Akademski stupanj
doktor znanosti
Zvanje
Docent
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
Konzultacije
četvrtkom 12:30-13:15
Soba
B009
Telefon
0917360661
E-mail
sletica2@m.ffzg.hr


Stela Letica Krevelj diplomirala je dvopredmetni studij engleskog i talijanskog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2002. godine. 2004. godine upisala je i apsolvirala poslijediplomski doktorski studij Lingvistike. Na istom je fakultetu 2007. upisala doktorski studij Glotodidaktike. Doktorsku disertaciju Crosslinguistic interaction in acquiring English as L3: role of psychotypology and L2 status (Međujezične interakcije u ovladavanju engleskim kao trećim jezikom: uloga psihotipologije i statusa drugoga jezika), pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Marte Medved Krajnović i prof. dr. sc. Davida Singletona (Trinity College Dublin, Irska) obranila je 2014. godine.
Od 2007. god. zaposlena je na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu kao znanstvena novakinja u suradničkome zvanju asistenta. U suradničko zvanje poslijedoktoranda izabrana je 2014. godine, te je 2015. izabrana je u znanstveno zvanje znanstvenog suradnika (polje filologija, grana anglistika).U listopadu 2019. izabrana je u znanastveno-nastavno zvanje docenta. Na Katedri za metodiku nastave engleskog jezika Odsjeka za anglistiku izvodi nastavu iz kolegija Proces ovladavanja jezikom, Usvajanje drugoga jezika, Dvojezičnost, Višejezičnost, Istraživanje procesa usvajanja i poučavanja drugog jezika. Mentorirala šezdesetak diplomskih radova na bolonjskom studiju.
Bavi se istraživačkim radom u području usvajanja i poučavanja drugoga jezika, višejezičnosti, usvajanja trećega jezika te etikom u primijenjenolingvističkim istraživanjima. Usavršavala se na međunarodnim radionicama Experimental Methods in Language Acquisition Research (Utrecht, 2007), CHILDES Workshop (Newcastle, 2009), NooJ - Linguistic Engineering Development Environment (Zagreb, 2009). Obajvila je preko 20 znanstvenih radova, Bila je suurednicom triju zbornika znanstvene konferencije UZRT: Emprical Studies in Applied Linguistics i suurednica znanstvene monografije o ranom učenju jezika u izdanju Multilingual Mattersa. S izlaganjima je sudjelovala na preko 50 znanstvenih i stručnih konferencija u Hrvatskoj i inozemstvu te održala šest pozvanih plenarnih izlaganja. Sudjelovala je na znanstvenim projektima MZOS-a 'Engleski jezik u Hrvatskoj' (130514) i 'Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika' (130-1301001-0988) te na međunarodnom projektu Europske komisije 'Early language learning in Europe (ELLiE)' pod vodstvom J. Mihaljević Djigunović. Sudjelovala je na pet projekata (2014. -2018.) osiguranih Ugovorom o namjenskom financiranju znanstvene djelatnosti na Sveučilištu u Zagrebu (pod vodstvom R. Geld). Od 2017. godine sudjeluje na međunarodnom projektu 'Dominant language constellations' pod vodstvom L. Aronin (Israel), a 2018. je sa S. Sterlingom (USA) započela projekt ' Research ethics around the word'. Od 2018. godine članica je Upravnog odbora međunarodnog udruženja International Association of Multilingualism (član od 2009.), a od 2018. do 2022. godine bila je potpredsjednicom udruženja Hrvatskog društva za anglističke studije (2015.-2018. tajnica), te članica Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku (od 2007.). Recenzirala je radove za domaće i strane časopise (npr. International Journal of Multilingualism, Linguistic Approaches to BIlingualism, Jezikoslovlje, SRAZ, Suvremena lingvistika, itd.). Od 2021. godine glavna je urednica časopisa Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku.

Razdoblje Naziv Uloga
2018 - 2021 Dominant language constellations Suradnik
2018 - 2019 Kriteriji odabira vizualnih elemenata u jezičnim zadacima imenovanja Suradnik
2018 - Research ethics around the world: Views of research ethics in Croatia and USA Voditelj
2017 - 2018 Strategije ovladavanja leksikom u odnosu na razvoj kvalitete fonoloških reprezentacija u prvom i drugom jeziku (hrvatski i arapski - J1, engleski -J2) Suradnik
2016 - 2017 Odnos razvoja leksika i kvalitete fonoloških reprezentacija u prvom i drugom jeziku (hrvatski i arapski - J1, engleski - J2) Suradnik
2015 - 2022 Izazovi za društvene i humanističke znanosti: novi studiji i sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu Suradnik

Ključni istraživački interes
  • usvajanje drugog jezika
  • višejezičnost
  • usvajanje trećeg jezika
  • metodologija istraživanja i etika u području ovladavanja i poučavanja engleskog jezika
  • poučavanje engleskog kao stranog jezika
Članstva u profesionalnim udruženjima, stručnim i građanskim udrugama i javnim tijelima
  • Hrvatsko društvo za anglističke studije (HDAS) (potpredsjednica )
  • Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) (Član)
  • Hrvatsko filološko društvo (HFD) (član i glavna urednica časopisa)
  • Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika (HUPE)
  • International Association of Multilingualism (član upravljačkog odbora)
  • Povjerenstvo za polaganja stručnog ispita, Agencija za odgoj i obrazovanje
Članstva u organizacijskim odborima skupova
  • 2022. IAM L3 Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism, Filozofski fakultet u Zagrebu i International Association of Multilingualism (međunarodni, znanstveni)
  • 2018. UZRT2018. Empirical Studies in Applied Linguistics, Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (-, -)
  • 2017. 4. međunarodna konferencija Hrvatskog društva za anglističke studije Word and Images, Hrvatskod društvo za anglističke studije (-, -)
  • 2016. 3. međunarodna konferencija Hrvatskog društva za anglističke studije Migrations., Hrvatsko društvo za anglističke studije (-, -)
  • 2016. UZRT2016. Empirical Studies in Applied Linguistics, Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (-, -)
Uredništva u časopisima
  • Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku, Hrvatsko filološko društvo, Zagreb (član uredničkog odbora / glavna urednica)
  • Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku, Hrvatsko filološko društvo, Zagreb (član uredničkog odbora / glavna urednica)
  • Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku, Hrvatsko filološko društvo, Zagreb (član uredničkog odbora / glavna urednica)

Opis znanstvene djelatnosti
Dr.sc. Stela Letica Krevelj objavila je preko 20 izvornih znanstvenih radova.




Odabrani popis objavljenih znanstvenih radova i uredničkih knjiga:


Letica Krevelj, S. i Nikolov, M. (2024). Enriching the Tapestry of Early Foreign Language Learning and Teaching: A Preface. U: M. Nikolov i S. Letica Krevelj (ur.), Early Foreign Language Learning and Teaching: Evidence Versus Wishful Thinking (str. xix-xxix). Bristol, Jackson: Multilingual Matters.

Letica Krevelj, S. (2024). On How One Would Teach English to a Dalmatian Dog: Jelena Mihaljević Djigunović in Conversation with Stela Letica Krevelj. U: M. Nikolov i S. Letica Krevelj (ur.), Early Foreign Language Learning and Teaching: Evidence Versus Wishful Thinking (str. 14-32). Bristol: Multilingual Matters.

Letica Krevelj, S. i Kovačić, N. (2024). Inventory of Language Learning Affordances in Croatian Socio-Educational Context. U: D. Gabryś-Barker i E. Vetter (ur.), Modern Approaches to Researching Multilingualism (str. 161-182). Cham: Springer Nature. doi: 10.1007/978-3-031-52371-7_11

Letica Krevelj, S. i Kovačić, N. (2023). DLC of Consecutive Multilinguals Studying Languages in an Officially Monolingual Environment U: L. Aronin i S. Melo-Pfeifer (ur.), Language Awareness and Identity (str. 173-194). Cham: Springer Nature Switzerland. doi: 10.1007/978-3-031-37027-4_9

Letica Krevelj, S. (2023). Interview with David Singleton. Strani jezici, 52 (1), 141-145.

Mihaljević Djigunović, J. i Letica Krevelj, S. (2022). From Preprimary to Primary Learning of English as a Foreign Language: Coherence and Continuity Issues U: M. Schwartz (ur.), Handbook of Early Language Education (str. 613-639). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-47073-9_23-1

Letica Krevelj, S. i Djigunović Mihaljević, J. (2021). Transition from Pre-primary to Primary Level: A Neglected Variable in EFL Learning. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 10, 2, 79-101.

Trinki, M. i Letica Krevelj, S. (2020). Multilingualism in English language classrooms in Croatia: Can we think outside the box? U: R. Geld i S. Letica Krevelj (ur.), UZRT 2018: Empirical Studies in Applied Linguistics (str. 56-74). Zagreb: FF Press. doi: https://doi.org/10.17234/UZRT.2018.7

Letica Krevelj, S. (2020). Studying Crosslinguistic Interaction in Multilingual Production Through the Dominant Language Constellation. U: J. Lo Bianco i L. Aronin (ur.), Dominant Language Constellations: A Perspective on Multilingualism (str. 211-229). Cham: Springer. doi: 10.1007/978-3-030-52336-7_11

Hendrih, M. i Letica Krevelj, S. (2019). Why do sparkles make a sound in English? The impact of media exposure on child L2 vocabulary acquisition. Jezikoslovlje, 20, 3, 447- 473.

Letica Krevelj, S. (2019). Strani jezik i višejezičnost: stvarnost, spoznaje i preporuke U: Y. Vrhovac i suradnice (ur.), Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi (str. 26-34). Zagreb: Naklada Ljevak.

Letica Krevelj, S. & Geld, R. (2017) (Ur.). UZRT 2016: Empirical Studies in Applied Linguistics. Zagreb: FF press.

Letica Krevelj, S. (2016). Multilinguals’ perceptions of crosslinguistic similarity and relative ease of learning genealogically unrelated languages. Studia Romanica et Anglica Zagrebiensia, 61, 175-206. ISSN 0039-3339

Letica Krevelj, S. (2016). Psychotypology and the Activation of Interlingual and Deceptive Cognates from Typologically Unrelated Languages in L3 English Production. U: I. Zovko Dinković & J. Mihaljević Djigunović (ur.). English Studies from Archives to Prospects: Volume 2 - Linguistics and Applied Linguistics (str. 254-269). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. ISBN 978-1-4438-9076-2

Letica Krevelj, S. & Mihaljević Djigunović, J. (2015) (Ur.). UZRT 2014: Empirical Studies in Applied Linguistics. Zagreb: FF press.

Letica Krevelj, S. i Medved Krajnović, M. (2015) Early EFL development from a dynamic systems perspective. U: J. Mihaljević Djigunović i M.Medved Krajnović (ur.) The new dynamics of primary English. Clevedon, UK: Multilingual Matters/Channel View Publications.

Letica Krevelj, S. (2012) Multilinguals' Exploitation of Affordances: Evidence from the Use of Compensatory Strategies. U: J. Mihaljević Djigunović i M. Medved Krajnović (ur.) UZRT 2012: Empirical studies in English applied linguistics, 113-130. Zagreb: FF press. ISBN 978-953-175-458-3

Mihaljević Djigunović, J. i Letica Krevelj, S. (2012) Developmental dynamics in acquiring existential there in L2 English. SRAZ, 57, 107-122. ISSN 0039-3339

Mihaljević Djigunović, J. i Letica Krevelj, S. (2011) Lexical diversity in early learning of English as L2. SRAZ, 56, 253-270. ISSN 0039-3339

Geld, R. i Letica Krevelj, S. (2011) Centrality of space in the strategic construal of up in English particle verbs. U: M. Brdar, M. Omazić, V. Pavičić Takač, T. Gradečak-Erdeljić, i G. Buljan (ur.) Space and Time in Language, 145-166. Frankfurt am Main: Peter Lang. ISBN: 9783631613122