Naziv
Govorne vježbe 1
Organizacijska jedinica
Odsjek za fonetiku
ECTS
2
Šifra
265761
Semestri
zimski
Satnica
Govorne vježbe
30

Cilj
Cilj predmeta je da studenti uvježbavaju temeljne fonetske sposobnosti (imitiranje, izgovorna preciznost te fluentnost) kako bi ovladali svojim govornim aparatom. Ove vježbe temelj su za identifikaciju hrvatskih standardnih i nestandardnih vokala, konsonanata i prozodijskih oblika riječi i intonacijskih jedinica.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij: ishodi učenja, metode rada, zadaci.
  2. Početno snimanje studenata i kratka samoanaliza.
  3. Početno snimanje studenata i kratka samoanaliza.
  4. Imitacija osnovnih oblika govornog ritma i intonacije.
  5. Imitacija osnovnih oblika govornog ritma i intonacije.
  6. Izvođenje vježbi za dikciju, izgovornu preciznost i fluentnost.
  7. Izvođenje vježbi za dikciju, izgovornu preciznost i fluentnost.
  8. Izvođenje vježbi za dikciju, izgovornu preciznost i fluentnost.
  9. Imitacija i identifikacija standardnih i nestandardnih vokala i konsonanata.
  10. Imitacija i identifikacija standardnih i nestandardnih vokala i konsonanata.
  11. Imitacija i identifikacija standardnih i nestandardnih hrvatskih prozodijskih oblika.
  12. Imitacija i identifikacija standardnih i nestandardnih hrvatskih prozodijskih oblika.
  13. Imitacija i identifikacija standardnih i nestandardnih hrvatskih prozodijskih oblika.
  14. Provjera ishoda učenja: studenti demonstriraju i objašnjavaju vježbe za dikciju, prozodiju riječi i fluentnost.
  15. Provjera ishoda učenja: studenti demonstriraju i objašnjavaju vježbe za dikciju, prozodiju riječi i fluentnost.

Ishodi učenja
  1. Osvijestiti svoj početni izgovorni status.
  2. Demonstrirati vježbe imitacije intonacijskih i ritmičkih govornih oblika.
  3. Demonstrirati i objasniti vježbe za dikciju, izgovornu preciznost i fluentnost.
  4. Demonstrirati i objasniti vježbe za standardni neutralni izgovor prozodijskih riječi, vokala i konsonanata.
Metode podučavanja
Vježbe i samostalni zadaci: slušanje, imitacija, tumačenje.
Metode ocjenjivanja
Prati se i vrednuje pohađanje nastave, aktivno vježbanje na nastavi, samostalni zadaci te kratki izvještaji o pročitanoj literaturi.

Obavezna literatura
  1. Berry, C. (1997). Glumac i glas, Zagreb: AGM, (prevela Antonija Ćutić), str. 73-127.
  2. Martinović, B., Pletikos Olof, E. i Vlašić Duić, J. (2021). Naglasak na naglasku. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli. Poglavlja: Metode mjerenja naglasnih kompetencija (str. 317-332). i O učenju i poučavanju naglasaka hrvatskoga jezika (str. 333-355).
  3. Škarić, I. (2007). Fonetika hrvatskoga književnoga jezika, u (ur. A. Kovačec) Glasovi i oblici hrvatskoga književnoga jezika, Zagreb: Nakladni zavod Globus, str. 37-52.
  4. Varošanec-Škarić, G. (2010). Fonetska njega glasa i izgovora, Zagreb: FF press, str. 153-175.
Dopunska literatura
  1. Horga, D. i Liker, M. (2016). Artikulacijska fonetika, Zagreb: IBIS grafika.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Fonetika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1. semestar