Naziv
Vrednovanje komunikacijske jezične kompetencije u engleskom jeziku
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
3
Šifra
265800
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Studenti će steći uvid u problematiku definiranja i vrednovanja komunikacijske jezične kompetencije, a u svrhu razvoja sposobnosti procjene i izrade valjanih i pouzdanih jezičnih testova iste. Kroz seminarski zadatak u kojem će konstruirati, provesti i analizirati test za mjerenje usvojenosti odabranog aspekta komunikacijske jezične kompetencije steći će temeljne vještine potrebne za izradu jezičnih testova i razviti početne istraživačke kompetencije u području jezičnoga testiranja. Razumjet će ulogu vrednovanja komunikacijske jezične kompetencije u usvajanju i poučavanju stranoga jezika.
Sadržaj
  1. Uvod
  2. Definiranje pojmova vezanih za vrednovanje te njihova usporedba sa terminologijom na hrvatskom jeziku
  3. Konstrukt komunikacijske kompetencije.
  4. Svrha testiranja te karakteristike jezičnih ispita.
  5. Proces razvoja, validacije i standardizacije testa komunikacijske kompetencije
  6. Ponavljanje, 1. test
  7. Vrednovanje komunikacijske kompetencije kroz četiri vještine
  8. Vrednovanje komunikacijske kompetencije kroz gramatiku i vokabular
  9. Izrada testa
  10. Implementacija, analiza te evaluacija testa komunikacijske kompetencije
  11. Problemi u vrednovanju jezične produkcije
  12. Ponavljanje, drugi test

Ishodi učenja
  1. objasniti pojmove vrednovanja, procjenjivanja i testiranja jezičnog znanja
  2. objasniti pojmove formativnog i sumativnog vrednovanja
  3. definirati konstrukt komunikacijske jezične kompetencije
  4. definirati svrhu testiranja i karakteristike jezičnih testova
  5. izraditi test komunikacijske kompetencije u pojedinim vještinama
Metode podučavanja
Od studenata se očekuje da pročitaju literaturu koju je zadao predavač. Visoka razina interaktivnosti se očekuje, osobito na seminarima.
Metode ocjenjivanja
Uspješnim rješavanjem predviđena dva kolokvija studenti se mogu osloboditi polaganja završnog usmenog ispita.

Obavezna literatura
  1. – Bachman, L. F. i A. S. Palmer (1996). Language Testing in Practice: Designing and Devoloping Useful Language Tests. Oxford: OUP.
  2. – Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: CUP. .
  3. – Douglas, D. (2010). Understanding Language Testing. London: Hodder Education.
  4. – Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP
  5. -The Routlegde Handbook of SLA and Language Testing (2022). Edited by Paula Winke and Tineke Brunfaut. Routledge
Dopunska literatura
  1. The Routledge Handbook of Language Testing (2016). Edited by Glenn Fulcher, Fred Davidson. Routledge,

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij