Akademski stupanj
doktor znanosti
Zvanje
Docent
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
Konzultacije
četvrtkom 9.15 - 10.15
Soba
B009
Telefon
0917360661
E-mail
sletica2@m.ffzg.hr


Izv. prof. dr. sc. Stela Letica Krevelj (matični broj znanstvenice: 291922) diplomirala je dvopredmetni studij engleskog i talijanskog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2002. godine. Doktorsku disertaciju Crosslinguistic interaction in acquiring English as L3: Role of psychotypology and L2 status, pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Marte Medved Krajnović i prof. dr. sc. Davida Singletona (Trinity College Dublin, Irska), obranila je 2014. godine na doktorskom studiju Glotodidaktika na Sveučilištu u Zagrebu. Od svibnja 2025. zaposlena je na radnom mjestu izvanrednog profesora na Odsjeku za anglistiku na na Katedri za metodiku gdje zvodi nastavu iz kolegija Proces ovladavanja jezikom, Dvojezičnost, Višejezičnost, Istraživanje procesa usvajanja i poučavanja drugog jezika. Od 2021. godine predstojnica je Katedre za metodiku nastave engleskog jezika. Pod njezinim mentorstvom do sada su izrađena i obranjena 64 diplomska rada. Na doktorskom studiju Glotodidaktia nositelj je i izvođač kolegija Ovladavanje inim jezikom i Dvojezičnost i višejezičnost te Izrada znanstvenog rada te je članica Vijeća i članica Etičkog povjerenstva navedenog doktorskog studija. Bavi se istraživačkim radom u području usvajanja i poučavanja drugoga jezika, višejezičnosti, usvajanja trećega jezika te metodologijom istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Autorica je ili suautorica 21 znanstvenog rada, suurednica triju zbornika radova i autorica jedne znanstvene monografije. S izlaganjima je sudjelovala na 48 znanstvenih i stručnih skupova, održala je 4 pozvana plenarna izlaganja na znanstvenim skupovima u inozemstvu te 8 pozvanih izlaganja u Hrvatskoj. Bila je predsjednicom i članicom više od 10 znanstvenih, programskih i organizacijskih odbora domaćih i međunarodnih znanstvenih skupova. Sudjelovala je na znanstvenim projektima MZOS-a „Engleski jezik u Hrvatskoj” (130514 voditeljica J. Mihaljević Djigunović) i „Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika“ (130-1301001-0988 voditeljica J. Mihaljević Djigunović) te na međunarodnom projektu Europske komisije „Early language learning in Europe (ELLiE)“. Sudjelovala je u šest projekata osiguranih Ugovorom o namjenskom financiranju znanstvene djelatnosti na Sveučilištu u Zagrebu te je bila suradnica na stručnom projektu Izazovi za društvene i humanističke znanosti: novi studiji i sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Bila je članicom Upravnog odbora međunarodnog udruženja International Association of Multilingualism (2018.-2024.), potpredsjednicom Hrvatskog društva za anglističke studije (2019.-2022.) te je članica Hrvatskoga filološkoga društva (od 2020.), voditeljica Sekcije za strane jezike Hrvatskog filološkog društva (od 2022.) i članica međunarodnog udruženja Education, Linguistic and Cultural Diversity (od 2023). Recenzirala je radove za mnoge domaće i strane časopise i sudjelovala kao članica povjerenstava u akreditaciji novih sveučilišnih studijskih programa koje organizira Agencija za znanost i visoko obrazovanje. Od 2021. do 2025. godine bila je glavna urednica časopisa Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku.

Razdoblje Naziv Uloga
2018 - 2021 Dominant language constellations Suradnik
2018 - 2019 Kriteriji odabira vizualnih elemenata u jezičnim zadacima imenovanja Suradnik
2018 - Research ethics around the world: Views of research ethics in Croatia and USA Voditelj
2017 - 2018 Strategije ovladavanja leksikom u odnosu na razvoj kvalitete fonoloških reprezentacija u prvom i drugom jeziku (hrvatski i arapski - J1, engleski -J2) Suradnik
2016 - 2017 Odnos razvoja leksika i kvalitete fonoloških reprezentacija u prvom i drugom jeziku (hrvatski i arapski - J1, engleski - J2) Suradnik
2015 - 2022 Izazovi za društvene i humanističke znanosti: novi studiji i sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu Suradnik

Ključni istraživački interes
  • usvajanje drugog jezika
  • višejezičnost
  • usvajanje trećeg jezika
  • metodologija istraživanja i etika u području ovladavanja i poučavanja engleskog jezika
  • poučavanje engleskog kao stranog jezika
Članstva u profesionalnim udruženjima, stručnim i građanskim udrugama i javnim tijelima
  • Hrvatsko društvo za anglističke studije (HDAS) (potpredsjednica )
  • Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) (Član)
  • Hrvatsko filološko društvo (HFD) (član i glavna urednica časopisa)
  • Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika (HUPE)
  • International Association of Multilingualism (član upravljačkog odbora)
  • Povjerenstvo za polaganja stručnog ispita, Agencija za odgoj i obrazovanje
Članstva u organizacijskim odborima skupova
  • 2022. IAM L3 Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism, Filozofski fakultet u Zagrebu i International Association of Multilingualism (međunarodni, znanstveni)
  • 2018. UZRT2018. Empirical Studies in Applied Linguistics, Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (-, -)
  • 2017. 4. međunarodna konferencija Hrvatskog društva za anglističke studije Word and Images, Hrvatskod društvo za anglističke studije (-, -)
  • 2016. 3. međunarodna konferencija Hrvatskog društva za anglističke studije Migrations., Hrvatsko društvo za anglističke studije (-, -)
  • 2016. UZRT2016. Empirical Studies in Applied Linguistics, Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (-, -)
Uredništva u časopisima
  • Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku, Hrvatsko filološko društvo, Zagreb (član uredničkog odbora / glavna urednica)
  • Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku, Hrvatsko filološko društvo, Zagreb (član uredničkog odbora / glavna urednica)
  • Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku, Hrvatsko filološko društvo, Zagreb (član uredničkog odbora / glavna urednica)

Opis znanstvene djelatnosti
Dr.sc. Stela Letica Krevelj objavila je preko 20 izvornih znanstvenih radova.




Odabrani popis objavljenih znanstvenih radova i uredničkih knjiga:


Letica Krevelj, S. i Nikolov, M. (2024). Enriching the Tapestry of Early Foreign Language Learning and Teaching: A Preface. U: M. Nikolov i S. Letica Krevelj (ur.), Early Foreign Language Learning and Teaching: Evidence Versus Wishful Thinking (str. xix-xxix). Bristol, Jackson: Multilingual Matters.

Letica Krevelj, S. (2024). On How One Would Teach English to a Dalmatian Dog: Jelena Mihaljević Djigunović in Conversation with Stela Letica Krevelj. U: M. Nikolov i S. Letica Krevelj (ur.), Early Foreign Language Learning and Teaching: Evidence Versus Wishful Thinking (str. 14-32). Bristol: Multilingual Matters.

Letica Krevelj, S. i Kovačić, N. (2024). Inventory of Language Learning Affordances in Croatian Socio-Educational Context. U: D. Gabryś-Barker i E. Vetter (ur.), Modern Approaches to Researching Multilingualism (str. 161-182). Cham: Springer Nature. doi: 10.1007/978-3-031-52371-7_11

Letica Krevelj, S. i Kovačić, N. (2023). DLC of Consecutive Multilinguals Studying Languages in an Officially Monolingual Environment U: L. Aronin i S. Melo-Pfeifer (ur.), Language Awareness and Identity (str. 173-194). Cham: Springer Nature Switzerland. doi: 10.1007/978-3-031-37027-4_9

Letica Krevelj, S. (2023). Interview with David Singleton. Strani jezici, 52 (1), 141-145.

Mihaljević Djigunović, J. i Letica Krevelj, S. (2022). From Preprimary to Primary Learning of English as a Foreign Language: Coherence and Continuity Issues U: M. Schwartz (ur.), Handbook of Early Language Education (str. 613-639). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-47073-9_23-1

Letica Krevelj, S. i Djigunović Mihaljević, J. (2021). Transition from Pre-primary to Primary Level: A Neglected Variable in EFL Learning. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 10, 2, 79-101.

Trinki, M. i Letica Krevelj, S. (2020). Multilingualism in English language classrooms in Croatia: Can we think outside the box? U: R. Geld i S. Letica Krevelj (ur.), UZRT 2018: Empirical Studies in Applied Linguistics (str. 56-74). Zagreb: FF Press. doi: https://doi.org/10.17234/UZRT.2018.7

Letica Krevelj, S. (2020). Studying Crosslinguistic Interaction in Multilingual Production Through the Dominant Language Constellation. U: J. Lo Bianco i L. Aronin (ur.), Dominant Language Constellations: A Perspective on Multilingualism (str. 211-229). Cham: Springer. doi: 10.1007/978-3-030-52336-7_11

Hendrih, M. i Letica Krevelj, S. (2019). Why do sparkles make a sound in English? The impact of media exposure on child L2 vocabulary acquisition. Jezikoslovlje, 20, 3, 447- 473.

Letica Krevelj, S. (2019). Strani jezik i višejezičnost: stvarnost, spoznaje i preporuke U: Y. Vrhovac i suradnice (ur.), Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi (str. 26-34). Zagreb: Naklada Ljevak.

Letica Krevelj, S. & Geld, R. (2017) (Ur.). UZRT 2016: Empirical Studies in Applied Linguistics. Zagreb: FF press.

Letica Krevelj, S. (2016). Multilinguals’ perceptions of crosslinguistic similarity and relative ease of learning genealogically unrelated languages. Studia Romanica et Anglica Zagrebiensia, 61, 175-206. ISSN 0039-3339

Letica Krevelj, S. (2016). Psychotypology and the Activation of Interlingual and Deceptive Cognates from Typologically Unrelated Languages in L3 English Production. U: I. Zovko Dinković & J. Mihaljević Djigunović (ur.). English Studies from Archives to Prospects: Volume 2 - Linguistics and Applied Linguistics (str. 254-269). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. ISBN 978-1-4438-9076-2

Letica Krevelj, S. & Mihaljević Djigunović, J. (2015) (Ur.). UZRT 2014: Empirical Studies in Applied Linguistics. Zagreb: FF press.

Letica Krevelj, S. i Medved Krajnović, M. (2015) Early EFL development from a dynamic systems perspective. U: J. Mihaljević Djigunović i M.Medved Krajnović (ur.) The new dynamics of primary English. Clevedon, UK: Multilingual Matters/Channel View Publications.

Letica Krevelj, S. (2012) Multilinguals' Exploitation of Affordances: Evidence from the Use of Compensatory Strategies. U: J. Mihaljević Djigunović i M. Medved Krajnović (ur.) UZRT 2012: Empirical studies in English applied linguistics, 113-130. Zagreb: FF press. ISBN 978-953-175-458-3

Mihaljević Djigunović, J. i Letica Krevelj, S. (2012) Developmental dynamics in acquiring existential there in L2 English. SRAZ, 57, 107-122. ISSN 0039-3339

Mihaljević Djigunović, J. i Letica Krevelj, S. (2011) Lexical diversity in early learning of English as L2. SRAZ, 56, 253-270. ISSN 0039-3339

Geld, R. i Letica Krevelj, S. (2011) Centrality of space in the strategic construal of up in English particle verbs. U: M. Brdar, M. Omazić, V. Pavičić Takač, T. Gradečak-Erdeljić, i G. Buljan (ur.) Space and Time in Language, 145-166. Frankfurt am Main: Peter Lang. ISBN: 9783631613122