Naziv
Umijeće rada školskog pedagoga
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
4
Šifra
265597
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj je kolegija steći temeljna pedagoška umijeća u školskom odgojno-obrazovnom djelovanju te znanja o osnovnim načelima funkcioniranja i djelovanja školske ustanove s posebnom usmjerenošću na pedagoške odnose u školi.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij
  2. Školska administracija. Zakon o školstvu. Pravilnici i protokoli.
  3. Školsko ozračje i kultura škole.
  4. Implicitne pedagogije odgojno-obrazovnih djelatnika.
  5. Međuvršnjački odnosi u školskoj i razrednoj hijerarhiji. Prijateljski odnosi.
  6. Odnosi među djelatnicima u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Odnosi između učitelja i učenika
  7. Suradnički odnosi doma i škole- prepreke i kočnice suradnje.
  8. Školski pedagog i nastava.
  9. Emocionalne reakcije učenika kao čimbenik kvalitete škole.
  10. Školski savjetodavni rad pedagoga.
  11. Prostor kao čimbenik odgojno-obrazovnog djelovanja.
  12. Izazovi školskog pedagoga u radu s inojezičnim učenicima
  13. Škola u bolnici - terenska nastava.
  14. Škola u prirodi - terenska nastava.
  15. Analiza rezultata i zaključna razmatranja

Ishodi učenja
  1. Razlikovati implicitne i eksplicitne pedagogije odgojno-obrazovnih djelatnika
  2. Analizirati međuvršnjačke odnose u razrednom odjelu
  3. Analizirati odnose među odgojno-obrazovnim djelatnicima
  4. Savjetodavno razgovarati s učenicima i učiteljima na zadanu temu
  5. Služiti se školskom pedagoškom dokumentacijom
  6. Isplanirati i organizirati pedagoško djelovanje u specifičnim situacijama (bolnica, priroda, inojezičnost)
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja

Obavezna literatura
  1. Bilić, V. i Bašić, S. (ur.), (2016). Odnosi u školi. Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.
  2. Jurić, V. (2002). Metodika rada školskog pedagoga. Školska knjiga.
  3. Opić, S., Bilić, V. i Jurčić, M. (ur.), (2015). Odgoj u školi. Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet. (odabrana poglavlja).
  4. Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7, 2; 243-254 .
  5. Ministarstvo znanosti i obrazovanja (2014). Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Narodne novine 87/08.
  6. Kolak, A; Markić, I. i Horvat, Z. (2021). Tko je tvoj najbolji prijatelj? - dimenzije kvalitete prijateljskoga odnosa. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23, 3; 767-793.
Dopunska literatura
  1. Vrcelj, S. (2000). Školska pedagogija. Filozofski fakultet u Rijeci.
  2. Domović, V. (2004). Školsko ozračje i učinkovitost škole. Naklada Slap.
  3. Kolak, A. (2013). Školska kultura kao čimbenik kvalitete škole. U: Hrvatić, N. i Klapan, A. (ur.). Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. Hrvatsko pedagogijsko društvo, 226-238.
  4. Armstrong, T. (2008). Najbolje škole. Educa.
  5. Kolak, A. i Markić, I. (2018). Moj razred - didaktički materijal namijenjen poboljšanju međuvršnjačkih odnosa u razrednom odjelu. KO-MA.