Naziv
Shakespeare
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
5
Šifra
266093
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Kolegij je organiziran kao analiza djela Williama Shakespearea s posebnim obzirom na činjenicu da je pisano za kazališnu izvedbu. Kolegij se bavi pomnim čitanjem i analizom šest drama, uz diskusiju odabrane kritičke literature relevantne za interpretaciju tog aspekta. Glavni je cilj kolegija istaknuti središnje poetičke značajke Shakespeareova dramskog stvaralaštva, koje je od osobite važnosti u povijesti engleske književnosti, kao osnovu za upoznavanje i čitanje njegova opusa.
Sadržaj
  1. Uvod Eliot, “Introduction”
  2. A Midsummer Night’s Dream Frye, On Shakespeare, 34-50 Girard, Theater of Envy, 29-79; 167-173; 234-242
  3. A Midsummer Night’s Dream Kott, “Titania and the Ass’s Head,” ShOC, 171-190 Kott, “The Bottom Translation,” BT, 29-68
  4. The Tempest Frye, On Shakespeare, 171-186 Kott, “Prospero’s Staff,” ShOC, 237-278
  5. The Tempest Kott, “The Tempest, or Repetition,” BT, 69-106 McGuire, “Shakespeare’s Tempest: Rhetoric and Poetics”
  6. Measure for Measure Frye, On Shakespeare, 140-153 Stevenson, “Design and Structure in Measure for Measure”
  7. Measure for Measure Kott, “Head for Maidenhead, Maidenhead for Head: The Structure of Exchange in Measure for Measure” Schanzer, “Measure for Measure”
  8. kolokvij
  9. Macbeth Kott, “Macbeth or Death-Infected,” ShOC, 68-78 Byles, “Macbeth: Imagery of Destruction” Nevo, “Macbeth,” TF, 214-257
  10. Macbeth Knight, “Macbeth and the Metaphysic of Evil,” WF, 140-159 Knight, “The Milk of Concord,” IT, 125-153 Garber, “Macbeth: the Male Medusa,” GW, 116-165
  11. Richard III Kott, “The Kings,” ShOC, 3-46 Campbell, “The Tragical Doings of King Richard III”
  12. Richard III Rossiter, “Angel with Horns: the Unity of Richard III,” AwH, 1-22 Brooke, “Richard III (1593?)” Garber, “Descanting on Deformity: Richard III and the Shape of History,” GW, 39-68
  13. Coriolanus Knight, “The Royal Occupation,” IT, 154-198 Nevo, “Coriolanus,” TF, 356-404
  14. Coriolanus Kott, “Coriolanus or Shakespearean Contradictions,” ShOC, 141-167 Rossiter, “Coriolanus,” AwH, 235-252 Brlek, “Ill Seen, Well Said”
  15. kolokvij

Ishodi učenja
  1. Primijeniti naučenu književnokritičku aparaturu i temeljne spoznaje o književnostilskim formacijama u analizi i tumačenju književnih djela
  2. U tekstu samostalno istražiti i usporediti kulturnodruštvene i povijesne procese u zemljama engleskog govornog područja
  3. Analizirati i komentirati individualna književna djela engleskog govornog područja koristeći primjeren književnokritički aparat
  4. Isplanirati i napisati akademski argumentacijski tekst na engleskom jeziku prema uzusima akademskog diskursa, vodeći računa o etičkoj i društvenoj odgovornosti
Metode podučavanja
predavanja, seminar
Metode ocjenjivanja
kontinuirana evaluacija (redovito pohađanje nastave, samostalne zadaće, kolokvij, seminarski rad)

Obavezna literatura
  1. Brlek, “Ill Seen, Well Said (On the Uses of Rhetoric in Julius Caesar and Coriolanus)”
  2. Brooke, “Richard III (1593?)”
  3. Byles, “Macbeth: Imagery of Destruction”
  4. Campbell, “The Tragical Doings of King Richard III"
  5. T.S. Eliot, “Introduction”
  6. Garber, Shakespeare’s Ghost Writers, 39-68; 116-165
  7. Girard, A Theater of Envy: William Shakespeare, 29-79; 167-173; 234-242
  8. Wilson Knight, The Wheel of Fire, 140-159
  9. Kott, Shakespeare Our Contemporary, 3-46; 68-78; 141-167; 171-190; 237-278
  10. Kott, “Head for Maidenhead, Maidenhead for Head: The Structure of Exchange in Measure for Measure”
  11. Kott, The Bottom Translation, 29-106
  12. Nevo, Tragic Form in Shakespeare, 214-257; 356-404
  13. Rossiter, Angel with Horns, 1-22; 235-252
  14. Schanzer, The Problem Plays of Shakespeare, 71-131
  15. Stevenson, “Design and Structure in Measure for Measure”
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar