Naziv
Primjena kognitivne znanosti u obrazovanju
Organizacijska jedinica
Primijenjena kognitivna znanost
ECTS
5
Šifra
266301
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj kolegija je predstaviti spoznaje iz kognitivne znanosti i njihovu primjenu u obrazovanju. Sadržaj obuhvaća načela poučavanja koja se temelje na prirodi procesa učenja te rezultate istraživanja i nove koncepte u poučavanju (problemsko i projektno učenje, znanje i transfer znanja, metakogniciju itd.) Konačno, sadržaj uključuje posebnosti poučavanja osoba s posebnim potrebama.
Sadržaj
  1. P: Kognitivna znanost i obrazovanje – dvosmjerni utjecaj. S: Osvještavanje implicitnih pojmova o znanju, razumijevanju, učenju i poučavanju.
  2. P: Razumijevanje razumijevanja. Razumijevanje znanja. Vrste znanja. Koncepti – preciziranje i objašnjenje. S: Izbor seminarskih tema i upute za rad na seminarskim projektima.
  3. P: Opisivanje i strukturiranje znanja. Razlike u strukturiranju znanja ovisno o profilu primatelja. Transfer znanja. S: Prikupljanje literature i sužavanje seminarske teme.
  4. P: Metakognicija. Jezična metakognicija. S: Predstavljanje cilja seminarskog rada.
  5. P: Donošenje odluka. Strategije odlučivanja. Strategije rješavanja problema. S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje.
  6. P: Vrste umovanja-logičkog zaključivanja. Učenje po analogiji. S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje.
  7. P: Kritičko mišljenje, slušanje i govorenje. S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje.
  8. P: Proces učenja: ciljevi, analiza procesa, ugradnja novog znanja, kognitivno opterećenje. S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje.
  9. P: Poučavanje unutar kognitivne znanosti. Interdisciplinarnost, problemsko i projektno učenje. S: Seminarska izlaganja i rasprava.
  10. P: Vrednovanje koje potiče razumijevanje i rast znanja. S: Seminarska izlaganja i rasprava.
  11. P: Poučavanje osoba različite kognitivne organizacije (1) – osobe s oštećenjem vida, sluha itd. S: Seminarska izlaganja i rasprava.
  12. P: Poučavanje osoba različite kognitivne organizacije (2) – osobe s oštećenjem vida, sluha itd. S: Seminarska izlaganja i rasprava.
  13. P: Kognitivna znanost kao znanstveni okvir suvremenog obrazovanja – nove spoznaje i istraživačka pitanja. S: Seminarska izlaganja i rasprava.
  14. P: Kognitivna znanost kao znanstveni okvir suvremenog obrazovanja – nove spoznaje i istraživačka pitanja (2). S: Evaluacija seminarskih izlaganja.
  15. P: Evaluacija kolegija, izvršavanja obveza. S: Evaluacija seminarskih izlaganja.

Ishodi učenja
  1. Objasniti ulogu kognitivne znanosti u obrazovanju.
  2. Opisati procese učenja, razumijevanja, izgradnje znanja te primjenu procesa u poučavanju.
  3. Objasniti i primijeniti suvremene načine poučavanja – problemsko i projektno učenje.
  4. Konceptualizirati proces učenja za različite kognitivne tipove (npr. osobe s očtećenjem vida, osobe s oštećenjem sluha itd.)
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, online-učenje, samostalni zadaci.
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, izrada projektnog zadatka (oblikovanje teme, prezentacija, pisani rad)

Obavezna literatura
  1. Lovett, M., & Shah, P. (Eds.). (2007). Thinking with data. Lawrence Erlbaum Associates.
  2. Reif, F. (2008). Applying cognitive science to education: Thinking and learning in scientific and other complex domains. MIT Press
  3. Sawyer, R. K. (Ed.). (2014). The Cambridge handbook of the learning sciences (Second edition). Cambridge University Press.
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Primijenjena kognitivna znanost, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar