Naziv
Didaktika (NM)
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
ECTS
4
Šifra
265780
Semestri
zimski, ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Studenti će se upoznati s predmetom didaktike i praktičnim pitanjima pripreme, realizacije i (samo)evaluacije nastave iz didaktičke perspektive te razviti bazične kompetencije glede (reflektiranog) planiranja, izvođenja i evaluacije nastave.
Sadržaj
  1. Didaktika kao samostalna pedagogijska znanstvena disciplina.
  2. Povijesni razvoj, utemeljitelji didaktike.
  3. Temeljni pojmovi (i njihovi odnosi) i zadaci didaktike. Odnos opće didaktike i drugih znanosti, predmetnih didaktika (metodika).
  4. Podjela opće didaktike (teorijska, empirijska i pragmatička). Didaktički koncepti, modeli i/ili teorije, sustavi.
  5. Didaktika i kurikulum.
  6. Planiranje i programiranje nastavnih sadržaja.
  7. Nastavne strategije, metode i postupci.
  8. Oblici rada u nastavi.
  9. Suradnički oblici rada u nastavi.
  10. Organizacija i izvođenje nastave, artikulacija i evaluacija nastavnog procesa.
  11. Vrednovanje učeničkih postignuća.
  12. Kompetencije učenika.
  13. Kriteriji dobre nastave.
  14. Kritičko promišljanje o kvaliteti nastave i profesionalnom razvoju.
  15. Zaključna razmatranja o kolegiju.

Ishodi učenja
  1. Interpretirati temeljne didaktičke pojmove.
  2. Razlikovati opću od predmetnih didaktika (metodika)
  3. Izdvojiti elemente artikulacije nastavnog sata
  4. Objasniti oblike nastavnog rada.
  5. Razlikovati nastavne strategije, metode i postupke.
  6. Analizirati temeljne pojmove evaluacije nastavnog procesa.
  7. Kritički prosuđivati o komponentama nastavnog procesa i osobnom profesionalnom razvoju.
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pisani ispit, seminarski rad i izlaganje prezentacija

Obavezna literatura
  1. Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V. (2010). Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2.
  2. Matijević, M. i Topolovčan, T. (2017). Multimedijska didaktika. Zagreb: Školska knjiga.
  3. Gudjons, H. (1994). Pedagogija. Temeljna znanja (poglavlje Didaktika). Zagreb: Educa.
  4. Terhart, E. (2001). Metode poučavanja i učenja (poglavlje Metode poučavanja kao uvjeti za procese učenja). Zagreb:Educa.
  5. Meyer, H. (2005). Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita.
  6. Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, II (2), 209-233.
Dopunska literatura
  1. Krampač-Grljušić A. (2017). Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu: priručnik za učitelje razredne nastave. Zagreb. Školska knjiga.
  2. Kuhithau, C. C., Maniotes, L.K., Caspari, A.K. (2018). Vođeno istraživačko učenje. Učenje u 21. stoljeću. Zagreb: Školska knjiga.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Filozofija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  3. Kroatistika, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  4. Povijest, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  5. Sociologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  6. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  7. Češki jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  8. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  9. Fonetika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  10. Francuski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  11. Grčki jezik i književnost , sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 4. semestar
  12. Kroatistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  13. Latinski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 4. semestar
  14. Povijest umjetnosti, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  15. Ruski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  16. Slovački jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  17. Sociologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  18. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  19. Talijanistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  20. Ukrajinski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar