stručnoga rada
Metode podučavanja
seminari i radionice
Metode ocjenjivanja
ocjenjivanje seminarskog rada

Obavezna literatura
  1. Literatura nije unaprijed predviđena ni zadana već studenti sami uz savjetovanje s nastavnikom pronalaze literaturu za odabranu temu seminarskog rada.
  2. The literature is not predetermined, but the students find the literature for the chosen topic of the seminar by themselves in consultation with the course teacher.
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Arheologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij