Naziv
Muzejske izložbe
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
3
Šifra
124346
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Pojasniti pojam izložbe i raspraviti njene dobre i loše karakteristike; osvijestiti važnost poznavanja ciljane publike; osvijestiti dionice pripreme i realizacije izložbe; osvijestiti sve elemente izložbe (od prostora i orijentacije do odnosa prema predmetima te tekstovima i ostalim muzeografskim pomagalima). Pripremiti studente za samostalno izvođenje malih izložbenih projekata, te na osnovnoj razini za njihovo vrednovanje.
Sadržaj
  1. Uvod - Pojam i priroda izložbe te tipologije (na teoretskoj razini)
  2. Dobrobiti i poteškoće kod komuniciranja izložbom
  3. Korisnički aspekt izložbe - tipologije i karakteristike potreba i ponašanja posjetiteljskih skupina
  4. Realizacija izložbenog projekta : etape postupka oblikovanja izložbe - od planiranja do tehničke izvedbe i održavanja
  5. Osnovni elementi izložbe – prostor i vrste orijentacije
  6. Terenska nastava - posjet i analiza prostora za povremene izložbe u zagrebačkim muzejima
  7. Pojam interpretacije i interpretacijske strategije u odnosu na muzejske predmete i pomagala 1.dio
  8. Pojam interpretacije i interpretacijske strategije u odnosu na muzejske predmete i pomagala 2.dio
  9. Uporaba multimedije na izložbi
  10. Boja kao važan element izložbe
  11. Osvjetljenje kao element izložbe
  12. Muzejski tekstovi - vrste i pisanje efikasnih muzejskih tekstova 1.dio
  13. Muzejski tekstovi - vrste i pisanje efikasnih muzejskih tekstova 2.dio
  14. Evaluacija izložaba: pojam, tipologija, metodologija
  15. Terenska nastava : posjet tekućoj izložbi i njeno sumativno vrednovanje

Ishodi učenja
  1. demonstrirati poznavanje pojma i tipologije izložaba, posebice dualnog pristupa (izložba kao dizajnersko djelo i oblik komunikacije muzeja)
  2. demonstrirati poznavanje svih elemenata izložbe, posebice važnosti prostora, odnosa prema predmetima i tekstovima
  3. analizirati različite izložbe u odnosu na osnovne elemente
  4. primijeniti različite interpretacijske strategije u manjem izložbenom projektu
  5. primijeniti osnovne tehnike evaluacije izložaba (anketa, fokus grupa)
Metode podučavanja
Predavanja, posjeti odabranim baštinskim ustanovama i njihovim stalnim ili povremenim izložbenim projektima, rad na konkretnom zadatku - koncepciji stvarne ili samo zamišljene izložbe; ovisno o okolnostima moguća i realizacija manjeg projekta.
Metode ocjenjivanja
Pohađanje predavanja i terenske nastave, ocjena aktivnog sudioništva, rješavanje manjih pisanih zadataka, usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Maroević, I. Muzejska izložba - muzeološki izazov. (Tekst izlaganja sa savjetovanja muzejskih pedagoga, Berlin, jesen 2001). Informatica museologica, br. 3-4, 2003, str.13-18.
  2. Edson, G; Dean, D. Handbook for Museums. Poglavlje o muzejskoj izloži i interpretaciji, posebno predmetima. Leicester: Routledge, 1996, str. 145-192.
  3. Okoliši i osnovni elementi izložbe. Interni materijal, pripremljen prema M. Belcher. Exhibitions in museum, Leicester, 1992.
  4. Stublić, H; Vujić, Ž.Oblici knjižne baštine i njihovo prezentiranje na izložbama. Muzeologija, br. 48/49, 2011/2012, str..
  5. Turistički posjeti muzeju: upravljanje posjetiteljima. Poglavlja: Turistička publika i pristup posjetiteljima. Zagreb: Globtour Event, 2011, str. 11-29.
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij