Naziv
Američki roman 19. stoljeća
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
5
Šifra
266095
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Steći tematski i kronološki uvid u važna kulturna strujanja u američkom društvu tijekom 19. stoljeća; uočiti paralele između kulturnih i književnih procesa u tom razdoblju; primijeniti različite kulturološko-teorijske modela čitanja tekstova; sintetizirati spoznaje u usmenome i pisanome obliku.
Sadržaj
  1. Uvod: problematika razvoja nacionalne književnosti i uloga romana kao reprezentativne književne vrste
  2. Pregled teorija američkoga romana (opreka romansa/roman; simbolizam i anti-realizam; „izuzetnost“ i „postkolonijalnost“ žanra u američkome kontekstu; realizam i roman)
  3. Stilsko-žanrovske odrednice i okvirna tipologija američkoga romana u 19. st.
  4. Teorijsko-analitički modeli sukladni analizi različitih tipova romana (mitsko-simbolička škola, naratologija, psihoanaliza, novi historizam, poststrukturalizam, itd.)
  5. Teorijsko-analitički modeli analize različitih tipova romana
  6. Primjer filozofskog/enciklopedijskog romana (H. Melville: Moby-Dick)
  7. Melville: Moby-Dick
  8. 1. kolokvij
  9. Primjer romana strave/avanturističkog romana (E. A. Poe: The Narrative of Arthur Gordon Pym)
  10. Poe: Arthur Gordon Pym
  11. Primjer sentimentalnog romana (H. B. Stowe: Uncle Tom's Cabin)
  12. Stowe: Uncle Tom's Cabin
  13. Primjer realističkog romana (W. D. Howells: A Hazard of New Fortunes)
  14. Howells: A Hazard of New Fortunes
  15. Evaluacija. 2. kolokvij.

Ishodi učenja
  1. Prepoznati i opisati osnovna obilježja književne vrste američkoga romana u 19. stoljeću.
  2. Analizirati i uspoređivati tipove američkoga romana u odnosu na kulturne procese u američkome 19. stoljeću.
  3. Usporediti i kontekstualizirati navedeno razdoblje unutar američke kulture i književnosti.
  4. Usmeno i pismeno komunicirati spoznaje te razviti samostalni argument na temelju zadane građe.
Metode podučavanja
predavanje, seminar
Metode ocjenjivanja
kontinuirana evaluacija (redovito pohadjanje nastave, sudjelovanje u radu seminara, kolokviji, seminarski rad, samostalne zadaće)

Obavezna literatura
  1. Armstrong, Nancy, and Leonard Tennehhouse. Novels in the Time of Democratic Writing: The American Example. U of Pennsylvania P, 2018.
  2. Buell, Lawrence. “The Unkillable Dream of the Great American Novel: Moby-Dick as Test Case”. American Literary History 20. 1-2 (Spring-Summer 2008): 132-55.
  3. Cheyfitz, Eric. „A Hazard of New Fortunes: The Romance of Self-Realization“. American Realism: New Essays. Ed. Eric Sundquist. The Johns Hopkins UP, 1982. 42-65.
  4. Goddu, Teresa. Gothic America: Narrative, History, and Nation. Columbia UP, 1997.
  5. Tompkins, Jane. Sensational Designs: The Cultural Work of American Fiction, 1790-1860. Oxford UP, 1985. 122-46.
Dopunska literatura
  1. Crane, Gregg. The Cambridge Introduction to the Ninteenth-Century American Novel. Cambridge UP, 2007.
  2. Fisher, Philip. Hard Facts: Setting and Form in the American Novel. Oxford UP, 1986.
  3. Frye, Northrop. Anatomy of Criticism. Princeton: Princeton UP, 1957.
  4. McKeon, Michael. Theory of the Novel: A Historical Approach. The Johns Hopkins UP, 2000.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4. semestar