Naziv
Muzejske zbirke
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
3
Šifra
117586
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Spoznati složenost i aktualnost sabiranja i stvaranja zbirki kako izvan, tako i u baštinskim ustanovama; naučiti oblikovati politiku upravljanja muzejskim zbirkama; osposobiti studente za samostalno istraživanje predmeta zbirke kao i za (re)prezentiranje rezultata istraživanja
Sadržaj
  1. Pojam sabiranja i zbirke, privatno i institucionalno upravljanje zbirkama
  2. Teorije sabiranja - sinkronijski pristup sabiranju, stavovi sociologije (konzumerizam) i psihologije
  3. Karakteristike ponašanja privatnih sabirača - konzumeristički i rodni pristup s primjerima
  4. Pojam zbirke u baštinskoj instituciji - fizički i intelektualni dio zbirke, kritički pristup različitim tipologijama
  5. Pojam upravljanje muzejskim zbirkama i razvoje zbirke, a koji uključuje i nabavu i izlučivanje
  6. Mrežno sabiranje i posudba - primjeri SAMDOK-a, Museum Loan Networka i sl.
  7. Teorija odrasta i upravljanje muzejskim zbirkama
  8. Osiguranje pristupa intelektualnom i fizičkom dijelu zbirke kao dominantna strategija 21.stoljeća
  9. Projekti studijskih depoa i centara za zbirke - od poslanja i postavljanja funkcija do arhitektonskih rješenja zgrada
  10. Odnos muzeologije prema temeljnim znanostima preko predmeta zbirke - identiteti muzejskog predmeta
  11. Muzeološka funkcija istraživanje
  12. Modeli istraživanja predmeta materijalne kulture
  13. Komuniciranje rezultata istraživanja
  14. Upravljanje rizikom u području muzejskih zbirki
  15. Zaključno predavanje

Ishodi učenja
  1. razumjeti i interpretirati različite pristupe sabiranju i stvaranju zbirnih cjelina
  2. analizirati karakteristike sabirača u svom bližem ili daljem okolišu
  3. usporediti nastanak i upravljanje zbirkama u privatnom i institucionalnom okolišu
  4. demonstrirati poznavanje svih aktivnosti upravljanja muzejskim zbirkama
  5. analizirati različite metode istraživanja materijalne kulture, odabrati jednu i primijeniti je na odabranom primjeru
Metode podučavanja
Predavanja i posjeti pojedinim privatnim i institucionalnim zbirkama
Metode ocjenjivanja
Nazočnost i razina aktivnosti na nastavi, pisani uradak - istraživanje predmeta materijalne kulture, pisani ispit

Obavezna literatura
  1. Vujić, Ž. Kvaliteta i politika sabiranja. Informatica museologica. Vol. 33, br. 3-4; 2002, str. 135-137.
  2. Vujić, Ž. Izlučiti ili ne izlučiti predmete iz zbirke? Informatica museologica, vol. 27, 1996, str. 5-10.
  3. Etički kodeks. Poglavlja: 2, 3 i 6. http://www.icom-croatia.hr/LinkClick.aspx?fileticket=CEnJoVuf9Wk%3D&tabid=36
  4. Cedrenius, G; Johnsdotter, M. Suvremena dokumentacija - ne samo predmeti već i ljudska bića. Informatica museologica, vol. 25, 1994, 63-68.
  5. Encouraging Collections Mobility. (Poglavlja: Collection Strategies Now; Active Collections: Re-Visiting our Colection for more and better use; Collections Mobilty - Stepping Forward). Helsinki i os.gradovi: Finnish National Gallery i ostali, 2010., str. 58-77, 118-149, 166-174
Dopunska literatura
  1. Cannon-Brooks, P. Nature of the collection. u: Thompson, J.M.A. (Ed.). Manual of Curatorship. Butterworths: The Museum Association, str. 115-123.
  2. Maroević, I. Uvod u muzeologiju. Poglavlja: Zaštita i istraživanje /proučavanje. Zagreb: Zavod za informacijske studije, 1993, 169-199.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij