Naziv
Sintaksa španjolskoga jezika 1
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Španjolski
ECTS
4
Šifra
265909
Semestri
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija

Cilj
Studenti će kroz ovaj kolegij biti upoznati s vrstama riječi i njihovom podjelom prema morfosintaktičkom i semantičkom kriteriju. Također, sintaktički će se analizirati jednostavna rečenica u španjolskome jeziku. Teorijski će se kroz kolegij obrađivati poglavlja i članci pojedinih autora koji su značajno pridonijeli ovoj grani lingvistike.
Sadržaj
  1. Uvod u sintaksu: vrste riječi u rečenici, sintaktičke i semantičke funkcije, vrste sintagmi
  2. Kategorija i funkcija
  3. Vrste riječi - imenice, zamjenice, determinanti, pridjevi
  4. Vrste riječi - glagoli, prilozi, prijedlozi, veznici, uzvici
  5. Ponavljanje i vježba
  6. Kolokvij
  7. Uvod u jednostavnu rečenicu
  8. Vrste i analiza sintagmi
  9. Vrste jednostavne rečenice
  10. Sintaktičke funkcije - subjekt, predikat, atributo i predicativo
  11. Sintaktičke funkcije - izravni objekt, neizravni objekt, regirana prijedložna dopuna, dopuna vršitelja radnje, priložna oznaka
  12. Ponavljanje i vježba
  13. Usmene prezentacije
  14. Usmene prezentacije
  15. Kolokvij

Ishodi učenja
  1. Protumačiti temeljne lingvističke pojmove i teorije te ih primijeniti u tumačenju španjolskoga jezika.
  2. Pismeno i usmeno izlagati sadržaje na zadanu temu na španjolskom jeziku.
  3. Ispravno se koristiti jezičnim strukturama standardnoga španjolskog jezika na razini B2 po ZEROJ-u u govoru i pismu.
  4. Prezentirati stručnjacima i laicima osnovne informacije iz područja hispanskih književnosti, lingvistike, kulture i društava.
  5. Kategorizirati morfološke pojmove i jezične jedinice.
  6. Morfološki raščlaniti riječi u španjolskome jeziku.
  7. Povezati morfološke procese u španjolskome jeziku.
  8. Identificirati osnovne sintaktičke teorije.
  9. Povezati riječi s njihovom funkcijom u rečenici.
  10. Samostalno zaključivati na temelju osnovne lingvističke literature.
Metode podučavanja
Izravno poučavanje
Samostalno učenje
Poučavanje vođenim otkrivanjem i raspravom
Metode ocjenjivanja
Prisutnost i aktivno sudjelovanje u nastavi iznose 20% ukupne ocjene. Studenti trebaju biti spremni objasniti i komentirati zadane tekstove, zadatke i teme koje se obrađuju na pojedinom satu. Usmena prezentacija na zadanu temu iznosi 20% ukupne ocjene. Uspjeh na kolokviju i završnom pismenom ispitu iznose 60% ukupne ocjene kolegija.

Sustav ocjenjivanja
Postotak Ocjena
< 60 % Nedovoljan (1)
61 – 69 % Dovoljan (2)
70 – 79 % Dobar (3)
80 – 89 % Vrlo dobar (4)
90 – 100% Izvrstan (5)

Obavezna literatura
  1. Gómez Torrego L. (2007): Análisis morfológico: teoría y práctica. Ediciones SM, Madrid.
  2. Gómez Torrego L. (2003): Análisis sintáctico: teoría y práctica. Ediciones SM, Madrid.
  3. Bosque I. (2007): Las categorías gramaticales. Relaciones y diferencias. Editorial Síntesis, Madrid.
Dopunska literatura
  1. Hualde J. I., et. al. (2009): Introducción a la lingüística hispánica. Cambridge University Press.
  2. Azevedo M.M. (2009): Introducción a la lingüística española. Prentice Hall, New Jersey.
  3. RAE (2009): Nueva gramática de la lengua española, Madrid: Espasa, vol. I, caps. 1-11 y 12-32
  4. Alarcos Llorach E. (1994): Gramática de la lengua española. Espasa, Madrid.
  5. Bosque I. y Demonte V., coords. (1999): Gramática descriptiva de la lengua española. Espasa, Madrid.
  6. Gili Gaya S. (1973): Curso superior de sintaxis española. Bibliograf, VOX, Barcelona.
  7. Campos H. (1993): De la oración simple a la oración compuesta. Georgtown Universitiy Press, Washington D.C.
  8. Bosque I. y Gutiérrez-Rexach J. (2008): Fundamentos de sintaxis formal. Akal, Madrid.
  9. Rodríguez Ramalle T.M. (2005): Manual de sintaxis del español. Castalia, Madrid.
  10. Hernanz M. Ll. y Brucart J.M. (1987): La sintaxis: principios teóricos. La oración simple. Crítica, Barcelona.